• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2018-12-18 12:37:07 följande:

    Även fast man känner sig säker så är man ändå osäker på plus tills man fått det helt bekräftat.. men detta kan väl inte vara spök??


    Det tror jag inte! Är nog positivt! :)
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2018-12-18 13:06:15 följande:

    Det tror jag inte! Är nog positivt! :)


    Jag tror och hoppas det med men det verkar inte ha ökat sen i söndags när jag tittar på torkade test från i söndags och idag..
  • lilagrodautanben

    Lite som mig då.. men när jag googlade var det fler som inte fått jätteökning innan bim. När är bim?


    Enmsik skrev 2018-12-18 13:37:26 följande:

    Jag tror och hoppas det med men det verkar inte ha ökat sen i söndags när jag tittar på torkade test från i söndags och idag..


  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2018-12-18 13:58:34 följande:

    Lite som mig då.. men när jag googlade var det fler som inte fått jätteökning innan bim. När är bim?


    Bim igår eller i söndags. Men idag var strecket lite starkare även när det var blött. Asså att man såg det tydligare när testet var blött, än när jag testat tidigare. Så har hopp om att det ökat lite även fast det kanske inte syns när det har torkat. :)
  • Längtar efter en bebis
    Enmsik skrev 2018-12-18 17:16:23 följande:

    Svart på vitt! :D mina var plus! Nu hoppas vi att den/dem vill stanna kvar!


    Stooort grattiiis såå roligt lycka till... nu måste du berätta vilka kur du tog letrozol hur många äggblåsor du hade och tog du sprutan ovitrille?
  • Enmsik
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-18 17:36:32 följande:

    Stooort grattiiis såå roligt lycka till... nu måste du berätta vilka kur du tog letrozol hur många äggblåsor du hade och tog du sprutan ovitrille?


    Ja helt overkligt!! Jag tog en enkelkur först 9-13 november. Detta var dag 5-9 i menscykeln. Kollade med VUL den 18 november, men då hade det inte hänt något. 23 november var jag dit igen men fortfarande inget. Fick börja direkt den dagen med trippelkur i 5 dagar. 30 november så var jag på VUL igen och då fanns en blåsa på 19-20mm och en blåsa på ca 13mm. Detta var på fredagen. På lördagmorgon den 1 december tog jag ovitrelle. Har väl fått svaga plus sen i söndags men idag tog jag modet åt mig att ta ett digitalt. Orkade inte vänta längre.. :D så det gick rätt fort från att jag fick letrozol. Men så skönt nu att äntligen fått bekräftat att det går, även om det skulle vara så att den här graviditeten inte fullföljs så har vi ändå lyckats få ett plus. Lycka till ni andra! :)
  • Längtar efter en bebis
    Enmsik skrev 2018-12-18 17:49:45 följande:

    Ja helt overkligt!! Jag tog en enkelkur först 9-13 november. Detta var dag 5-9 i menscykeln. Kollade med VUL den 18 november, men då hade det inte hänt något. 23 november var jag dit igen men fortfarande inget. Fick börja direkt den dagen med trippelkur i 5 dagar. 30 november så var jag på VUL igen och då fanns en blåsa på 19-20mm och en blåsa på ca 13mm. Detta var på fredagen. På lördagmorgon den 1 december tog jag ovitrelle. Har väl fått svaga plus sen i söndags men idag tog jag modet åt mig att ta ett digitalt. Orkade inte vänta längre.. :D så det gick rätt fort från att jag fick letrozol. Men så skönt nu att äntligen fått bekräftat att det går, även om det skulle vara så att den här graviditeten inte fullföljs så har vi ändå lyckats få ett plus. Lycka till ni andra! :)


    Okeej tack så jättemycket för info
Svar på tråden Gravid med Letrozol