• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Anonym (Ny)
    Anonym (Ny) skrev 2018-12-15 08:50:40 följande:

    Idag ser det ut såhär... inte mycket att komma med va? Eller ser någon?


    Efter torkning

  • Enmsik
    Anonym (Ny) skrev 2018-12-15 09:06:04 följande:

    Efter torkning


    Kanske ser jättejätte svagt.. men skulle inte lita på det. Vänta 2 dagar och ta ett nytt då ska det ju ha ökat om det är något. Själv testade jag igår men ska inte testa förrän imorgon nu. :) håll ut och lycka till!
  • Anonym (Ny)

    Så tråkigt bara när det syntes i förrgår :( 7 missfall hittills och om detta också är det så är det uppe i 8.. blöö..får vänta då. Och tack själv!


    Enmsik skrev 2018-12-15 11:46:32 följande:

    Kanske ser jättejätte svagt.. men skulle inte lita på det. Vänta 2 dagar och ta ett nytt då ska det ju ha ökat om det är något. Själv testade jag igår men ska inte testa förrän imorgon nu. :) håll ut och lycka till!


  • Oliwia92

    BIM igår men ingen mens, test visar fortfarande negativt. Kan mensen bli sen när man fått äl med ovitrelle brukar inte mensen komma exakt då? Visst dagen är inte slut än och jag har ?mensvärk? men är mer nyfiken vad det kan bero på? Någon som vet?

  • Enmsik
    Oliwia92 skrev 2018-12-15 12:31:21 följande:

    BIM igår men ingen mens, test visar fortfarande negativt. Kan mensen bli sen när man fått äl med ovitrelle brukar inte mensen komma exakt då? Visst dagen är inte slut än och jag har ?mensvärk? men är mer nyfiken vad det kan bero på? Någon som vet?


    Med ovitrelle ska väl ägget släppa typ 36-40 timmar efter sprutan så det kan säkert skilja lite till och bli lite sen ändå eftersom man går och väntar. Finns ju även de som har graviditeter som varit felfria som varken plussat på bil eller dagen efter det och sedan fått plus. Så länge inte mensen kommit så håll ut och hoppas. Hoppet är ju det sista som överger än. Själv började jag få ömma bröstvårtor igår och även lite känningar från den äggstock som hade det största ägget. Så jag vet inte vad som är på g här heller. Är på bim -1 eller -2
  • Oliwia92
    Enmsik skrev 2018-12-15 15:24:33 följande:

    Med ovitrelle ska väl ägget släppa typ 36-40 timmar efter sprutan så det kan säkert skilja lite till och bli lite sen ändå eftersom man går och väntar. Finns ju även de som har graviditeter som varit felfria som varken plussat på bil eller dagen efter det och sedan fått plus. Så länge inte mensen kommit så håll ut och hoppas. Hoppet är ju det sista som överger än. Själv började jag få ömma bröstvårtor igår och även lite känningar från den äggstock som hade det största ägget. Så jag vet inte vad som är på g här heller. Är på bim -1 eller -2


    Kan det vara så att jag inte ägglossat alls trots sprutan och därför inte mensen kommer ?
  • Enmsik
    Oliwia92 skrev 2018-12-15 15:50:58 följande:

    Kan det vara så att jag inte ägglossat alls trots sprutan och därför inte mensen kommer ?


    Vad jag har hört och läst mig till så är det väldigt hög sannolikhet att man lossar. Och man ska ju göra det. Men egentligen så borde ju ovitrelle fungera som alla andra läkemedel. Att dosen kanske är avgörande? Vet inte om det gäller även för ovitrelle. Det kanske varierar hur mycket man behöver? Haha jag vet faktiskt inte.. nu känns det som att jag bara skriver massa osammanhängande. Men som sagt, jag tror säkert att du har ägglossat och att det bara är lite sent kanske. Finns ju massa anledningar till att mensen är sen även om du har ägglossat som du ska. :)
  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2018-12-15 15:50:58 följande:

    Kan det vara så att jag inte ägglossat alls trots sprutan och därför inte mensen kommer ?


    De två senaste gångerna jag tagit ovitrelle har mensen kommit 17 och 15 dagar efter sprutan :) beror nog på när ägget släpper skulle ja tippa på.. Hur många dagar sen är det du tog den nu?
  • Längtar efter en bebis

    Heej tjejer va idag på ultraljud hade en äggblåsa på 12 mm och en på andra Ida oxå runt 12 mm och massa andra runt kring om som oxå väser i snabb fart .. läkaren varna oss för tvillingar.

    Hat ny tid på måndag då vi ska kolla hur de har växt plus planera vilken dag vi ska sprutan.. och livnoderns ser bra ut med

Svar på tråden Gravid med Letrozol