• Äldre 2 Aug 02:02
    1927 visningar
    7 svar
    7
    1927

    Vill gå ner i vikt fort! Hjälp!

    Jag vill gå ner i vikt fort och tycker endast träning tar för lång tid. Vad kan jag göra mer? Nå kosttillskott? Detox fett bränning drycker? Hjälp mig!

  • Svar på tråden Vill gå ner i vikt fort! Hjälp!
  • Äldre 2 Aug 07:26
    #2
    Kjell2 skrev 2018-08-02 06:56:13 följande:

    Brottarmetoden

    Ta bort all salt i maten, ta något urindrivande, tufft träningspass i varma kläder sen en lång stundi bastun. Drick inte.

    Obs - kan vara farligt och ger ingen permanent viktnedgång. Rekommenderas ej.


    Det där är ju bara korkat.

    Dom jag sett som lyckats gå ner snabbt har använt nån typ av måltidsersättning/pulver och hållt sig till bara det samt låååånga promenader varje dag.
  • Äldre 2 Aug 07:50
    #3
    baralillatant skrev 2018-08-02 07:26:33 följande:

    Det där är ju bara korkat.

    Dom jag sett som lyckats gå ner snabbt har använt nån typ av måltidsersättning/pulver och hållt sig till bara det samt låååånga promenader varje dag.


    Ja, jättekorkat, men man kan tappa två till tre kilo på en dag.
  • Äldre 2 Aug 07:57
    #4

    Jag kör måltidsersättning (typ nutrilett) plus några ägg om dagen. Har ingen övervikt men vill ner ett par kilo som jag gått upp på semestern. Brukar göra så någon gång om året, funkar bra för mig. Tar ca 3 veckor (för de kilo jag vill ha bort) då går jag ner kanske 6 kilo och går upp 2,5 igen eftersom några kilo är vätska. Så nu på 3 dagar har jag gått ner 2 kilo vätska, känns redan på kläderna. Har man övervikt går man nog ner snabbare.

  • AranHa­ff
    Äldre 2 Aug 08:30
    #4

    Ladda ner appen Lifesum och se till att ligga i kaloriunderskott med ca 500-700 kcal om dagen.

  • Äldre 2 Aug 08:55
    #5

    Du börjar i fel ände. Vill man gå ner i vikt så är det att ändra kosten som gäller. Inte en massa tillskott och låtsaspreparat.

  • AranHa­ff
    Äldre 2 Aug 09:38
    #6
    EpicNurse skrev 2018-08-02 08:55:39 följande:

    Du börjar i fel ände. Vill man gå ner i vikt så är det att ändra kosten som gäller. Inte en massa tillskott och låtsaspreparat.


    Det är både kost och tillskott. Tillskott är till för att sätta din ämnesomsättning och din kropp i rätt förutsättningar för att kunna prestera optimalt. Problematiken ligger i att folk tror att tillskotten gör jobbet. Då får man inga resultat, därav begreppet "kosttillskott fungerar inte"
  • Äldre 2 Aug 10:25
    #7
    AranHaff skrev 2018-08-02 09:38:24 följande:

    Det är både kost och tillskott. Tillskott är till för att sätta din ämnesomsättning och din kropp i rätt förutsättningar för att kunna prestera optimalt. Problematiken ligger i att folk tror att tillskotten gör jobbet. Då får man inga resultat, därav begreppet "kosttillskott fungerar inte"


    Det är ju det jag säger. Man börjar med kosten.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Vill gå ner i vikt fort! Hjälp!