• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-02-02 20:08:31 följande:

    Har du testat än??:)


    Haha nej jag vågar inte! Meen kommer nog göra ett imorgon ändå, då är det 14 dagar sen ovitriellen :)

    Hur mår du??
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-02-02 20:16:11 följande:

    Haha nej jag vågar inte! Meen kommer nog göra ett imorgon ändå, då är det 14 dagar sen ovitriellen :)

    Hur mår du??


    Men åhhhh såååå spännande!! Vill veta nu!!

    Jag mår bra. Tråkigheter i familjen så inte hunnit tänka något. Men har haft ont i ryggen mycket, i länden. Och vaknat med grym huvudvärk 7 dagar irad och ibland molvärk. Imorgon är det dag 8 efter insemination och inget alls ont i brösten, så ovanligt!
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-02-02 22:35:55 följande:

    Men åhhhh såååå spännande!! Vill veta nu!!

    Jag mår bra. Tråkigheter i familjen så inte hunnit tänka något. Men har haft ont i ryggen mycket, i länden. Och vaknat med grym huvudvärk 7 dagar irad och ibland molvärk. Imorgon är det dag 8 efter insemination och inget alls ont i brösten, så ovanligt!


    Tog ett test imorse innan jobbet som var negativt :,( Blir så ledsen! Hur lång tid ska det ta egentligen tills det där pluset. Nu håller jag tummarna för dig/er <3

    Usch då för tråkigheterna :( Dock med positivt att du ändå har lite symptom, läst om flera som haft huvudvärk sen plussat :)
  • Enmsik

    Tröttnade på att vänta tills den 5-7/2 som min läkare tyckte. Hade jag inte fått spontanmens då så skulle jag höra av mig. Men jag mejlade henne i tisdags om att min temp är låg och att jag inte haft tecken på ägglossning så jag ville köra igång med provera. Fick ok på onsdagen så jag började redan då. Idag tog jag min sjätte tablett, så bara 4 kvar nu sen hoppas jag att jag får mens så jag kan börja med letrozol igen. :)

  • becca90
    Mema9 skrev 2019-02-03 10:02:12 följande:

    Tog ett test imorse innan jobbet som var negativt :,( Blir så ledsen! Hur lång tid ska det ta egentligen tills det där pluset. Nu håller jag tummarna för dig/er <3

    Usch då för tråkigheterna :( Dock med positivt att du ändå har lite symptom, läst om flera som haft huvudvärk sen plussat :)


    Men neeeej, beklagar <3 är det ovitrelle plus 12 idah? När är bim? Finns det chans kvar?

    Ja jag har verkligen haft huvudvärk i 8 dagar.. blir så less haha. Men vi får se.. lär testa typ på tisdag..
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-02-03 12:21:37 följande:

    Tröttnade på att vänta tills den 5-7/2 som min läkare tyckte. Hade jag inte fått spontanmens då så skulle jag höra av mig. Men jag mejlade henne i tisdags om att min temp är låg och att jag inte haft tecken på ägglossning så jag ville köra igång med provera. Fick ok på onsdagen så jag började redan då. Idag tog jag min sjätte tablett, så bara 4 kvar nu sen hoppas jag att jag får mens så jag kan börja med letrozol igen. :)


    Håller tummarna att du får mens direkt då!!
  • Mema9
    Enmsik skrev 2019-02-03 12:21:37 följande:

    Tröttnade på att vänta tills den 5-7/2 som min läkare tyckte. Hade jag inte fått spontanmens då så skulle jag höra av mig. Men jag mejlade henne i tisdags om att min temp är låg och att jag inte haft tecken på ägglossning så jag ville köra igång med provera. Fick ok på onsdagen så jag började redan då. Idag tog jag min sjätte tablett, så bara 4 kvar nu sen hoppas jag att jag får mens så jag kan börja med letrozol igen. :)


    Vad bra och framförallt skönt att få börja tidigare och slippa vänta! :) De gånger jag ätit det eller jag har ätit Primolut Nor men de är ju samma verkan , så har mensen kommit 2 dagar efter avslutad kur.
    becca90 skrev 2019-02-03 12:38:54 följande:

    Men neeeej, beklagar <3 är det ovitrelle plus 12 idah? När är bim? Finns det chans kvar?

    Ja jag har verkligen haft huvudvärk i 8 dagar.. blir så less haha. Men vi får se.. lär testa typ på tisdag..


    Tack snälla<3 idag är det ovitrelle plus 14 :( så bim är idag eller imorgon beroende på när ägget släppte.. Så tyvärr är det med 99% chans kört denna gång. Anade något rosa på pappret vid toabesök förut så mensen är nog på ingång.. buhu!

    Oohh irri med huvudvärken men sååå värt om de är bebbe på G!! Tisdag är ju bara i övermorgon wiiie längtar
  • Enmsik
    Mema9 skrev 2019-02-03 13:09:28 följande:

    Vad bra och framförallt skönt att få börja tidigare och slippa vänta! :) De gånger jag ätit det eller jag har ätit Primolut Nor men de är ju samma verkan , så har mensen kommit 2 dagar efter avslutad kur.Tack snälla<3 idag är det ovitrelle plus 14 :( så bim är idag eller imorgon beroende på när ägget släppte.. Så tyvärr är det med 99% chans kört denna gång. Anade något rosa på pappret vid toabesök förut så mensen är nog på ingång.. buhu!

    Oohh irri med huvudvärken men sååå värt om de är bebbe på G!! Tisdag är ju bara i övermorgon wiiie längtar


    Ja jag körde ju bara provera förra våren och över sommaren för att försöka få igång mensen. De 2 första kurerna kom mensen efter typ 1-2 dagar. Sedan kom den redan innan jag avslutat proverakuren och sista gången kom den inte alls utan kom en månad efter. Den gången slutade jag med provera då det inte fungerade som det skulle. Någon månad efter det fick jag ju letrozolen. Tog sig ju på första då så nu kör vi på och hoppas att mensen kommer som den ska. :)
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-02-03 13:09:28 följande:

    Vad bra och framförallt skönt att få börja tidigare och slippa vänta! :) De gånger jag ätit det eller jag har ätit Primolut Nor men de är ju samma verkan , så har mensen kommit 2 dagar efter avslutad kur.Tack snälla<3 idag är det ovitrelle plus 14 :( så bim är idag eller imorgon beroende på när ägget släppte.. Så tyvärr är det med 99% chans kört denna gång. Anade något rosa på pappret vid toabesök förut så mensen är nog på ingång.. buhu!

    Oohh irri med huvudvärken men sååå värt om de är bebbe på G!! Tisdag är ju bara i övermorgon wiiie längtar


    Jaha ojdå, fan :( bryta ihop och sen kämpa på igen!

    Ja helt klart värt det isåfall men har inte så mycket hopp faktiskt! Men ja test tisdag!!
  • Mema9
    Enmsik skrev 2019-02-03 15:35:55 följande:

    Ja jag körde ju bara provera förra våren och över sommaren för att försöka få igång mensen. De 2 första kurerna kom mensen efter typ 1-2 dagar. Sedan kom den redan innan jag avslutat proverakuren och sista gången kom den inte alls utan kom en månad efter. Den gången slutade jag med provera då det inte fungerade som det skulle. Någon månad efter det fick jag ju letrozolen. Tog sig ju på första då så nu kör vi på och hoppas att mensen kommer som den ska. :)


    Jaha, men du får egen ägglossning och så? :) Ja det det hoppas vi på!
    becca90 skrev 2019-02-03 17:21:46 följande:

    Jaha ojdå, fan :( bryta ihop och sen kämpa på igen!

    Ja helt klart värt det isåfall men har inte så mycket hopp faktiskt! Men ja test tisdag!!


    Idag kom mensen så bara att ladda om.. Man undrar ju varför det inte tar sig :(

    Joo jag har hopp åt dig :) Imorgon är det tisdag!!
Svar på tråden Gravid med Letrozol