• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    170909 skrev 2018-08-31 22:21:58 följande:

    Du och jag ligger nog ganska lika i tid jag gjorde också äggplock idag. Fick ut 28st vilket är färre än jag brukar och jag är inte överstimulerad, har inte varit det heller vad jag vet.

    Pga min historia och läkarens tankar och idéer så sätter de in ett på söndag och fryser resten. Annars brukar de ta sk långtidsodling och det är väldigt få av mina/våra embryon eller om det är blastisar som överlever det. 

    Vi borde ha TD ungefär samtidigt, det känns lite spännande....Hoppas det går bra för dig. 


    Vad roligt! Alltså, 28 ägg, det är ju helt sjukt många! Hur kändes det i magen och hur mår du nu? Håller tummarna för alla äggen!

    Vi verkar vara några i tråden som kommer att ruva och testa ungefär samtidigt. Verkligen kul att följas!
  • Akira Öken
    Liten elak och intelligent skrev 2018-08-31 22:29:50 följande:

    Jag hoppas ju verkligen att det inte blir samma elände som förra vändan. På tisdag ska äggen ut. 


    Hoppas det med, för oss båda. I förra omgången dog alla våra ägg pga felhantering.
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-09-01 07:07:10 följande:

    Åh håller tummarna att de inte ringer idag! Hoppas, hoppas, hoppas!


    Tack!

    Vad jobbigt med ditt läkarbesök. Tycker det är jäkligt trist när de antar saker utan fakta. Man vill ju inte ha spekulationer det gör bara att man funderar över sådant som kanske inte ens stämmer. Går det att utreda hur det verkligen ligger till med dina ägg?
  • Hontmail
    Percafluviatilis skrev 2018-09-01 07:06:01 följande:

    Var hos läkaren igår och får köra igång denna mens! Hon var dock inte hoppfull alls. Vi kommer köra Gonal-f 375 ie med tillägg av Menopur 75 ie. Hon sa att hon inte fick ge så mycket egentligen. Det blir korta protokollet som vi ville. Jag vet väldigt nedslagen efter besöket då vi pratade en del om min äggreserv också och hon sa att den kan ta slut väldigt snabbt och att senaste behandlingen förmodligen var ett tecken på detta. Det gjorde mig både ledsen och arg då hon innan den behandlingen också sa att detta är ett test och det kan bli så att du inte svarar lika bra på den, så hon vet ju inte? Usch. Allt hopp jag kände är som bortblåst. 28 år och mina ägg är nästan slut.


    Det är inte alls ovanligt att ta 450ie Menopur eller Gonal eller totalt i en kombo. Jag gör det och det har inte varit nått ifrågasättande av det vare sig hos hemortsälakaren eller två olika ivf kliniker.

    Det som hände dig händer även andra som har bra äggstocksreserv. Vissa får dålig kvalitet på långa protokollet.

    Äggreserven kan lika gärna ta slut långsamt. Det vet ingen och det kan läkaren inte säga i förväg.
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-08-31 21:19:43 följande:

    Vad härligt att gå in i tråden idag och se att ni tänker på mig och hejar! Tack, det värmer verkligen!

    Äggplocket gick bra och resulterade i 15 ägg. Om få befruktas ringer de imorgon och återföring blir på måndag (om det finns något att återföra). Om fler än 5 befruktas och utvecklas ringer de på måndag och meddelar, sedan blir det återföring på onsdag. Jag och mannen är försiktigt hoppfulla. Antalet ägg är störst hittills, tidigare 1, 7, 14, 12. Men det är ju ingen garanti förstås.

    Ikväll är jag trött och har rätt ont, men är ok.


    Toppen med 15 ägg! Hoppas det är några riktiga guldägg och att de inte ringer idag:) Hur mår du nu efter äggplocket?
  • 170909
    Akira Öken skrev 2018-09-01 10:22:35 följande:
    Vad roligt! Alltså, 28 ägg, det är ju helt sjukt många! Hur kändes det i magen och hur mår du nu? Håller tummarna för alla äggen!

    Vi verkar vara några i tråden som kommer att ruva och testa ungefär samtidigt. Verkligen kul att följas!
    14 blev befruktade bara men det är bättre än inget. Jag vet inte hur många jag vill ha, vore ju praktiskt om "alla" tar sig så jag får ett fotbollslag till frysen för det är ju billigare sen än att gå igenom hela ivfen. VI betalar själva nämligen och hade ett paket på tre och imorgon får jag tillbaka det sista i det paketet. 
    Det kändes bra tills de plockat mig, då fick jag ont i magen och känner mig lite svullen sådär. Men det är ungefär som när jag ska ha mens så det är inte något jag reflekterar över direkt. 
    Har ju som sagt "mensvärk" och känner mig svullen men annars är det bra. 
    Tänker leva som vanligt under ruvningen med träning och sånt. Allt känns bra!
  • Percafluviatilis
    Hontmail skrev 2018-09-01 12:44:24 följande:

    Det är inte alls ovanligt att ta 450ie Menopur eller Gonal eller totalt i en kombo. Jag gör det och det har inte varit nått ifrågasättande av det vare sig hos hemortsälakaren eller två olika ivf kliniker.

    Det som hände dig händer även andra som har bra äggstocksreserv. Vissa får dålig kvalitet på långa protokollet.

    Äggreserven kan lika gärna ta slut långsamt. Det vet ingen och det kan läkaren inte säga i förväg.


    Nej, men Sahlgrenska har någon policy att inte ge mer än 375 som max så det var det hon menade. Jag vet däremot inte varför hon sa det till mig eller vad den infon hjälper mig. Jag tycker hon var onödigt negativt inställd men Sahlgrenska är ju inte kända för att vara nytänkande. Jag känner mig mer hoppfull idag och hoppas att denna behandlingen ska ge lika bra utfall som de första. Tack för att du bekräftar att läkaren faktiskt inte hade riktigt rätt i det hon sa.
  • Hontmail
    Percafluviatilis skrev 2018-09-01 19:52:09 följande:

    Nej, men Sahlgrenska har någon policy att inte ge mer än 375 som max så det var det hon menade. Jag vet däremot inte varför hon sa det till mig eller vad den infon hjälper mig. Jag tycker hon var onödigt negativt inställd men Sahlgrenska är ju inte kända för att vara nytänkande. Jag känner mig mer hoppfull idag och hoppas att denna behandlingen ska ge lika bra utfall som de första. Tack för att du bekräftar att läkaren faktiskt inte hade riktigt rätt i det hon sa.


    Ja jag är ett levande exempel på att hon har fel. Vissa metoder funkar bättre och sämre. En del kan bara få barn med Gonal, en del dör embryona för med långa protokollet och sen är det tvärt om för någon annan. Ivf är ju en process där man inte vet sånt i förväg. Ibland har man bra och dåliga månader också sa min hemortsläkare. Jag fick ju ut bara 3ägg första stimuleringen och nu det tredubbla 1/2 år senare med lågt AMH.

    Jag håller tummarna för dig! <3
  • mammsen79

    Jag undrar ni som gjort det här mer än en gång, Gör man samma process med sprutor o äggplock eller använder de sig av de tidigare ägg som är frusna när man gör försök nummer 2?

  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-09-01 18:25:28 följande:

    Toppen med 15 ägg! Hoppas det är några riktiga guldägg och att de inte ringer idag:) Hur mår du nu efter äggplocket?


    De har inte ringt idag och det är ju lovande! Jag mår ganska bra. Trött, lite ont och allmänt medtagen. Men mycket bättre än sist, då kunde jag inte resa mig utan hjälp eftersom det gjorde så ont i magen.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018