• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik

    Åkte in akut igår för buksmärtor som visade sig vara utomkvedshavadeskap som satt sig på äggstocken, så fick ta bort en bit av den och ligger inne på sjukan nu. Blev operation sent igår kväll så går allt bra nu och hcg sjunker som det ska så får vi väl köra igång med letrozol igen. Lycka till ni andra som är i fullgång! <3

  • becca90
    Enmsik skrev 2019-01-03 08:56:18 följande:

    Åkte in akut igår för buksmärtor som visade sig vara utomkvedshavadeskap som satt sig på äggstocken, så fick ta bort en bit av den och ligger inne på sjukan nu. Blev operation sent igår kväll så går allt bra nu och hcg sjunker som det ska så får vi väl köra igång med letrozol igen. Lycka till ni andra som är i fullgång! <3


    Men guuud!! Stackare :( krya på dig <3
  • Mema9
    Enmsik skrev 2019-01-03 08:56:18 följande:

    Åkte in akut igår för buksmärtor som visade sig vara utomkvedshavadeskap som satt sig på äggstocken, så fick ta bort en bit av den och ligger inne på sjukan nu. Blev operation sent igår kväll så går allt bra nu och hcg sjunker som det ska så får vi väl köra igång med letrozol igen. Lycka till ni andra som är i fullgång! <3


    Åhh stor kram till dig <3 Bryt ihop och kom tillbaka så är du snart på banan igen. Vi finns här o väntar på dig för att få följa din resa :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-03 06:24:08 följande:

    Okej :) tog ingen spruta denna månad.. har bim 8/1 :)


    Nej det minns jag :) hoppas vi får ett plus :D
    Längtar efter en bebis skrev 2019-01-03 02:43:06 följande:

    Tog sprutan för 16 dagar Sen och tänkte testa mig idag.


    Vad blev resultatet? :)
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-01-03 11:52:41 följande:

    Nej det minns jag :) hoppas vi får ett plus :DVad blev resultatet? :)


    Jaa jag testade igår och de var helt blank men imorse anade jag något svaaaagt!?
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-03 11:59:05 följande:

    Jaa jag testade igår och de var helt blank men imorse anade jag något svaaaagt!?


    Nemen Så spännande! Jag väntar med att testa hehe men har inte bestämt mig när jag ska våga ta första
  • Oliwia92
    Enmsik skrev 2019-01-03 08:56:18 följande:

    Åkte in akut igår för buksmärtor som visade sig vara utomkvedshavadeskap som satt sig på äggstocken, så fick ta bort en bit av den och ligger inne på sjukan nu. Blev operation sent igår kväll så går allt bra nu och hcg sjunker som det ska så får vi väl köra igång med letrozol igen. Lycka till ni andra som är i fullgång! <3


    Beklagar verkligen ! Styrkekramar till dig
  • Oliwia92

    Är på CD18 idag och har haft ?mensvärk? likande smärta. Tog äl-test som visade så här. Kan det vara äl på gång? För detta är väl neg äl test?



    [img=

  • becca90
    Oliwia92 skrev 2019-01-03 20:28:06 följande:

    Är på CD18 idag och har haft ?mensvärk? likande smärta. Tog äl-test som visade så här. Kan det vara äl på gång? För detta är väl neg äl test?

    Jaa äl kan vara på gång!!! När jag har sådär brukar de bli positivt kanske 5 timmar senare.

    [img=


Svar på tråden Gravid med Letrozol