• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik

    Är jag knäpp eller är det ett svagt streck där? Kunde bara inte hålla mig från att testa idag då jag känner att det är något eller att mensen är på g. Men när jag ska ha mens så brukar jag få mensvärk någon dag innan sen ordentlig när den drar igång. Men idag och lite igår har jag bara haft typ tryck över äggstocken så var tvungen att testa haha.. det är dessutom på kvällsurin och typ frampressat så det är lite oklart hur länge jag hållit mig. Inte länge i alla fall.. vet inte hur tydligt det syns här på fl men i verkligheten ser jag det och nu när testet fortfarande är blött. Brukar annars vara när det har torkat som man kan ana streck. Ser någon????

  • Enmsik
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-15 23:13:36 följande:

    Heej tjejer va idag på ultraljud hade en äggblåsa på 12 mm och en på andra Ida oxå runt 12 mm och massa andra runt kring om som oxå väser i snabb fart .. läkaren varna oss för tvillingar.

    Hat ny tid på måndag då vi ska kolla hur de har växt plus planera vilken dag vi ska sprutan.. och livnoderns ser bra ut med


    Hej! Vad skönt att äggblåsorna växer på! Har du kört letrozol? :)
  • Enmsik
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-15 23:23:13 följande:

    Jaa denna gång trippel kur Letrozole


    Ja jag körde samma. Först enkel men det hände inget, fick då börja med trippel direkt utan att starta mensen så då gick det fort för äggblåsorna ;D
  • Längtar efter en bebis
    Enmsik skrev 2018-12-15 23:24:41 följande:

    Ja jag körde samma. Först enkel men det hände inget, fick då börja med trippel direkt utan att starta mensen så då gick det fort för äggblåsorna ;D


    Utan mens oj ? Hur gick de då berätta gärna ??

    Roligt att vi kan följa varandra ..

    Ja fick börja också enkel kur sedan dubbel andra kurre nu fick vi höja dos till trippel.. men har barn som blev på första enkel kur haha
  • Oliwia92
    Mema9 skrev 2018-12-15 22:57:09 följande:

    De två senaste gångerna jag tagit ovitrelle har mensen kommit 17 och 15 dagar efter sprutan :) beror nog på när ägget släpper skulle ja tippa på.. Hur många dagar sen är det du tog den nu?


    Tog sprutan 30 november
  • Enmsik
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-16 00:15:51 följande:

    Utan mens oj ? Hur gick de då berätta gärna ??

    Roligt att vi kan följa varandra ..

    Ja fick börja också enkel kur sedan dubbel andra kurre nu fick vi höja dos till trippel.. men har barn som blev på första enkel kur haha


    Det hade inte hänt något med enkel alls så då sa min läkare att böra med trippel direkt idag och då växte 2 st till nästa VUL. En på typ 19-20 och en på 13 då när jag var på VUL. Tog ovitrelle dagen efter. :)
  • Enmsik

    Taget nu på morgonen. Ser likadant ut som igårkväll, men tycker ändå det är något där och än så länga inga känningar på att mensen är på g.. Men i verkligheten tycker jag det är lite synligare än vad det är här. Ska se om min sambo ser när han har vaknat.. hoppas hoppas!

  • Oliwia92

    Fortfarande ingen mens blir snart tokig vill bara den ska komma så man kan börja på nästa kur ! Tog test igen imorse neg.

  • Enmsik
    Oliwia92 skrev 2018-12-16 12:35:09 följande:

    Fortfarande ingen mens blir snart tokig vill bara den ska komma så man kan börja på nästa kur ! Tog test igen imorse neg.


    Väntar också. Enligt ovitrelle så är fet bim idag men enligt mina känningar av ägglossning så är det imorgon. Men kände idag hur det rann till och kändes precis som när mensen drar igång men nej, bara en vattnig flytning (ursäkta info) så hoppet lever fortfarande här. Hoppas du får mensen snart eller att plusset är lite sent bara!
Svar på tråden Gravid med Letrozol