• Äldre 9 Aug 08:30
    3602 visningar
    6 svar
    6
    3602

    Sista veckorna, nedräkning

    Hej alla!
    Nu är det sista veckorna kvar, slutspurten,
    Jag har 32 dagar till BF men har bedömning för igångsättning den 23/8 Så vem vet vet, det kanske blir en Augustibebis istället för en september bebis.
    Det är egentligen inte så lång tid kvar, men det känns som en halv evighet.. 
    Jag har två barn i livet och en liten ängel, just nu är det många tankar och funderingar. Oro och längtan..
    Man sover dåligt pga sin storlek, kan knappt andas när man ligger ner och vända på sig i sängen kräver en insats i tre steg.. och värmen ska vi inte tala om!
    Det bidrar till att det känns som att det är det en evighet kvar... 
    Fler som är i slutspurten som vill följas åt den sista tiden?

  • Svar på tråden Sista veckorna, nedräkning
  • millow
    Äldre 9 Aug 08:33
    #1

    Jag har bf 23/8 :)

  • Äldre 9 Aug 10:02
    #2

    Hej :D

    Har 20 dagar kvar och det känns som en evighet här med. Har två större barn som jag är glad kan roa sig själv nu, får sååååå mycket sammandragningar om dagarna att jag är så öm i magen på kvällen att jag knappt vill röra mig...nätterna är hemska med all värme och värk så nu räknar jag bara ner dagarna


    #pojke- 09# #flicka -11# #pojke bf aug-18#
  • Äldre 9 Aug 10:55
    #3

    19 dagar kvar här. Bf 28 aug. Trean. Så två tjejer som vill roas om dagarna. 3 å snart 6 år.

    Längtar samtidigt som ja börjat bli lite nervös. Inför mär de ska starta, å hur. Å hur snabbt de går. Fixa barnvakt osv.. min tvåa kom i bilen på väg till förlossningen. Så man är lite nervös att de ska gå så fort igen...

    Har oxå sammandragningar ofta. Svullna fötter/ben i värmen. Vissa dagar känns livet underbart. Å vissa vill ja bara ligga under täcket ????

  • Äldre 9 Aug 11:00
    #4

    Hej!

    Har 34 dagar kvar till BF 12 september. Första barnet och är så sjukt taggad på förlossningen :) Slemproppen släppte förra veckan och har därefter haft intensiva förvärkar så vi får se om min lille pojk stannar kvar eller väljer att titta ut tidigare. Man börjar bli lite trött på att vara gravid nu...

  • Äldre 9 Aug 12:43
    #5

    11 dagar kvar till bf (20/8). Första barnet och vägen hit har varit lång. Många år av egna försök och sedan en tid med ivf.

    Skräckblandad förtjusning inför förlossningen.

    Orken och tålamodet börjar ta slut och värmen gör att krafterna tryter.

  • Äldre 9 Aug 18:50
    #6

    Solen2 har samma bf som du, ingen kraft här heller och önskar bara att det satte igång nununu...

Svar på tråden Sista veckorna, nedräkning