• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Oliwia92

    Hur tempar ni? Är det med vanlig temp eller den här natural cycles? Och menar ni att man kan veta när ägget har släppt?

  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-04 12:48:37 följande:

    Jag tempar :) funkar bra! Mörker att förra månaden när jah tog ovitrelle så var tempen högre än denna månad!


    Okej låter lovande, ska nog testa en månad :) har sedan tidigare en termometer med två decimaler.
    Oliwia92 skrev 2019-01-04 13:04:04 följande:

    Hur tempar ni? Är det med vanlig temp eller den här natural cycles? Och menar ni att man kan veta när ägget har släppt?


    Det ska vara en termometer med två decimaler, behöver inte vad NC finns andra appar också :) har för mig man ska försöka sova ungefär lika många timmar varje natt och tempa vid samma tid varje dag.. Ja temperaturen stiger med ca 0,3 när äl skett.
    lilagrodautanben skrev 2019-01-04 14:01:04 följande:

    Kan man få äl 4 dagar efter avslutad kur?! Jag har ont som attan idag.. äl 6 dagar efter kur förra gången..


    Ingen aning.. aldrig själv varit med om det. Jag kan få smärtor tidigt men då är de förmodligen äggblåsan som växer.
  • lilagrodautanben
    Mema9 skrev 2019-01-04 14:24:23 följande:

    Okej låter lovande, ska nog testa en månad :) har sedan tidigare en termometer med två decimaler.Det ska vara en termometer med två decimaler, behöver inte vad NC finns andra appar också :) har för mig man ska försöka sova ungefär lika många timmar varje natt och tempa vid samma tid varje dag.. Ja temperaturen stiger med ca 0,3 när äl skett.Ingen aning.. aldrig själv varit med om det. Jag kan få smärtor tidigt men då är de förmodligen äggblåsan som växer.


    Vi säkrar upp med sex varje dag ändå ;)
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-05 10:39:20 följande:

    Hej tjejer!

    Jag ger upp nu! Negativt äl + 11 och mensvärk redan bim -3/4 :( hatar detta!!


    Heej, visst fan blir man trött på skiten och den eviga väntan på det perfekta ägget som ska ta sig och fästa!! Men vi är inga som ger upp ;) Snart måste det bli våran tur!
  • Oliwia92
    becca90 skrev 2019-01-05 10:39:20 följande:

    Hej tjejer!

    Jag ger upp nu! Negativt äl + 11 och mensvärk redan bim -3/4 :( hatar detta!!


    Tråkigt vet att det känns hopplöst för stunden men det är bara att fortsätta kämpa och hålla hoppet uppe !
  • Silije

    Hej. Jag hoppar in här också. Jag fick diagnosen pcos 2013. Är idag 23 år och sambon 27. Vi har försökt själva sedan juli och har äntligen fått svar på alla prover. Sambons prover ser bra ut men jag har ingen ägglossning. Den 10 januari ska vi äntligen få träffa läkare och jag är supernervös. Är det någon som vet vad som brukar hända på ett sådant läkarbesök?

  • Oliwia92
    Silije skrev 2019-01-06 00:49:06 följande:

    Hej. Jag hoppar in här också. Jag fick diagnosen pcos 2013. Är idag 23 år och sambon 27. Vi har försökt själva sedan juli och har äntligen fått svar på alla prover. Sambons prover ser bra ut men jag har ingen ägglossning. Den 10 januari ska vi äntligen få träffa läkare och jag är supernervös. Är det någon som vet vad som brukar hända på ett sådant läkarbesök?


    Du kommer antagligen få letrozol utskrivet för att sätta igpng din ägglossning
  • Mema9
    Silije skrev 2019-01-06 00:49:06 följande:

    Hej. Jag hoppar in här också. Jag fick diagnosen pcos 2013. Är idag 23 år och sambon 27. Vi har försökt själva sedan juli och har äntligen fått svar på alla prover. Sambons prover ser bra ut men jag har ingen ägglossning. Den 10 januari ska vi äntligen få träffa läkare och jag är supernervös. Är det någon som vet vad som brukar hända på ett sådant läkarbesök?


    Hej och välkommen, Tror också som Oliwia skriver att du kommer få Letrozol och även ovitrelle för att ägglossning ska ske :) Har ni fått vänta på provsvar sedan juli?
Svar på tråden Gravid med Letrozol