• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2018-12-17 08:52:01 följande:

    Dagens... är det kört? Äl9/10 typ

    Nidblödning för exakt en vecka sen


    Tror inte det är kört. Ser något svagt. När har du bim?
  • lilagrodautanben

    Fredag alt lördag.. blir så dåli kvalite när man laddar upp :/


    Enmsik skrev 2018-12-17 09:01:26 följande:

    Tror inte det är kört. Ser något svagt. När har du bim?


  • Oliwia92

    Fick nyss besked på att jag avvakta då min gyn är på semester fram till 8/1. Känns så länge att vänta speciellt om mensen inte kommer :( man vill bara börja nästa kur direkt :(

  • Enmsik
    Oliwia92 skrev 2018-12-17 10:08:11 följande:

    Fick nyss besked på att jag avvakta då min gyn är på semester fram till 8/1. Känns så länge att vänta speciellt om mensen inte kommer :( man vill bara börja nästa kur direkt :(


    Åh jag förstår det. Man blir ju så otålig med. :/
  • Enmsik

    Vet inte vad som händer. Tyckte jag fick rätt tydligt plus igår och fick ett likandant imorse med restlagret. Sedan ville jag bekräfta det med clearblue plus. Fick det här.. syns väldigt dåligt på bild och det blir ju ännu sämre när man laddar upp här så jag har ändrat lite kontraster. Hade ju verkligen hoppats och trott att det skulle vara hyfsat starkt streck så man verkligen kunde tro på det.. men har idag lite mensvärk från och till men ingen mens i syne, bara flytningar. Så jag får väl se vad det visar om några dagar.. :/

  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2018-12-17 10:08:11 följande:

    Fick nyss besked på att jag avvakta då min gyn är på semester fram till 8/1. Känns så länge att vänta speciellt om mensen inte kommer :( man vill bara börja nästa kur direkt :(


    Åh så synd att det ska behöva påverkas av deras ledighet, allt ligger verkligen i läkarnas händer..
    Enmsik skrev 2018-12-17 12:15:56 följande:

    Vet inte vad som händer. Tyckte jag fick rätt tydligt plus igår och fick ett likandant imorse med restlagret. Sedan ville jag bekräfta det med clearblue plus. Fick det här.. syns väldigt dåligt på bild och det blir ju ännu sämre när man laddar upp här så jag har ändrat lite kontraster. Hade ju verkligen hoppats och trott att det skulle vara hyfsat starkt streck så man verkligen kunde tro på det.. men har idag lite mensvärk från och till men ingen mens i syne, bara flytningar. Så jag får väl se vad det visar om några dagar.. :/


    Hm, Det är så tjurigt att tyda streck.. skönare med test som ger ett rakt svar. Det är bara att vänta vänta vänta :/ men å andra sidan är ju cb kända för otydliga/missvisande svar :)
  • Mema9

    Jag var hos gyn imorse för att kolla äggen (cd12 idag) och hade en äggblåsa på 16mm på vä äggstock :) Så nu är det bara att mysa på.. Ska ta ovitrelle senast lördag

  • Enmsik
    Mema9 skrev 2018-12-17 12:40:42 följande:

    Åh så synd att det ska behöva påverkas av deras ledighet, allt ligger verkligen i läkarnas händer..Hm, Det är så tjurigt att tyda streck.. skönare med test som ger ett rakt svar. Det är bara att vänta vänta vänta :/ men å andra sidan är ju cb kända för otydliga/missvisande svar :)


    Ja men precis. Men kollade i en annan tråd och då var det några som skrev att de fått svagt på testlagret men fått tydligt positivt på cb plus. Så köpte ett sånt mem det blev ju en besvikelse. Dock nu när det torkat så är det ännu tydligare. Men då ska man ju inte lite på det. Men det har jag i alla fall aldrig sett på dessa cb. Så får väl se. Köpte ett två pack så har ett kvar som jag tänkte ta i slutet av veckan. Men kommer nog fortsätta testa med testlagret i alla fall. :)
Svar på tråden Gravid med Letrozol