• Anonym (Ellen­)
    Äldre 25 Aug 14:44
    28037 visningar
    79 svar
    79
    28037

    Det här med Tinder, vem ska egentligen skriva först??

    När jag skriver först blir det oftast några rader, sen avmatchar han mig oftast. Så jag tror att om killen är intresserad skriver han först, visst är det så?? Har därför lagt ner att skriva först.

    Jag sveper höger endast på de killar som jag kan tänka mig. Ingen kille som jag är tveksam på.

    Killar kanske sveper mer höger...

    Men hur som, nu är det en kille som jag matchat med, som jag är väldigt intresserad av. Är nån månad sen vi matchade. Men tänker att, är han intressead hör han såklart av sig? samtidigt som jag verkligen vill få kontakt med honom. Men vill inte bli avmatchad...

    Hur tänker ni med Tinder?
  • Svar på tråden Det här med Tinder, vem ska egentligen skriva först??
  • Anonym (123)
    Äldre 25 Aug 14:51
    #1
    Anonym (Ellen) skrev 2018-08-25 14:44:53 följande:
     Så jag tror att om killen är intresserad skriver han först, visst är det så?? 
    Det där är önsketänk. 

    Är du intresserad, skriv. Inte svårare än så. Om alla tänkte som dig så hade ingen någonsin träffats.
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 14:54
    #2
    Anonym (123) skrev 2018-08-25 14:51:25 följande:
    Det där är önsketänk. 

    Är du intresserad, skriv. Inte svårare än så. Om alla tänkte som dig så hade ingen någonsin träffats.
    Jo men min erfarenhet säger att om en kille är intresserad hör han av sig. Skulle ju önska att det kunde vara åt andra hållet också, att han kan va intresserad, men börjar tveka.
  • Anonym (G)
    Äldre 25 Aug 14:59
    #3
    Anonym (123) skrev 2018-08-25 14:51:25 följande:
    Det där är önsketänk. 

    Är du intresserad, skriv. Inte svårare än så. Om alla tänkte som dig så hade ingen någonsin träffats.
    Just så.
  • Anonym (123)
    Äldre 25 Aug 15:01
    #4
    Anonym (Ellen) skrev 2018-08-25 14:54:07 följande:
    Jo men min erfarenhet säger att om en kille är intresserad hör han av sig. Skulle ju önska att det kunde vara åt andra hållet också, att han kan va intresserad, men börjar tveka.
    Kan inte du skriva om du är intresserad då? Om det visar sig att han inte är intresserad så har du ju inte förlorat något. Han kanske bara är blyg.
  • Anonym (kille­35)
    Äldre 25 Aug 15:19
    #5
    Anonym (Ellen) skrev 2018-08-25 14:44:53 följande:
    När jag skriver först blir det oftast några rader, sen avmatchar han mig oftast. Så jag tror att om killen är intresserad skriver han först, visst är det så?? Har därför lagt ner att skriva först.

    Jag sveper höger endast på de killar som jag kan tänka mig. Ingen kille som jag är tveksam på.

    Killar kanske sveper mer höger...

    Men hur som, nu är det en kille som jag matchat med, som jag är väldigt intresserad av. Är nån månad sen vi matchade. Men tänker att, är han intressead hör han såklart av sig? samtidigt som jag verkligen vill få kontakt med honom. Men vill inte bli avmatchad...

    Hur tänker ni med Tinder?
    Jag brukar skriva först, men ibland råkar man matcha med väldigt många samtidigt och då är det svårt att hinna skriva till alla. Men om en tjej skriver först blir jag jätteglad för det visar ju ändå att hon är intresserad. 

    Det är rätt ovanligt att tjejer skriver först här hemma, utomlands är det mycket vanligare.

    Sedan har du lite rätt i att killar generellt är mer frikostiga med sina högersvep, jag är det inte. Jag orkar inte lägga energi på någon jag inte väldigt gärna vill ha.

    Säg att jag matchar med 20 tjejer under en kväll, jag msgar de första 5, får jag igång en konversation med ett par av dem så kommer jag ju inte fortsätta msga alla de andra 15 som jag matchar med, inte den kvällen iaf.

    Tycker du skall fortsätta skriva till de du matchar med om du orkar det.

    Sedan beror det ju på vad du är ute efter, själv söker jag bara seriöst.
  • Mongol­iet
    Äldre 25 Aug 15:40
    #6

    Tänker inte ens på vem som skriver först. Jag matchar med många eftersom många har ett intressant utseende för mig. Oavsett om du skriver eller inte så riskerar du ju att bli raderad så förstår inte problemet.

  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 16:04
    #7
    Anonym (kille35) skrev 2018-08-25 15:19:36 följande:
    Jag brukar skriva först, men ibland råkar man matcha med väldigt många samtidigt och då är det svårt att hinna skriva till alla. Men om en tjej skriver först blir jag jätteglad för det visar ju ändå att hon är intresserad. 

    Det är rätt ovanligt att tjejer skriver först här hemma, utomlands är det mycket vanligare.

    Sedan har du lite rätt i att killar generellt är mer frikostiga med sina högersvep, jag är det inte. Jag orkar inte lägga energi på någon jag inte väldigt gärna vill ha.

    Säg att jag matchar med 20 tjejer under en kväll, jag msgar de första 5, får jag igång en konversation med ett par av dem så kommer jag ju inte fortsätta msga alla de andra 15 som jag matchar med, inte den kvällen iaf.

    Tycker du skall fortsätta skriva till de du matchar med om du orkar det.

    Sedan beror det ju på vad du är ute efter, själv söker jag bara seriöst.
    Oj, matchar med 20 på en kväll??
    Jag gillar max 2 killar per dag, finner sällan några fler som jag verkligen fastnar för. Så då förstår du att det verkligen är guldkorna jag valt ut:)
    Jag söker också bara seriöst.
    Eftersom det tydligen är så ovanligt att tjejer skriver först (jag vet inte) men det verkar så, då borde ju killar svara och inte bara avmatcha...
    Funderar på att skriva ikväll...to be continued..
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 16:07
    #8
    Mongoliet skrev 2018-08-25 15:40:04 följande:

    Tänker inte ens på vem som skriver först. Jag matchar med många eftersom många har ett intressant utseende för mig. Oavsett om du skriver eller inte så riskerar du ju att bli raderad så förstår inte problemet.


    Fast om han inte finner mig intressant borde han ju ha avmatchat mig, men han finns kvar än. Bättre att han avmatchar direkt då än att han gör det när jag tagit modet till mig att skriva.
  • Anonym (kille­35)
    Äldre 25 Aug 16:13
    #9
    Anonym (Ellen) skrev 2018-08-25 16:04:50 följande:
    Oj, matchar med 20 på en kväll??
    Jag gillar max 2 killar per dag, finner sällan några fler som jag verkligen fastnar för. Så då förstår du att det verkligen är guldkorna jag valt ut:)
    Jag söker också bara seriöst.
    Eftersom det tydligen är så ovanligt att tjejer skriver först (jag vet inte) men det verkar så, då borde ju killar svara och inte bara avmatcha...
    Funderar på att skriva ikväll...to be continued..
    Jag har gold men svipar sällan, men när jag väl swipar kan jag swipa igenom 1000 pers :). Jag skulle säga att jag swipar höger på ca 10% här i Sverige, kanske något mer när jag är på resande fot.

    Nivån på tjejer på Tinder är betydligt högre utomlands, inte så mycket näsringar där...
  • Mongol­iet
    Äldre 25 Aug 16:23
    #10
    Anonym (Ellen) skrev 2018-08-25 16:07:30 följande:

    Fast om han inte finner mig intressant borde han ju ha avmatchat mig, men han finns kvar än. Bättre att han avmatchar direkt då än att han gör det när jag tagit modet till mig att skriva.


    Ingen tjej har någonsin avmatchat mig oavsett om jag skrivit eller inte. Fattar inte vad de håller på med. Avmatcha för helvete eller ställ en fråga tilbaka men nä aldrig. I Sverige alltså. I alla andra länder är det ju annorlunda.
Svar på tråden Det här med Tinder, vem ska egentligen skriva först??