• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik
    Mema9 skrev 2019-01-26 22:02:37 följande:

    Men alltså WOW! Och så fränt att du fick se efter! Ååhhh hoppas <3

    Jo men jag är i den eviga väntan till att kunna testa. Imorgon är det 1 vecka sen jag tog ovitrielle.. har iiiinga känningar. Brukar alltid få ont i brösten eller iaf bröstvårtorna men nu ingenting?? Så konstigt, börjar tvivla på om jag ens haft ägglossning. Tur nog ska jag lämna prover på måndag så de kommer ju visa :) Har stickningar/känningar i tjejmagen men svårt att tyda vad det betyder.


    Jag har också alltid haft ont i bröst/bröstvårtor redan dagen efter ägglossning men när jag tog ovitrelle kände jag ingenting men visade sig sen att jag var gravid. :) så det är verkligen inte kört bara för att man inte känner något så tidigt. Mina bröst började ömma 2 dagar innan bim. Sedan positivt digitalt bim+1. Slutade ju dock i utomkveds och operation. Men gravid blev jag i alla fall. :)
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-01-26 22:02:37 följande:

    Men alltså WOW! Och så fränt att du fick se efter! Ååhhh hoppas <3

    Jo men jag är i den eviga väntan till att kunna testa. Imorgon är det 1 vecka sen jag tog ovitrielle.. har iiiinga känningar. Brukar alltid få ont i brösten eller iaf bröstvårtorna men nu ingenting?? Så konstigt, börjar tvivla på om jag ens haft ägglossning. Tur nog ska jag lämna prover på måndag så de kommer ju visa :) Har stickningar/känningar i tjejmagen men svårt att tyda vad det betyder.


    Spännande!!! Jag hade inte heller ont efter ovitrelle. Märkte hur min kropp skulle bete sig om jag faktiskt blev gravid. Min tapp va helt galet långt ner och jag fick uvi känslor, men inget annat. Gillar ej obitrelle haha!

    Stickningar är ju positivt!! :D jag vill också va på dag 7 haha, insem + 1 nu..

    När ska du testa?
  • MariaLilli
    becca90 skrev 2019-01-26 21:02:57 följande:
    Jag ser! Helt klart! Men vill nog ha lite starkare för att kunna sägs Grattis. Hoppas <3
    tack <3 skönt att få lite hopp.

    Tog ett till i morse, såg typ precis likadant ut. Sen tog jag ett test med clearblue fertilitesmonitor, stod "inte gravid" men när jag drog ut testet såg det ut såhär. Någon som har erfarenhet av dom testerna? Jag tycker de är två streck men det kanske också är ett spökstreck?

    Usch så frustrerande det här är... Mensen ska komma imrn och jag har ont i magen men inte riktigt som jag brukar men känner mig fortfarande inte gravid 

    Vad tror ni?
  • Enmsik
    MariaLilli skrev 2019-01-27 19:58:36 följande:

    tack <3 skönt att få lite hopp.

    Tog ett till i morse, såg typ precis likadant ut. Sen tog jag ett test med clearblue fertilitesmonitor, stod "inte gravid" men när jag drog ut testet såg det ut såhär. Någon som har erfarenhet av dom testerna? Jag tycker de är två streck men det kanske också är ett spökstreck?

    Usch så frustrerande det här är... Mensen ska komma imrn och jag har ont i magen men inte riktigt som jag brukar men känner mig fortfarande inte gravid 

    Vad tror ni?


    Jag har fått 2 streck på monitorstickorna utan att vara gravid. Vet fler som fått det med så det verkar som att man får det oavsett och att monitorn läser av hormonet.

    Du kan ju vara gravid ändå men att det är för tidigt. Men det får ju tiden i så fall utvisa. :)
  • MariaLilli
    Enmsik skrev 2019-01-27 20:26:56 följande:
    Jag har fått 2 streck på monitorstickorna utan att vara gravid. Vet fler som fått det med så det verkar som att man får det oavsett och att monitorn läser av hormonet.

    Du kan ju vara gravid ändå men att det är för tidigt. Men det får ju tiden i så fall utvisa. :)
    Tack för svar :) Misstänkte att det kunde vara så! 
  • Mema9
    Enmsik skrev 2019-01-27 00:35:35 följande:

    Jag har också alltid haft ont i bröst/bröstvårtor redan dagen efter ägglossning men när jag tog ovitrelle kände jag ingenting men visade sig sen att jag var gravid. :) så det är verkligen inte kört bara för att man inte känner något så tidigt. Mina bröst började ömma 2 dagar innan bim. Sedan positivt digitalt bim+1. Slutade ju dock i utomkveds och operation. Men gravid blev jag i alla fall. :)


    Men hej, hur mår du efter allt? Det är just så jag tänker, läst om så många som är symptomfria och just det är symptomet på graviditet. Vågar knappt hoppas!
    becca90 skrev 2019-01-27 08:56:22 följande:

    Spännande!!! Jag hade inte heller ont efter ovitrelle. Märkte hur min kropp skulle bete sig om jag faktiskt blev gravid. Min tapp va helt galet långt ner och jag fick uvi känslor, men inget annat. Gillar ej obitrelle haha!

    Stickningar är ju positivt!! :D jag vill också va på dag 7 haha, insem + 1 nu..

    När ska du testa?


    Jag brukar alltid få såna ordentliga känningar efter sprutan superömma bröst, jätteöm i brösten.. Känns så konstigt nu att brösten inte ömmar alls! Men idag ska jag lämna prover diverse prover :) Vet dock inte när jag får svar på de.. Haha jaa den här lååånga väntan! Jag kommer nog ta ett test i helgen :) väntar gärna så nära BIM som möjligt.
    MariaLilli skrev 2019-01-27 20:36:57 följande:

    Tack för svar :) Misstänkte att det kunde vara så! 


    Kan ingenting om dessa monitor men ja hoppas för din skull :)
  • Enmsik
    Mema9 skrev 2019-01-28 10:23:25 följande:

    Men hej, hur mår du efter allt? Det är just så jag tänker, läst om så många som är symptomfria och just det är symptomet på graviditet. Vågar knappt hoppas!Jag brukar alltid få såna ordentliga känningar efter sprutan superömma bröst, jätteöm i brösten.. Känns så konstigt nu att brösten inte ömmar alls! Men idag ska jag lämna prover diverse prover :) Vet dock inte när jag får svar på de.. Haha jaa den här lååånga väntan! Jag kommer nog ta ett test i helgen :) väntar gärna så nära BIM som möjligt.Kan ingenting om dessa monitor men ja hoppas för din skull :)


    Jag mår bra nu tack! :) Men svajar fortfarande i humöret, men det är väl för det som hänt så känner inte att det är konstigt. Fick svar på mitt senaste hcg prov idag och det var nere på 4 så de på kvinnokliniken räknar det som

    Icke gravid så nu är jag typ nollställd. Väntar på att jag ska få spontan ägglossning annars kommer vi starta en mens i början på februari för att få igång stimulering igen. :) som jag förstått så är det inte ovanligt att man känner eller har andra symtom än man brukar om man är gravid. Men det är ju såklart olika för alla.
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-01-28 10:23:25 följande:

    Men hej, hur mår du efter allt? Det är just så jag tänker, läst om så många som är symptomfria och just det är symptomet på graviditet. Vågar knappt hoppas!Jag brukar alltid få såna ordentliga känningar efter sprutan superömma bröst, jätteöm i brösten.. Känns så konstigt nu att brösten inte ömmar alls! Men idag ska jag lämna prover diverse prover :) Vet dock inte när jag får svar på de.. Haha jaa den här lååånga väntan! Jag kommer nog ta ett test i helgen :) väntar gärna så nära BIM som möjligt.Kan ingenting om dessa monitor men ja hoppas för din skull :)


    Men åh det är ju super positivt att det är tvärtom Nu!! Har du några symptom?
  • Mema9
    Enmsik skrev 2019-01-28 14:30:29 följande:

    Jag mår bra nu tack! :) Men svajar fortfarande i humöret, men det är väl för det som hänt så känner inte att det är konstigt. Fick svar på mitt senaste hcg prov idag och det var nere på 4 så de på kvinnokliniken räknar det som

    Icke gravid så nu är jag typ nollställd. Väntar på att jag ska få spontan ägglossning annars kommer vi starta en mens i början på februari för att få igång stimulering igen. :) som jag förstått så är det inte ovanligt att man känner eller har andra symtom än man brukar om man är gravid. Men det är ju såklart olika för alla.


    Okej , vilken kämpe du är! Snart är det ju februari tur nog ifall du inte får egen :)
    becca90 skrev 2019-01-29 07:14:11 följande:

    Men åh det är ju super positivt att det är tvärtom Nu!! Har du några symptom?


    Jaa hoppar verkligen det!! Nää bara känningar i ?tjejmagen? till och från hela dagarna.. Jag undrar ju så vad det betyder!
Svar på tråden Gravid med Letrozol