• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2018-12-17 09:19:23 följande:

    Någon som tycker det är starkare idag? Uppe idag, nere igår

    Förlåt för bombning!


    Ja jag tycker det idag är starkare. Men det ser torrt ut och det andra är blött så då är det svårt att jämföra styrka då det torra oftast är mer synligt.:)
  • Längtar efter en bebis

    Heej vart idag igen på ultraljud såg en äggblåsa runt 16 mm och andra sida var den fortfarande 12 mm inte växt någon och livmoder 6 plus mm så vi bestämde ta sprutan ovitrille imorgon och sen får vi se , tror hade en till stor blåsa bredvid den som var 16 mm men han mätte inte .. Har en gammal läkare som jag går privat.. Han glömde till och med att vi hade inbokad tid idag .. så vet inte vad ska ska säga elle tro. Får vänta och se nu

  • lilagrodautanben
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-17 20:13:21 följande:

    Heej vart idag igen på ultraljud såg en äggblåsa runt 16 mm och andra sida var den fortfarande 12 mm inte växt någon och livmoder 6 plus mm så vi bestämde ta sprutan ovitrille imorgon och sen får vi se , tror hade en till stor blåsa bredvid den som var 16 mm men han mätte inte .. Har en gammal läkare som jag går privat.. Han glömde till och med att vi hade inbokad tid idag .. så vet inte vad ska ska säga elle tro. Får vänta och se nu


    Låter lite som min med glömskan. Han är duktig och privat men alltså minnet... tur han har en bra sekreterare som har koll på allt. Hade 17 på en äggblåsa sist, vid 20 släppte den enligt temp och test. Nidblödning 4 dagar senare så mailade sekreteraren och hon sa att allt var i fas och enligt uträkningarna. Så förhoppningsvis släpper ditt ägg snart så ligg på :D
  • Längtar efter en bebis
    lilagrodautanben skrev 2018-12-17 20:45:37 följande:

    Låter lite som min med glömskan. Han är duktig och privat men alltså minnet... tur han har en bra sekreterare som har koll på allt. Hade 17 på en äggblåsa sist, vid 20 släppte den enligt temp och test. Nidblödning 4 dagar senare så mailade sekreteraren och hon sa att allt var i fas och enligt uträkningarna. Så förhoppningsvis släpper ditt ägg snart så ligg på :D


    Hahah oooh jag fick nidblödnign med första barnet tecke på att jag va gravid och att ägget satte fäst... Jaa haha då är det bara körs igång.. men lite förvirrad eftersom hade 2 ägg på varsin sida ena har växt till 16 mm ena ingenting stop ligger de på 12 mm så undra hur stor chans de finns för bli gravid egentligen
  • lilagrodautanben
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-17 21:00:45 följande:

    Hahah oooh jag fick nidblödnign med första barnet tecke på att jag va gravid och att ägget satte fäst... Jaa haha då är det bara körs igång.. men lite förvirrad eftersom hade 2 ägg på varsin sida ena har växt till 16 mm ena ingenting stop ligger de på 12 mm så undra hur stor chans de finns för bli gravid egentligen


    Hade inget ägg alls på höger så förmodligen går det ändå! Hoppas det tar sig! :)
  • Mema9
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-17 20:13:21 följande:

    Heej vart idag igen på ultraljud såg en äggblåsa runt 16 mm och andra sida var den fortfarande 12 mm inte växt någon och livmoder 6 plus mm så vi bestämde ta sprutan ovitrille imorgon och sen får vi se , tror hade en till stor blåsa bredvid den som var 16 mm men han mätte inte .. Har en gammal läkare som jag går privat.. Han glömde till och med att vi hade inbokad tid idag .. så vet inte vad ska ska säga elle tro. Får vänta och se nu


    Var också idag och kollade! Hade en äggblåsa på 16mm :)
    becca90 skrev 2018-12-17 16:18:59 följande:

    Hej! Tycker inte ni att så här starkt ältest på cd 8 är tidigt ??


    Heej, Joo vad märkligt! :o undrar vad de kan bero på..
  • Längtar efter en bebis
    Mema9 skrev 2018-12-17 21:32:55 följande:

    Var också idag och kollade! Hade en äggblåsa på 16mm :)Heej, Joo vad märkligt! :o undrar vad de kan bero på..


    Som jag då ska du ta någon spruta för ägglossning ?

    Jag ska ta imorgon.. så kul vi får följas hoppas de blir ett plus för oss alla snart
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-12-17 21:32:55 följande:

    Var också idag och kollade! Hade en äggblåsa på 16mm :)Heej, Joo vad märkligt! :o undrar vad de kan bero på..


    Jaa det är verkligen skumt.. känns alldeles för tidigt!!
Svar på tråden Gravid med Letrozol