• Äldre 21 Aug 17:20
    4911 visningar
    8 svar
    8
    4911

    Vad kan det vara? Ont i svank, spänd mage:/

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 29.

    Andra barnet men känner mig lika vilsen ändå!

    Ligger här i sängen med menssmärtor i svanken, stenhård mage som ?krampar? lite...gör inte direkt ont i magen men det är jobbigt. Har haft det såhär i 5-6 timmar nu och det går inte över med vila.

    Ni med erfarenhet och koll, vad kan det vara? Har försökt googla men blir inte klokare.

    Blev igångsatt med första i vecka 37 och upplevde nog aldrig varken sammandragningar eller förvärkar :/

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Vad kan det vara? Ont i svank, spänd mage:/
  • Äldre 21 Aug 17:24
    #1

    Tillägg: Bebis lever rövare i magen! Mer än vanligt. Bökar och håller på för fullt!

  • Äldre 21 Aug 18:51
    #2

    Någon?!

  • Äldre 22 Aug 01:00
    #3

    Kan vara förvärkar ändå. :) Jag hade så i vecka 30. Åkte in och kollade och då hade jag fortfarande lite sammandragningar. Min tapp hade blivit lite påverkad. Tycker du borde kolla upp det på FL om det fortsätter. Jag blev uppmanad att kolla upp det DIREKT om det händer igen.

  • Äldre 22 Aug 08:44
    #4

    Låter som sammandragningar/förvärkar...

  • Äldre 22 Aug 14:34
    #5
    JLES skrev 2018-08-22 01:00:52 följande:

    Kan vara förvärkar ändå. :) Jag hade så i vecka 30. Åkte in och kollade och då hade jag fortfarande lite sammandragningar. Min tapp hade blivit lite påverkad. Tycker du borde kolla upp det på FL om det fortsätter. Jag blev uppmanad att kolla upp det DIREKT om det händer igen.


    Tack för att du tog dig tid att svara :)

    Det känns lite bättre idag, funderar nästan på om det kan vara foglossning som spökar:/ Har ont i svanken som satan idag och det strålar ner. Men magen känns bättre.

    Jag avvaktar lite så får jag ringa in om det blir värre. Känns KU löjligt att åka in om det ?bara? är foglossning:)
  • Äldre 22 Aug 15:55
    #6
    Balderina skrev 2018-08-22 14:34:22 följande:
    Tack för att du tog dig tid att svara :)

    Det känns lite bättre idag, funderar nästan på om det kan vara foglossning som spökar:/ Har ont i svanken som satan idag och det strålar ner. Men magen känns bättre.

    Jag avvaktar lite så får jag ringa in om det blir värre. Känns KU löjligt att åka in om det ?bara? är foglossning:)
    Hehe det kan ju vara vanliga, normala förvärkar också! Det du ska se upp för är om de blir konstanta, mycket smärtsamma/onda, täta med mera. Om du får sammandragningar kan du ju prova att klocka dem. :) Jag hade 3 stycken på 3 minuter ungefär när jag åkte in. De släppte dock senare på kvällen och min tapp är längre nu igen, några veckor efter. :)
  • Äldre 22 Aug 20:27
    #7
    JLES skrev 2018-08-22 15:55:44 följande:

    Hehe det kan ju vara vanliga, normala förvärkar också! Det du ska se upp för är om de blir konstanta, mycket smärtsamma/onda, täta med mera. Om du får sammandragningar kan du ju prova att klocka dem. :) Jag hade 3 stycken på 3 minuter ungefär när jag åkte in. De släppte dock senare på kvällen och min tapp är längre nu igen, några veckor efter. :)


    Så skönt att din tapp är längre igen, visste faktiskt inte att den kunde återställas :)

    Jag kan inte klocka då det inte släpper..det är liksom en konstant smärta, typ som mensvärk.

    Jag har vilat en hel del idag och magen känns mycket bättre. Svanken gör hemskt ont och det strålar ner, tror det är foglossning trots allt. Bara att det kom med någon form av sammandragning/förvärkar som förvirrade mig :)
  • Äldre 22 Aug 22:54
    #8
    Balderina skrev 2018-08-22 20:27:24 följande:

    Så skönt att din tapp är längre igen, visste faktiskt inte att den kunde återställas :)

    Jag kan inte klocka då det inte släpper..det är liksom en konstant smärta, typ som mensvärk.

    Jag har vilat en hel del idag och magen känns mycket bättre. Svanken gör hemskt ont och det strålar ner, tror det är foglossning trots allt. Bara att det kom med någon form av sammandragning/förvärkar som förvirrade mig :)


    Tappen är liksom elastisk och kan variera. :) Min är 3cm nu men var nere på knappt 2,5cm förut. :)

    Jag förstår! Låter som normala förvärkar eller så. :) Ja, foglossning i svank.. Så kan det vara. :)
Svar på tråden Vad kan det vara? Ont i svank, spänd mage:/