• Jinxedqueen

    Vi som har bf April 2019



    Hejsan!

    Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

    Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

    Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

    (Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

    Men 4 april ska denna snutt kika ut.

    Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

    Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • Eloons
    Jahajaa skrev 2018-09-07 19:25:07 följande:

    Lite nyfiken... Har ni berättat om graviditeten för familj och vänner eller hur lång tid hade ni tänkt vänta? :)


    Berättat för vissa familjemedlemmar och två vänner, vi har inte hunnit träffa alla i familjerna och vill ta det face to face har du berättat?
  • stjärnasomärdin
    Jahajaa skrev 2018-09-07 19:25:07 följande:

    Lite nyfiken... Har ni berättat om graviditeten för familj och vänner eller hur lång tid hade ni tänkt vänta? :)


    Jag väntar gärna så länge som möjligt! Förra gången berättade vi för familj i vecka 13 (efter kub) och till vecka 21 (efter RUL) med resten. Får se om det går att dölja så länge denna gång ;)
  • Jahajaa
    Eloons skrev 2018-09-07 19:50:32 följande:

    Berättat för vissa familjemedlemmar och två vänner, vi har inte hunnit träffa alla i familjerna och vill ta det face to face har du berättat?


    Vi har bara berättat för några nära vänner och min syster :) dom fick veta väldigt tidigt, men min mamma kommer och hälsar på när jag är i vecka 12+0 precis så funderar på att berätta för henne då.. Vet inte varför, men jag tycker det känns mycket svårare/jobbigare att berätta för mina föräldrar och svärföräldrar
  • Jahajaa
    stjärnasomärdin skrev 2018-09-07 20:04:29 följande:

    Jag väntar gärna så länge som möjligt! Förra gången berättade vi för familj i vecka 13 (efter kub) och till vecka 21 (efter RUL) med resten. Får se om det går att dölja så länge denna gång ;)


    Ja, min tanke är väl att vänta tills efter rul med resten (ska berätta för familjen innan), jag kommer ju inte göra något UL innan dess så det känns säkrast.. gick det att dölja så länge? När fick du mage förra gången? Längtar sååå efter en liten gravidmage :) haha
  • fixaochdona

    Hänger gärna på här :) Har bf slutet av april och väntar fjärde barnet. Mår extremt illa och är oerhört trött!! Har för mig att det förut blivit bättre runt v 12-14.

    Annars känns det kul och spännande!

  • Eloons
    Jahajaa skrev 2018-09-07 20:32:04 följande:

    Ja, min tanke är väl att vänta tills efter rul med resten (ska berätta för familjen innan), jag kommer ju inte göra något UL innan dess så det känns säkrast.. gick det att dölja så länge? När fick du mage förra gången? Längtar sååå efter en liten gravidmage :) haha


    Vi kommer nog vänta till efter kub men berätta det lite som det kommer, känner ingen ?stress?. Jag har gjort ett ultraljud redan och fick då reda på att min livmoder är bakåtlutad så då kan det dröja lite innan magen dyker upp, vilket jag tycker är trist haha, älskar gravidmagen!!
  • Nathiis
    Jahajaa skrev 2018-09-07 19:25:07 följande:

    Lite nyfiken... Har ni berättat om graviditeten för familj och vänner eller hur lång tid hade ni tänkt vänta? :)


    Nix (: Enbart berättat för vår bästa vän som jag berättade för dagen efter vi fått plus.

    Alla andra får veta efter ultraljud 25e Sept allterftersom vi träffar dem (:
  • stjärnasomärdin
    Jahajaa skrev 2018-09-07 20:32:04 följande:

    Ja, min tanke är väl att vänta tills efter rul med resten (ska berätta för familjen innan), jag kommer ju inte göra något UL innan dess så det känns säkrast.. gick det att dölja så länge? När fick du mage förra gången? Längtar sååå efter en liten gravidmage :) haha


    Jag fick mage sent så det gick fint att dölja. Inte för än i vecka 29/30 vågade folk säga grattis bara av att titta på mig ;) Klart det fanns något innan men det var inga problem att dölja det till vecka 21 vare sig med eller utan kläder och då är jag mycket smal som ursprungsläge. Har väldigt bakåtlutade livmoder.
  • louisejohansson
    Tigeeerrr skrev 2018-09-07 10:39:30 följande:

    Hej allihopa. Är det någon mer som lider av extrem illamående och kräkningar? Jag har fått utskriven medicin, men den gör mig otroligt trött. Hur hanterar ni illamåendet, kräkningar och trötthet? Är i vecka ca 10 tror jag.


    Jag! Eller ja... JOBBIGT illamående som pågår morgon till kväll, fick lergigan comp utskriven och den fungerar kanon! Jag spyr inte tack och lov, mår precis som förra graviditeten men då ville jag inte ha tabletter, men orkar inte stå ut med detta om det håller på lika länge som sist. Jobbar som sjuksköterska på en akutavdelning och illamåendet gör mig sur och irriterad och det har jag ikte tid med XD är i vecka 10 jag med, BF 12-14/4.
  • Gurkan25

    Jag har mått lite illa, som i förra graviditeten. Däremot har jag inte spytt något, men det där illamåendet är inte kul...


    Benjamin 24/12-2017
Svar på tråden Vi som har bf April 2019