• mickaa

    Det är något fel på vårat barn

    Ska försöka hålla mig kort.

    Föddes med kolik fram till ca 3 månader. Men kvarstår än idag panikattacker som är totalt otröstlig.

    Vi har sökt för detta då hon verkar ha ont när de händer. Kan pågå mellan 15 min till 3 4 h. Total panik.

    Läkare känner o klämmer o skickar hem oss. Gång på gång.

    De kan komma när som helst. Natt som dag. Ca 3 4 gg veckan.

    Nu 14 m0nader gammal o detta kvarstår än.

    I skolning denna vecka o de går åt helheten. Panik ett par gg o fröknarna tycker de låter så konstigt. Märkligt skrik o att inte ens pappa eller mammas famn hjälper. Hon bara klättrar i famnen o gråter.

    En fröken ska ringa bvc o ligga på. "Skönt med någon utifrån som märker att de är fel"

    Så ni kan vi ej gå till dagis. El de e ingen idé ens.

    Vet ej hur vi ska få ihop livet då föräldradagarna snart e slut o de finns ingen släkting som e hemma.

    Har någon liknande barn?

    Vi känner verkligen att något är fel. Inte i huvet för hon e helt med o snabb i sin utveckling.

    Väntar just nu på att barn ska ringa upp oss.

  • Svar på tråden Det är något fel på vårat barn
  • mickaa
    LFF skrev 2018-09-06 14:41:00 följande:

    Oj vad jobbigt att känna att något är fel och man inte hittar något. Kan ni filma henne när hon får dessa panikattacker etc och på så vis visa läkarna och BVC vad som händer? För oftast när man är hos läkaren så har ju det man sökte för gått över tyvärr


    Ja de e hemskt. Ja så är de alltid. Så ni har vi startat en utredning så får hoppas de kan hitta något iaf.
  • mickaa
    Mandelskorpan skrev 2018-09-06 14:38:32 följande:

    Ok, verkar inte som magen då. Mjölkprotein kan ju annars ge vilka symtom som helst nästan men har ni redan testat mjölkfritt så är det ju inte det.

    Var verkar hon ha ont när paniken kommer?


    Ja vi upplever de så. Men samtidigt vet vi inte eftersom hon ej kan prata. När hon hade öroninflamatio t9f hon sig för öronen. Men h9n tar inte på något specifikt ställe nu
  • Sivs
    mickaa skrev 2018-09-06 16:34:48 följande:

    De ha3 jag funkat på ett tag

    Ska ta upp det med dem på tisdag när vi ska in. Tack


    Det är ju några dagar till tisdag. Köp reculax från apoteket och prova. Det är som lavemang. Annars om du ger ersättning så kan du lägga i rapsolja.
  • reyna

    min dotter mådde väldigt dåligt o skrek grät hela dagar men hon var mjölkprotein allergiker samt ägg. Vi gav henne Althera och alla problem försvann. Man kan inte riktigt göra en test vid mjölkprotein man får testa o byta ut allt och då ser man hur barnet mår.

  • mickaa
    reyna skrev 2018-09-06 18:34:18 följande:

    min dotter mådde väldigt dåligt o skrek grät hela dagar men hon var mjölkprotein allergiker samt ägg. Vi gav henne Althera och alla problem försvann. Man kan inte riktigt göra en test vid mjölkprotein man får testa o byta ut allt och då ser man hur barnet mår.


    Det är inte maten som är boven säger läkarna. Hon har ätit Mp fritt utan resultat

    Ägg äter hon inte ens. Dehär handlar inte om gråt varje dag hela Dan

    Utan nå form av extrema skrik gråt panik attacker.
  • mickaa
    Sivs skrev 2018-09-06 17:59:47 följande:

    Det är ju några dagar till tisdag. Köp reculax från apoteket och prova. Det är som lavemang. Annars om du ger ersättning så kan du lägga i rapsolja.


    Har testat allt, rapsolja e för.mesigt för henne. Vi kör plommonjuice. De enda som funkar. Vi har testat de mesta . Samt reculax . De hjälper förstoppningen men inte skriken
  • Liten elak och intelligent
    mickaa skrev 2018-09-06 16:36:39 följande:
    Beror på. Åker det under vila så är hon inte med alls.i vaket tillstånd är de typ samma fast hon kan se på en

    De gör g9n inte på natten. Vi har redan kollat affekt om de va de du tänkte på????
    Det jag tänkte på är om det skulle kunna vara något epilepsiartat. Epilepsianfall kan ha alla möjliga manifestationer, en del absolut mer ovanliga. 
  • Louise v L
    mickaa skrev 2018-09-06 13:33:43 följande:

    Ska försöka hålla mig kort.

    Föddes med kolik fram till ca 3 månader. Men kvarstår än idag panikattacker som är totalt otröstlig.

    Vi har sökt för detta då hon verkar ha ont när de händer. Kan pågå mellan 15 min till 3 4 h. Total panik.

    Läkare känner o klämmer o skickar hem oss. Gång på gång.

    De kan komma när som helst. Natt som dag. Ca 3 4 gg veckan.

    Nu 14 m0nader gammal o detta kvarstår än.

    I skolning denna vecka o de går åt helheten. Panik ett par gg o fröknarna tycker de låter så konstigt. Märkligt skrik o att inte ens pappa eller mammas famn hjälper. Hon bara klättrar i famnen o gråter.

    En fröken ska ringa bvc o ligga på. "Skönt med någon utifrån som märker att de är fel"

    Så ni kan vi ej gå till dagis. El de e ingen idé ens.

    Vet ej hur vi ska få ihop livet då föräldradagarna snart e slut o de finns ingen släkting som e hemma.

    Har någon liknande barn?

    Vi känner verkligen att något är fel. Inte i huvet för hon e helt med o snabb i sin utveckling.

    Väntar just nu på att barn ska ringa upp oss.


    Jag har en bekant med ett barn som reagerade på samma sätt. Det visade sig senare att barnet har högfungerande autism.

    Det behöver ju inte vara så i ert fall.

    Dessa barn kan uppleva saker annorlunda, exempelvis tycka det är obehagligt med berörning, det kan göra ont att bli smekt över huden och så vidare.

    Min väns barn var ofta otröstligt och instinktivt lyfte de ju upp barnet och bar runt på det. Tills de, efter lång tid, upptäckte att barnet inte ville bli buret. Blir det värre när ni lyfter upp henne?

    Barnet sökte inte heller ögonkontakt.

    Idag är barnet i tonåren och ganska välfungerande. Men mamman har berättat att hen bara kan ha vissa material i kläderna, måste duscha på lägsta möjliga tryck och så vidare för att hen är så känslig och får ont/obehag.

    Det här barnet led också av svåra panikattacker när hen var liten och hade mycket svår separationsångest.

    När de fick diagnos så lugnade allt ner sig för de kunde ge rätt stöd och lära sig att förstå barnets reaktioner som ju inte är naturliga för andra. Barnet ville ju aldrig kramas eller sitta i knä.

    Hoppas det löser sig och ni får svar på vad det kan vara. Det kan ju vara allt ifrån magont, psykisk sjukdom, något som är normalt men som ni feltolkar- precis vad som helst.

    Med största sannolikhet kommer det bli bra för er och er flicka. Hon är snart så stor så hon kan börja berätta vad hon känner och hur hon mår! <3
  • mickaa
    Louise v L skrev 2018-09-07 17:20:12 följande:

    Jag har en bekant med ett barn som reagerade på samma sätt. Det visade sig senare att barnet har högfungerande autism.

    Det behöver ju inte vara så i ert fall.

    Dessa barn kan uppleva saker annorlunda, exempelvis tycka det är obehagligt med berörning, det kan göra ont att bli smekt över huden och så vidare.

    Min väns barn var ofta otröstligt och instinktivt lyfte de ju upp barnet och bar runt på det. Tills de, efter lång tid, upptäckte att barnet inte ville bli buret. Blir det värre när ni lyfter upp henne?

    Barnet sökte inte heller ögonkontakt.

    Idag är barnet i tonåren och ganska välfungerande. Men mamman har berättat att hen bara kan ha vissa material i kläderna, måste duscha på lägsta möjliga tryck och så vidare för att hen är så känslig och får ont/obehag.

    Det här barnet led också av svåra panikattacker när hen var liten och hade mycket svår separationsångest.

    När de fick diagnos så lugnade allt ner sig för de kunde ge rätt stöd och lära sig att förstå barnets reaktioner som ju inte är naturliga för andra. Barnet ville ju aldrig kramas eller sitta i knä.

    Hoppas det löser sig och ni får svar på vad det kan vara. Det kan ju vara allt ifrån magont, psykisk sjukdom, något som är normalt men som ni feltolkar- precis vad som helst.

    Med största sannolikhet kommer det bli bra för er och er flicka. Hon är snart så stor så hon kan börja berätta vad hon känner och hur hon mår! <3


    Hej. Hon vill mest vara uppe i famnen. Med mig helst.

    Hon är inte känslig för beröring el så.

    Tror inte det är någon diagnos på psyket. El de känns ej så iaf
  • Louise v L
    mickaa skrev 2018-09-08 20:20:00 följande:
    Hej. Hon vill mest vara uppe i famnen. Med mig helst.

    Hon är inte känslig för beröring el så.

    Tror inte det är någon diagnos på psyket. El de känns ej så iaf
    Önskar att jag kunde hjälpa dig. Det jag funderar på är ångest, allergi/överkänslighet, otrygg anknytning, npf-diagnoser eller någon sjukdom/åkomma som ger obehag eller smärta. Med andra ord- precis vad som helst. Tyvärr hjälper det inte er att jag sitter här och spekulerar.

    Något verkar galet, stå på er så att ni får bra hjälp. Jag har hört om så många föräldrar som blivit ignorerade av vården.

    Ett konkret tips är att ni har en liten dagbok där ni noterar när attackerna kommer (klockslag), vad ni gjorde innan, hur länge de håller i sig, vad hon har ätit under dagen och så vidare. Det kan vara till mycket stor hjälp, eventuellt hittar ni ett mönster.

    Jag hoppas innerligt att det löser sig för er alla. En stor kram till dig!
  • Louise v L
    Louise v L skrev 2018-09-08 20:45:24 följande:
    Önskar att jag kunde hjälpa dig. Det jag funderar på är ångest, allergi/överkänslighet, otrygg anknytning, npf-diagnoser eller någon sjukdom/åkomma som ger obehag eller smärta. Med andra ord- precis vad som helst. Tyvärr hjälper det inte er att jag sitter här och spekulerar.

    Något verkar galet, stå på er så att ni får bra hjälp. Jag har hört om så många föräldrar som blivit ignorerade av vården.

    Ett konkret tips är att ni har en liten dagbok där ni noterar när attackerna kommer (klockslag), vad ni gjorde innan, hur länge de håller i sig, vad hon har ätit under dagen och så vidare. Det kan vara till mycket stor hjälp, eventuellt hittar ni ett mönster.

    Jag hoppas innerligt att det löser sig för er alla. En stor kram till dig!
    Och såklart- toalettvanor och sömnvanor ska förstås också dokumenteras.
Svar på tråden Det är något fel på vårat barn