• Anonym (Paula­)
    Äldre 10 Sep 16:30
    8519 visningar
    36 svar
    36
    8519

    Min sambo tvingar mig till abort plus självmord

    Som rubriken lyder så är jag gravid i v.15 och min sambo tvingar mig till abort annars så tar han livet av sig innan han lämnar mig. Vill verkligen inte göra detta men vet inte vad jag ska göra. Känner mig tvingad att läggas in på psyket

  • Svar på tråden Min sambo tvingar mig till abort plus självmord
  • Anonym (C)
    Äldre 10 Sep 16:35
    #1
    +3

    Lämna sambon fort som fan. Oavsett om du behåller barnet eller ej så ska du inte leva ihop med en sådan ostabil person. Inte värt det!

  • Anonym (Lämna­)
    Äldre 10 Sep 16:36
    #2

    Du ska lämna idioten såklart, vad ska du med en sån partner till?

    Vill du ha det här barnet? I så fall är det ju inget att tveka på, sök stöd och ta dig ur din dåliga relation.

    Vad han gör har du inget ansvar för, låt honom inte utpressa dig till att göra något du inte själv vill.

    Skulle du däremot själv vilja göra abort så är det ditt val och ingen annans. Men oavsett så tycker jag inte du ska stanna hos en sån person, han kommer bryta ner dig.

  • Anonym (lämna­!)
    Äldre 10 Sep 16:47
    #3
    Anonym (Paula) skrev 2018-09-10 16:30:40 följande:

    Som rubriken lyder så är jag gravid i v.15 och min sambo tvingar mig till abort annars så tar han livet av sig innan han lämnar mig. Vill verkligen inte göra detta men vet inte vad jag ska göra. Känner mig tvingad att läggas in på psyket


    Lämna sambon och polisanmäl så dem kan kolla upp om han menar allvar med självmord.. du ska inte behöva stanna och göra abort pga någon annans hot! kom ihåg det. 
  • Anonym (Tina)
    Äldre 10 Sep 17:12
    #4

    Gör inte abort. Lämna honom. Han kan köra tomma hot. Oftast är det bara tomma hot för att få dig att göra abort

  • qfnafn­jf
    Äldre 10 Sep 17:12
    #5

    Låt han göra det. Låter som en bättre värld utan denne.

  • Äldre 10 Sep 17:14
    #6
    -1

    Lämna sambon och gör abort. Känns inte som en toppenide att dela föräldrarskap med en sån...

  • Anonym (Sofia­1992)
    Äldre 10 Sep 17:17
    #7

    Hade det varit min sambo så hade jag lämnat honom fort som fan och sedan gjort abort. Skulle aldrig palla att dela på föräldraskap och tvingas sammarbeta om ett barn med en sådan idiot.

  • qfnafn­jf
    Äldre 10 Sep 17:22
    #8

    Tänk om man finge sätta avkomma till världen så att man kunde hota med självmord.

  • Äldre 10 Sep 17:45
    #9
    +2

    Haha han tar livet av sig och SEN lämnar han dig? som zombie då eller? Btw är det skitsnack och han hotar dig. be honom dra åt helvete och behåll barnet om du vill det.

  • Äldre 10 Sep 17:49
    #10
    Drottningen1970 skrev 2018-09-10 17:14:24 följande:
    Lämna sambon och gör abort. Känns inte som en toppenide att dela föräldrarskap med en sån...
    Anonym (Sofia1992) skrev 2018-09-10 17:17:22 följande:
    Hade det varit min sambo så hade jag lämnat honom fort som fan och sedan gjort abort. Skulle aldrig palla att dela på föräldraskap och tvingas sammarbeta om ett barn med en sådan idiot.

    Fast om ni LÄSER ts så vill hon inte göra abort. 
Svar på tråden Min sambo tvingar mig till abort plus självmord