• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik

    Nu efter utomkvedshavandeskapet så kände jag att jag behövde börja skriva av mig lite, så jag har startat en blogg. Har än så länge bara skrivit ett inlägg men tänkte lägga upp ett ikväll eller kanske imorgon om utomkvedet och allt som hände den dagen så om någon är intresserad att läsa så får ni gärna göra det och sprida ordet vidare. Nouw.com/fightofababy

    Är webbadressen. Kika gärna in och följ med på min resa och få mer utförlig beskrivning av vad jag och min sambo går igenom. Som så många andra såklart! <3

  • lilagrodautanben
    becca90 skrev 2019-01-08 13:20:23 följande:

    Ja men det är ju helt normalt!! :)


    Andra kuren nu på 8 missfall så jag hoppas det är äl och att den stannar! Har dock ingen smärta och det brukar jag ha.. brukar inte ha älflyt dock.. hade äl dag 13 förra cykeln och fick nidblödning 4 dagar efter. Satan så ont det gjorde! Så jag hoppas på smärta till helgen! Hahaha
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-08 12:47:15 följande:

    Ja då kan man följas åt lite extra :) jag är på cd 30. Tappen högt upp och helt bakåyvänd! Kan ej nå. Brösten brukar göra ont men denna gång inte en enda gång under månaden, bara bröstvårtorna.. vilket jag aldrig ha. Har inte tagit någon ovitrelle denna gång..


    Ohhh låter ju väldigt spännande och lovande nu ju!! Hoppas hoppas! Jag kan inte det där med tappen men är det ett gott tecken att den är så som din är nu då?
    lilagrodautanben skrev 2019-01-08 13:28:47 följande:

    Andra kuren nu på 8 missfall så jag hoppas det är äl och att den stannar! Har dock ingen smärta och det brukar jag ha.. brukar inte ha älflyt dock.. hade äl dag 13 förra cykeln och fick nidblödning 4 dagar efter. Satan så ont det gjorde! Så jag hoppas på smärta till helgen! Hahaha


    Är du säker på att du hade äl när du trodde sist? En del kan få en liten blödning även vid äl, tänker eftersom du fick så ont när du säger nidblödning :) Ska ingen utredning göras varför du fått så många missfall? Kan ha frågat detta redan så ber om ursäkt i förväg haha men minns tyvärr inte svaret...
    Enmsik skrev 2019-01-08 13:13:13 följande:

    Nu efter utomkvedshavandeskapet så kände jag att jag behövde börja skriva av mig lite, så jag har startat en blogg. Har än så länge bara skrivit ett inlägg men tänkte lägga upp ett ikväll eller kanske imorgon om utomkvedet och allt som hände den dagen så om någon är intresserad att läsa så får ni gärna göra det och sprida ordet vidare. Nouw.com/fightofababy

    Är webbadressen. Kika gärna in och följ med på min resa och få mer utförlig beskrivning av vad jag och min sambo går igenom. Som så många andra såklart! <3


    Kul! Jag kommer vara inne och läsa din blogg då och då, har även Amne18s blogg hon startade sparad :) men skriv gärna lite här också och uppdatera oss.. Hur ser fortsättningen ut för er? Vad blir nästa steg?
  • Enmsik
    Mema9 skrev 2019-01-08 15:21:55 följande:

    Ohhh låter ju väldigt spännande och lovande nu ju!! Hoppas hoppas! Jag kan inte det där med tappen men är det ett gott tecken att den är så som din är nu då?Är du säker på att du hade äl när du trodde sist? En del kan få en liten blödning även vid äl, tänker eftersom du fick så ont när du säger nidblödning :) Ska ingen utredning göras varför du fått så många missfall? Kan ha frågat detta redan så ber om ursäkt i förväg haha men minns tyvärr inte svaret...Kul! Jag kommer vara inne och läsa din blogg då och då, har även Amne18s blogg hon startade sparad :) men skriv gärna lite här också och uppdatera oss.. Hur ser fortsättningen ut för er? Vad blir nästa steg?


    Jag vet inte än faktiskt. Jag vet inte när vi kan börja försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Ska träffa läkaren på måndag för uppföljning och undersökning så jag ska väl fråga då. Började blöda som mens nu i helgen efter operationen, vilket läkaren sa var bra. Nu tänkte vi väl vänta till februari i alla fall för att se om allt kommit igång av sig själv eller om vi startar en ny kur med letrozol då.
  • lilagrodautanben

    Jo enligt vul fäste ägget då iaf, eller äl skedde fyra dagar innan för det såg han. Jo jag har fått en utredning men fick bara Letrozol och crinone. Tydligen är jag autoimmun vilket betyder att jag aldrig blir sjuk pga kroppens starka immunförsvar men livmodern stöter också bort vilket är sjukt frustrerande. Blev autoimmun när min äldsta föddes..


    Mema9 skrev 2019-01-08 15:21:55 följande:

    Ohhh låter ju väldigt spännande och lovande nu ju!! Hoppas hoppas! Jag kan inte det där med tappen men är det ett gott tecken att den är så som din är nu då?Är du säker på att du hade äl när du trodde sist? En del kan få en liten blödning även vid äl, tänker eftersom du fick så ont när du säger nidblödning :) Ska ingen utredning göras varför du fått så många missfall? Kan ha frågat detta redan så ber om ursäkt i förväg haha men minns tyvärr inte svaret...Kul! Jag kommer vara inne och läsa din blogg då och då, har även Amne18s blogg hon startade sparad :) men skriv gärna lite här också och uppdatera oss.. Hur ser fortsättningen ut för er? Vad blir nästa steg?


  • Anonym (Sanna)
    Enmsik skrev 2019-01-08 13:13:13 följande:

    Nu efter utomkvedshavandeskapet så kände jag att jag behövde börja skriva av mig lite, så jag har startat en blogg. Har än så länge bara skrivit ett inlägg men tänkte lägga upp ett ikväll eller kanske imorgon om utomkvedet och allt som hände den dagen så om någon är intresserad att läsa så får ni gärna göra det och sprida ordet vidare. Nouw.com/fightofababy

    Är webbadressen. Kika gärna in och följ med på min resa och få mer utförlig beskrivning av vad jag och min sambo går igenom. Som så många andra såklart! <3


    Jag fick utomkveds i våras. Slapp operation då kroppen tog hand om det själv men det tog över 2 månader innan det var avklarat och mängder med besök till sjukhuset. Är gravid nu i v. 13. 
  • Mema9
    Enmsik skrev 2019-01-08 15:39:11 följande:

    Jag vet inte än faktiskt. Jag vet inte när vi kan börja försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Ska träffa läkaren på måndag för uppföljning och undersökning så jag ska väl fråga då. Började blöda som mens nu i helgen efter operationen, vilket läkaren sa var bra. Nu tänkte vi väl vänta till februari i alla fall för att se om allt kommit igång av sig själv eller om vi startar en ny kur med letrozol då.


    Okej, blir nog skönt att lägga upp en plan :)
    lilagrodautanben skrev 2019-01-08 16:44:30 följande:

    Jo enligt vul fäste ägget då iaf, eller äl skedde fyra dagar innan för det såg han. Jo jag har fått en utredning men fick bara Letrozol och crinone. Tydligen är jag autoimmun vilket betyder att jag aldrig blir sjuk pga kroppens starka immunförsvar men livmodern stöter också bort vilket är sjukt frustrerande. Blev autoimmun när min äldsta föddes..


    Aha men oj.. kan man inte hjälpa kroppen med typ lutinus för att behålla graviditeten? :)
  • Oliwia92

    Är det ngn som vet när man bör ta progesteron prov efter förväntad äl? Enligt äl test hade jag sen äl dvs CD18. Är idag på cd22 och sköterskan på kliniken ville jag skulle komma in och ta blodprovet redan idag och sa att man räknar från senaste mens. Är ändå osäker då jag hört att man ska vänta 1 v efter förväntad äl innan man tar blodprovet? Är rädd att det inte ska visa ngt på blodprovet :( ngn som har erfarenhet ?

  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2019-01-08 19:27:59 följande:

    Är det ngn som vet när man bör ta progesteron prov efter förväntad äl? Enligt äl test hade jag sen äl dvs CD18. Är idag på cd22 och sköterskan på kliniken ville jag skulle komma in och ta blodprovet redan idag och sa att man räknar från senaste mens. Är ändå osäker då jag hört att man ska vänta 1 v efter förväntad äl innan man tar blodprovet? Är rädd att det inte ska visa ngt på blodprovet :( ngn som har erfarenhet ?


    Jag har lämnat en gång , då lämnade jag 8 dagar efter tagen ovitrelle..har läst att det är bäst att lämna mellan cd 21-24 men det borde ju bero helt på sin egna ägglossning som du skriver.
Svar på tråden Gravid med Letrozol