• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2018-12-07 18:13:37 följande:

    Förstår din känsla ! Tror man måste tänka positivt och inte ge upp fast man känner att man tappar hoppet :(


    Ja försöker verkligen.. men det blir några dippar såhär efter 1år o 8månaders försök :) Men jag kommer aldrig ge upp! Så småningom om händer det ju det vet jag även om ibland känns det inte så. Så orättvist att det ska va så svårt.
  • lilagrodautanben
    Mema9 skrev 2018-12-07 18:19:24 följande:

    Hej. Nej det behöver inte släppa vid 20mm, det kan växa upp till 24mm till och med mer.. Över 20mm till 24mm klassas som god äggkvalité och det man strävar efter vad jag lärt mig. Vet inte om du har pcos? Isåfall är det inte ens säkert du får utslag på ältest eller att du ens har egen äl :) Ska du ta ovitrelle?


    Tack för svar! Nä jag har inte pcos och ska inte ta otrivelle, jag har egen äl. Anledning till letro är att min äl är så oregelbunden - allt från en dag efter mens till 18 dagar efter mens..
  • Längtar efter en bebis

    Sista tabletten 10 december sen ultraljud 15 december för att kolla äggblåsorna och planera vilken dag jag ska ta sprutan ovitrille

    Någon mer i samma sits som jag skriv gärna så vi kan följas

  • Oliwia92

    Gjorde något väldigt dumt idag. Tog ett ?early-test? som visade ett väldigt väldigt svagt plus. Har tagit billiga test i veckan för att se om ovitrelle sprutan ger något utslag (alltså positivt resultat) vilket det inte gjort. Imorgon är det 10 dgr sen jag tog sprutan. Man borde inte kunna lita på detta test eller hur? BIM -7 idag

  • Amne18
    Oliwia92 skrev 2018-12-08 19:54:42 följande:

    Gjorde något väldigt dumt idag. Tog ett ?early-test? som visade ett väldigt väldigt svagt plus. Har tagit billiga test i veckan för att se om ovitrelle sprutan ger något utslag (alltså positivt resultat) vilket det inte gjort. Imorgon är det 10 dgr sen jag tog sprutan. Man borde inte kunna lita på detta test eller hur? BIM -7 idag


    Jag skulle aldrig lite på Clearblue early. Jag har fått spökstreck med det testet tidigare. Fick upp hoppet och blev sedan jätteledsen när mensen kom... ta med något annat test!
  • Oliwia92
    Amne18 skrev 2018-12-08 22:37:34 följande:

    Jag skulle aldrig lite på Clearblue early. Jag har fått spökstreck med det testet tidigare. Fick upp hoppet och blev sedan jätteledsen när mensen kom... ta med något annat test!


    Vilka andra tänker du på ?
  • Oliwia92

    Var på familjemiddag igår kväll och trodde jag ätit för mkt för blev så illamående framåt kvällen. Har inte sovit inatt pga illamåendet och små kramper i magen. Kan det vara symptom så tidigt hade ÄL för 8 dagar sen

  • Anonym (Sanna)
    Oliwia92 skrev 2018-12-09 08:32:19 följande:

    Var på familjemiddag igår kväll och trodde jag ätit för mkt för blev så illamående framåt kvällen. Har inte sovit inatt pga illamåendet och små kramper i magen. Kan det vara symptom så tidigt hade ÄL för 8 dagar sen


    sån kan man bli ändå. jag är i v 9 och det är först nu jag fått symtom. kände ingenting första veckorna
  • Anonym (Jodå)
    Oliwia92 skrev 2018-12-09 08:32:19 följande:

    Var på familjemiddag igår kväll och trodde jag ätit för mkt för blev så illamående framåt kvällen. Har inte sovit inatt pga illamåendet och små kramper i magen. Kan det vara symptom så tidigt hade ÄL för 8 dagar sen


    Man kan få sådär redan så tidigt. :) Ett befruktat ägg fäster ju redan dag 5 eller 6 så visst kan man bli illamående efter 8 dagar. Jag har blivit det vid två graviditeter. Sen försvann det för att återkomma i sjunde veckan. Det blev barn båda gångerna. Hoppas det är så för dig!
  • Oliwia92
    Anonym (Jodå) skrev 2018-12-09 12:54:56 följande:

    Man kan få sådär redan så tidigt. :) Ett befruktat ägg fäster ju redan dag 5 eller 6 så visst kan man bli illamående efter 8 dagar. Jag har blivit det vid två graviditeter. Sen försvann det för att återkomma i sjunde veckan. Det blev barn båda gångerna. Hoppas det är så för dig!


    Tog ett test imorse igen men visade neg dock är det BIM -6. Kan det fortfarande visa positivt närmare BIM? Jag vet det är jätte dumt att ta test så tidigt men jätte svårt att håll sig
Svar på tråden Gravid med Letrozol