• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-01-07 11:37:15 följande:

    Imorgon påbörjar jag en ny vända med Letrozol 1tab i 5 dagar..och den 17e blir det VUL


    Hejja dig!! Jag ligger ju strax bakom dig. Jag får ju alltid mens på cd 30. Men tempen är hög och mina bröstvårtor dödar mig. Igår däckade jag kl 20. Vart är mitt plus??? Ska inte testa något mer, senaste var igår..
  • becca90
    lilagrodautanben skrev 2019-01-07 20:29:50 följande:

    Usch.. efter tre veckor hemma med barn (4 och 5 år) så har min man ändrat sig efter 1,5 är av försökande.. känns skit men samtidigt tror jag att han inte ger upp så lätt utan det är barnen som gått både mig och honom på nerverna med bråk, skrik och hyperaktivitet kring jul. Fick iaf ligga igår på äl (eller om äl är idag) så helt utanför banan verkar han ju inte.. men det känns tungt alltså..


    Min är inte hellwr helt med på noterna... Men vi har ju inga barn alls. Han är bara rädd tror jah
  • Längtar efter en bebis

    Heej tjejer såg att jag missa skriva i denna tråd gjorde gravid test på bim dagen och det står gravid 2 3 veckor.

    Blev gravid direkt första kuren.

    Om ni vill veta sympton , den dagen jag tog ovitrille sprutan så hade jag sekrett och massa flyttningar den dagen vi sexa varan dag. Kännde ingenting faktisk men några dagar innan mens så fick jag så ont i magen stack och högg i livmodern ont i ryggen foglossning säkrt och så ont i brösten som att de drog vid sidorna .. huvudvärk yr .. och 17 dag före efter ovitrelle test positiv.

    Har inte testat någon innan ville inte..

    Önska er alla en stor lycka till med en stor plus

  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-08 06:36:19 följande:

    Hejja dig!! Jag ligger ju strax bakom dig. Jag får ju alltid mens på cd 30. Men tempen är hög och mina bröstvårtor dödar mig. Igår däckade jag kl 20. Vart är mitt plus??? Ska inte testa något mer, senaste var igår..


    Ja juste, lite roligt att ha någon hyfsat nära en själv :) Vilken cd är du på nu då? Mina bröst dödade mig med innan mensen kom... hoppas din inte dyker upp!! Nej vänta med att testa, så onödig besvikelse för tidigt. Min mens kom på ovitrelle +14
    Längtar efter en bebis skrev 2019-01-08 10:00:07 följande:

    Heej tjejer såg att jag missa skriva i denna tråd gjorde gravid test på bim dagen och det står gravid 2 3 veckor.

    Blev gravid direkt första kuren.

    Om ni vill veta sympton , den dagen jag tog ovitrille sprutan så hade jag sekrett och massa flyttningar den dagen vi sexa varan dag. Kännde ingenting faktisk men några dagar innan mens så fick jag så ont i magen stack och högg i livmodern ont i ryggen foglossning säkrt och så ont i brösten som att de drog vid sidorna .. huvudvärk yr .. och 17 dag före efter ovitrelle test positiv.

    Har inte testat någon innan ville inte..

    Önska er alla en stor lycka till med en stor plus


    Stort grattis!
  • Oliwia92
    Längtar efter en bebis skrev 2019-01-08 10:00:07 följande:

    Heej tjejer såg att jag missa skriva i denna tråd gjorde gravid test på bim dagen och det står gravid 2 3 veckor.

    Blev gravid direkt första kuren.

    Om ni vill veta sympton , den dagen jag tog ovitrille sprutan så hade jag sekrett och massa flyttningar den dagen vi sexa varan dag. Kännde ingenting faktisk men några dagar innan mens så fick jag så ont i magen stack och högg i livmodern ont i ryggen foglossning säkrt och så ont i brösten som att de drog vid sidorna .. huvudvärk yr .. och 17 dag före efter ovitrelle test positiv.

    Har inte testat någon innan ville inte..

    Önska er alla en stor lycka till med en stor plus


    Stort grattis !
  • lilagrodautanben

    Misstänker älflytningar nu 7 dagar efter letro.. när får ni äl efter? Utan ovitrell. Eller flytningarna är liksom blandade, några mjölkiga, några fil och så dom klassiska sega..

  • becca90
    Mema9 skrev 2019-01-08 11:32:24 följande:

    Ja juste, lite roligt att ha någon hyfsat nära en själv :) Vilken cd är du på nu då? Mina bröst dödade mig med innan mensen kom... hoppas din inte dyker upp!! Nej vänta med att testa, så onödig besvikelse för tidigt. Min mens kom på ovitrelle +14Stort grattis!


    Ja då kan man följas åt lite extra :) jag är på cd 30. Tappen högt upp och helt bakåyvänd! Kan ej nå. Brösten brukar göra ont men denna gång inte en enda gång under månaden, bara bröstvårtorna.. vilket jag aldrig ha. Har inte tagit någon ovitrelle denna gång..
  • becca90
    lilagrodautanben skrev 2019-01-08 12:09:37 följande:

    Misstänker älflytningar nu 7 dagar efter letro.. när får ni äl efter? Utan ovitrell. Eller flytningarna är liksom blandade, några mjölkiga, några fil och så dom klassiska sega..


    Vilken cd?
Svar på tråden Gravid med Letrozol