• Jinxedqueen

    Vi som har bf April 2019



    Hejsan!

    Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

    Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

    Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

    (Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

    Men 4 april ska denna snutt kika ut.

    Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

    Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • stjärnasomärdin
    jaktenpaflow skrev 2018-09-02 22:48:11 följande:

    Ska ni göra några tidiga ultraljud? KUB? :)


    KUB, RUL och eventuellt ett tidigt UL för att bestämma graviditetslängd - får se vad de säger idag när jag ringer för inskrivning!
  • Eloons
    jaktenpaflow skrev 2018-09-02 22:48:11 följande:

    Ska ni göra några tidiga ultraljud? KUB? :)


    Gjort ett tidigt ultraljud förra veckan, planerar att göra kub också
  • jaktenpaflow
    Eloons skrev 2018-09-03 06:49:26 följande:

    Gjort ett tidigt ultraljud förra veckan, planerar att göra kub också


    Ska också göra ett tidigt ultraljud men är redan nervös haha!
  • jaktenpaflow
    Eloons skrev 2018-09-03 06:49:26 följande:

    Gjort ett tidigt ultraljud förra veckan, planerar att göra kub också


    Ska också göra ett tidigt ultraljud men är redan nervös haha!
  • Eloons
    jaktenpaflow skrev 2018-09-03 07:35:06 följande:

    Ska också göra ett tidigt ultraljud men är redan nervös haha!


    Fullt förståeligt! Jag har nästan inte hunnit bli nervös under denna graviditet, så annorlunda till skillnad från första graviditeten... nu gjorde vi ett tidigt ultraljud för vi ville se att fostret levde samt om det var fler än ett så vi kunde berätta för nära och kära. Men det var verkligen speciellt nu med
  • jaktenpaflow
    Eloons skrev 2018-09-03 09:43:52 följande:

    Fullt förståeligt! Jag har nästan inte hunnit bli nervös under denna graviditet, så annorlunda till skillnad från första graviditeten... nu gjorde vi ett tidigt ultraljud för vi ville se att fostret levde samt om det var fler än ett så vi kunde berätta för nära och kära. Men det var verkligen speciellt nu med


    Vad skönt!! Ja man hinner ju inte tänkte riktigt lika mycket på denna grav som första men har en hel del vänner runt omkring mig som råkad ut för MA och upptäckt det på KUB. Så det sätter ju sina spår. Men som sagt var jobbigare förra:) Ser verkligen fram emot att vara gravid igen! Älskade det!<3
  • Eloons
    jaktenpaflow skrev 2018-09-03 15:23:48 följande:

    Vad skönt!! Ja man hinner ju inte tänkte riktigt lika mycket på denna grav som första men har en hel del vänner runt omkring mig som råkad ut för MA och upptäckt det på KUB. Så det sätter ju sina spår. Men som sagt var jobbigare förra:) Ser verkligen fram emot att vara gravid igen! Älskade det!<3


    Ja fy, det var också en anledning till att vi ville ha tidigt kub för det hände så mycket hemskheter runt omkring.

    Jag ser jättemycket framemot det med! Jag fick dock reda på att min livmoder är bakåtliggande och då kan det innebära att magen kommer senare, så trist haha! Älskar gravidmagen
  • jaktenpaflow
    Eloons skrev 2018-09-03 16:31:57 följande:

    Ja fy, det var också en anledning till att vi ville ha tidigt kub för det hände så mycket hemskheter runt omkring.

    Jag ser jättemycket framemot det med! Jag fick dock reda på att min livmoder är bakåtliggande och då kan det innebära att magen kommer senare, så trist haha! Älskar gravidmagen


    Åh fick ni göra kuben tidigare? Försökte boka tid för det idag men den gjorde endast runt v 13.

    Ska nämligen åka bort en månad i oktoberoch skulle gärna vilja göra kub precis innan vi åker men v 13 är i mitten av oktober. Annars kanske vi får göra utomlands. Någon som gjort kub utomlands?

    Okej märkte du av det förra grav också? Äsch magen kommer ju förr eller senare:) Bara vetskapen om att det är en liten bebis där inne och känns rörelser är underbart:)
  • jaktenpaflow
    stjärnasomärdin skrev 2018-09-03 06:04:04 följande:

    KUB, RUL och eventuellt ett tidigt UL för att bestämma graviditetslängd - får se vad de säger idag när jag ringer för inskrivning!


    Spännande! Vilken v är du i? Hade du barn sen tidigare?
  • stjärnasomärdin
    jaktenpaflow skrev 2018-09-03 23:21:56 följande:

    Spännande! Vilken v är du i? Hade du barn sen tidigare?


    Jag har en treåring hemma sedan tidigare. Efter samtal med MVC igår bestämde de min graviditet till vecka 8 (7+4) och att inget UL för att bestämma längden behövs. Vi får väl sen på KUB om de prickade rätt men de lät ganska så trygga med det efter överläggning :)
Svar på tråden Vi som har bf April 2019