• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • lilagrodautanben

    37,2 nu... ägg släppt?


    lilagrodautanben skrev 2018-12-09 17:25:45 följande:

    37,7 i temp i morse och slut på ältest.. 17 mm stor blåsa för tre dagar sen. Tro om äl är pågång?


  • Amne18
    Oliwia92 skrev 2018-12-08 23:13:22 följande:
    Vilka andra tänker du på ?
    Beställ på nätet. Jag älskar babyplans gravtest! De har aldrig någonsin på 6 månader gett minsta antydan till ett streck. Jag sitter och kollar på varje test i 10 min för att försöka hitta något men babyplan har aldrig lurat mig.
    Rekommenderar alla dessa som inte vill ha spökstreck!
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2018-12-10 07:59:50 följande:

    37,2 nu... ägg släppt?


    Var över ett år sen jag tempade så minns knappt hur det fungerar men tempen ska väl öka med 0,3 och sen hålla sig över snittlinjen eller vad den heter efter äl? :)

    Har för mig Becca90 tempar också? Hittades din äl nån gång? :)
  • Amne18

    Jag testade svagt svagt positivt imorse på ovitrelle+10. Hoppas hoppas hoppas det kommer öka till imorgon och att det inte är sprutan som spökar fortfarande!!

  • Enmsik

    Testade idag på ovitrelle + 9 och det ser negativt ut. Kanske svagt svaaagt streck men tar det som negativt. Nu ska jag vänta några dagar och hoppas på positivt senare i veckan. :)

  • Amne18
    Enmsik skrev 2018-12-10 11:51:18 följande:

    Testade idag på ovitrelle + 9 och det ser negativt ut. Kanske svagt svaaagt streck men tar det som negativt. Nu ska jag vänta några dagar och hoppas på positivt senare i veckan. :)


    Jag har testat sedan ovitrelle+6 och är nu på ovitrelle+10 och ännu inte fått ett negativt test, endast väldigt svagt plus... Så jobbigt att inte veta om det är något eller inte...
  • Enmsik
    Amne18 skrev 2018-12-10 13:53:23 följande:

    Jag har testat sedan ovitrelle+6 och är nu på ovitrelle+10 och ännu inte fått ett negativt test, endast väldigt svagt plus... Så jobbigt att inte veta om det är något eller inte...


    Jag fick hem mina test idag. Senare än vad jag trodde då jag trodde att jag skulle få de förra veckan. Därav att jag testade. Så jag vet ju inte heller när ovitrellen gick ur. Hade velat följa det som du gjort men men nu verkar det vara ute så nu väntar jag bara på plus eller mens! :)
  • lilagrodautanben

    Nu måste ni hjälpa mig snälla för jag förstår ingenting. Hade äl den 8:e ev 9:e enligt smärtan som var grym. Fick en blödning idag men tempen fortsätter vara låg?? Varför? Ska den inte stiga? Bifogar bild på kalender med hur vi legat och tempförändringar

Svar på tråden Gravid med Letrozol