• Jinxedqueen

    Vi som har bf April 2019



    Hejsan!

    Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

    Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

    Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

    (Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

    Men 4 april ska denna snutt kika ut.

    Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

    Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • fixaochdona
    Niluth skrev 2018-10-10 09:20:07 följande:

    Hej!

    Hittade precis denna tråd och tänkte hoppa in här.

    Är 36 år och gravid med mitt andra barn, har en dotter på 9 år sedan innan så var ett par år sedan man var gravid sist. Nästan så att man har glömt av hur det känns 

    Har BF 19/4 enligt KUB. Egentligen avslöjas BF först på RUL i min stad, men råkade se vilken dag jag var i på skärmen när barnmorskan bläddrade förbi.

     


    Kul att du såg :)
  • Niluth

    Är det någon som berättat på sitt jobb ännu? Eller avvaktar ni ett tag till?

    Själv berättade jag för min teamleader ganska tidigt, men han är också den enda som vet. Mest för att kunna vara ärlig och hinta lite om de dagar som man inte mått så bra och dessutom blir han själv pappa i dagarna så känns som att han om någon vet hur det kan vara.

  • Nathiis
    Niluth skrev 2018-10-15 08:56:13 följande:

    Är det någon som berättat på sitt jobb ännu? Eller avvaktar ni ett tag till?

    Själv berättade jag för min teamleader ganska tidigt, men han är också den enda som vet. Mest för att kunna vara ärlig och hinta lite om de dagar som man inte mått så bra och dessutom blir han själv pappa i dagarna så känns som att han om någon vet hur det kan vara.


    Jag berättade på jobbet för 2 veckor sedan (är i v.16 nu) (: Har ett tungt jobb och behövde berätta pga börjar känna av foglossning och har lite svårt med för mycket tunga lyft.
  • gammelpysen

    Vi har kub om en vecka. Ser allt bra ut då kommer vi att börja berätta. Kollegorna har redan börjat snegla en massa. Har gått 5 kg sen jag blev gravid så nog är det misstänkt...

  • Eloons
    Niluth skrev 2018-10-15 08:56:13 följande:

    Är det någon som berättat på sitt jobb ännu? Eller avvaktar ni ett tag till?

    Själv berättade jag för min teamleader ganska tidigt, men han är också den enda som vet. Mest för att kunna vara ärlig och hinta lite om de dagar som man inte mått så bra och dessutom blir han själv pappa i dagarna så känns som att han om någon vet hur det kan vara.


    Har berättat för min närmsta chef för att ge henne en heads-up, men inte mer än så. Dock börjar magen bli mer och mer svullen så snart börjar nog folk undra vecka 17 på torsdag.
  • stjärnasomärdin
    Niluth skrev 2018-10-15 08:56:13 följande:

    Är det någon som berättat på sitt jobb ännu? Eller avvaktar ni ett tag till?

    Själv berättade jag för min teamleader ganska tidigt, men han är också den enda som vet. Mest för att kunna vara ärlig och hinta lite om de dagar som man inte mått så bra och dessutom blir han själv pappa i dagarna så känns som att han om någon vet hur det kan vara.


    Vecka 14 nu. Berättade för chefen idag för att kunna förlänga våra nuvarande vikarie innan hon letar efter annat. I övrigt inte berättat något och hoppas vi kan hålla på det ett tag till. Berättade i vecka 21 i förra graviditeten men rätt så säker på att det inte kommer gå att dölja så länge denna gången ;)
  • Niluth

    Snart dags för RUL för några här (kanske någon redan hunnit göra?)!

    Kommer ni att kolla upp kön? Själv är jag inte sugen på att veta innan, gjorde inte det sist heller och kände mig väldigt nöjd med det beslutet. 
    Detta är dock sambons första så han har inte riktigt bestämt sig ännu om han vill veta innan så jag låter han få bestämma där. Dock är jag bara i vecka 14 ännu så vi har tid att fundera ett tag till Glad

  • Nathiis
    Niluth skrev 2018-10-18 08:48:56 följande:

    Snart dags för RUL för några här (kanske någon redan hunnit göra?)!

    Kommer ni att kolla upp kön? Själv är jag inte sugen på att veta innan, gjorde inte det sist heller och kände mig väldigt nöjd med det beslutet. 

    Detta är dock sambons första så han har inte riktigt bestämt sig ännu om han vill veta innan så jag låter han få bestämma där. Dock är jag bara i vecka 14 ännu så vi har tid att fundera ett tag till 


    Har bf 3e April och har fått tid för rul när jag är i 20 13e november (: Längtar men är väldigt nervös ..
  • siiaa
    Nathiis skrev 2018-10-18 09:08:04 följande:

    Har bf 3e April och har fått tid för rul när jag är i 20 13e november (: Längtar men är väldigt nervös ..


    Jag fick inte heller tid för rul förän i v 20, har bf 4/4. Jag gjorde ett ul i v 13, hade varit jättejobbigt att behöva vänta till rul om jag inte hade gjort det.

    Jag vill kolla kön, sambon är inte lika övertygad ;)
  • Eloons
    Niluth skrev 2018-10-18 08:48:56 följande:

    Snart dags för RUL för några här (kanske någon redan hunnit göra?)!

    Kommer ni att kolla upp kön? Själv är jag inte sugen på att veta innan, gjorde inte det sist heller och kände mig väldigt nöjd med det beslutet. 

    Detta är dock sambons första så han har inte riktigt bestämt sig ännu om han vill veta innan så jag låter han få bestämma där. Dock är jag bara i vecka 14 ännu så vi har tid att fundera ett tag till 


    Har rul 14 november (bf 4 april) och vi kollade kön sist. Vi kommer be om att få det nedskrivet och sen kommer min syster få kuvertet och sen har vi en liten ?gender reveal-fika? två dagar senare, vi orkar inte vänta längre än så
Svar på tråden Vi som har bf April 2019