• TeamCa­z
    Äldre 24 Jul 16:53
    11971 visningar
    35 svar
    -1
    35
    11971

    3 barn av samma kön. Vad blev er fjärde?

    Precis som rubriken lyder.

    Ni som har 3 barn av samma kön, vad blev det fjärde?


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Svar på tråden 3 barn av samma kön. Vad blev er fjärde?
  • Äldre 24 Jul 16:58
    #1

    Har inte så många barn själv men känner 2 familjer där bägge fick 3 pojkar i rad. Fjärde barnet blev en pojke till för ena familjen och en flicka för andra.

  • Äldre 24 Jul 17:04
    #2

    Tre killar, sen en tjej. 

  • Äldre 24 Jul 17:10
    #3

    Har inte så många själv men min syster fick först tre flickor och därefter en pojke. Har tittat på de svenska studier på området som finns som visar att chansen att få ett visst kön inte påverkas av könet på ens tidigare barn även efter såpass många. Det är således alltid närmare 50-50% chans för varje kön (dock något vanligare med pojkar oavsett vilket barn i ordningen typ 51,5% pojkar och 48,5% flickor).

  • Äldre 25 Jul 10:04
    #4

    Har 3 tjejer och är nu gravid med en pojke. De har sagt det på två olika ul och olika personer som utförde ul. Så jag kommer bli mäkta förvånad om det kommer ut en till tjej. Men bara barnet är friskt och mår bra så kvittar det

  • Äldre 25 Jul 18:14
    #5

    Har 3tjejer och väntar en tjej igen.

  • Äldre 25 Jul 20:21
    #6

    Har 3 pojkar å väntar nr 4 :D är i vecka 8 så vi får se vad nr 4 blir ;)

  • Äldre 25 Jul 21:05
    #7

    Efter 3 pojkar fick jag ytterligare en liten son :) Nu väntar jag femte som också är en pojke. 

  • Äldre 25 Jul 21:12
    #8
    InaLo skrev 2018-07-25 18:14:58 följande:

    Har 3tjejer och väntar en tjej igen.


    avocadoo skrev 2018-07-25 21:05:44 följande:

    Efter 3 pojkar fick jag ytterligare en liten son :) Nu väntar jag femte som också är en pojke. 


    Känner ni någon besvikelse eller bara roligt med samma kön?
  • Äldre 25 Jul 21:41
    #9
    telly skrev 2018-07-25 21:12:52 följande:

    Känner ni någon besvikelse eller bara roligt med samma kön?


    Nu vet inte jag vad jag väntar men har tre killar sedan innan och tycker nästan att det hade varit kul med ytterligare en! Min yngste kille är drygt 13 månader när fyran kommer.. och två brorsor kan nog ha hur kul som helst! Haha.. men en tjej är givetvis också välkommen även om det känns annorlunda att se sig själv med en dotter. Många räknar med att jag hoppas på en tjej och vissa antyder att man försöker ännu en gång just för att få en tjej.. men så är det verkligen inte! Spelar ju absolut ingen roll. När barnet väl föds känns det ju alltid lika självklart med det kön det har..
  • Äldre 25 Jul 23:21
    #10
    telly skrev 2018-07-25 21:12:52 följande:

    Känner ni någon besvikelse eller bara roligt med samma kön?


    Bara roligt. Jag har haft det så mysigt med mins tjejer så jag ser bara framemot en liten flicka till.
Svar på tråden 3 barn av samma kön. Vad blev er fjärde?