• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Merymo
    Enmsik skrev 2019-02-07 11:29:18 följande:
    Jag körde en enkelkur i november vilket inte funkade alls. Så jag fick direkt trappa upp och äta 3 tabletter om dagen istället för en. Ägglossning och plus i december. Hade både letrozol och ovitrelle då men slutade i utomkveds och operation i v.7. Men nu äter jag provera för att få igång en mens igen. Sista tabletten imorgon sen ska jag köra på letrozol igen och hoppas det går lika snabbt. :) så för oss gick det snabbt första omgången men hade ju lite otur sen. Men kämpa på! Det är så olika för alla. Lycka till! :)
    Hade du ovitrelle vid första tillfället också eller var det att du inte hade ägg som mognats?

    Hoppas det går bra för er!! Skönt att veta att det har fungerat trots det jobbiga resultatet. Jag måste vänta 4 veckor innan jag framkallar min mens, så väntar otåligt att få börja med första kuren letrozol! 
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-02-05 09:35:36 följande:

    Ingen stegring tills idag så det blir nog inget denna månad heller. Jag är osäker på om jag ens släppte nått ägg och det kanske är därför jag inte har några symtom alls!


    Men fick du ta ovitrielle? Minns inte om du gjorde de eller inte.. Ska du inte få lämna något blodprov för att se ägglossningen? :)
  • lilagrodautanben

    Någon som fått mindre ont ev ingen smärta alls av Letrozol vid äl? Jag brukar ha så ont att jag spyr och nu har jag äl men känner absolut ingenting! Blir så fundersam..

  • Enmsik
    Merymo skrev 2019-02-07 11:42:11 följande:

    Hade du ovitrelle vid första tillfället också eller var det att du inte hade ägg som mognats?

    Hoppas det går bra för er!! Skönt att veta att det har fungerat trots det jobbiga resultatet. Jag måste vänta 4 veckor innan jag framkallar min mens, så väntar otåligt att få börja med första kuren letrozol! 


    Alltså när jag började med letrozol så åt jag en tablett om dagen i fem dagar. När jag kom på VUL efter det så hade det inte hänt någonting alls. Varken med äggblåsor eller slemhinna. Så samma dag som VUL fick jag börja äta tre tabletter om dagen i fem dagar. Jag fick alltså starta direkt utan att starta en mens. Och nästa VUL hade 2 st äggblåsor växt. En på 19-20mm och en på 13mm. Dagen efter tog jag ovitrelle. Äggblåsorna växte på olika äggstockar och det var det minsta som blev befruktat eftersom att det sen satt sig på den äggstocken och blev utomkveds. Så jag räknar det som min första kur och enda kur hittills då jag aldrig behövde invänta någon mens. Bara att cykeln blev lite längre. :) så för oss tog det sig på första omgången. Typ. ;)
  • lilagrodautanben

    Inget svar på om älvärk kan utebli när man äter Letrozol så jag frågar om ni känt av pms mer? Jag har aldrig haft pms men nu jäklar är jag inte rolig..! Plus extrem trötthet och onda bröst. Känner mig arg, ledsen, irriterad och allmänt elak. Inte alls kul!

  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2019-02-07 16:27:11 följande:

    Inget svar på om älvärk kan utebli när man äter Letrozol så jag frågar om ni känt av pms mer? Jag har aldrig haft pms men nu jäklar är jag inte rolig..! Plus extrem trötthet och onda bröst. Känner mig arg, ledsen, irriterad och allmänt elak. Inte alls kul!


    Tror knappt någon cykel har varit den andra lik för mig.. precis som med förkylningar! Olika symptom varje gång hehe. Man blir galen
  • lilagrodautanben

    Så ovan denna hemska känsla, känns som om jag vaknade upp som en ny, fruktansvärd människa där hela livet är emot mig typ.. googlat på pms eftersom jag aldrig haft det och 8 av 10 symtom stämde in. Kul tjej!haha..


    lilagrodautanben skrev 2019-02-07 16:27:11 följande:

    Inget svar på om älvärk kan utebli när man äter Letrozol så jag frågar om ni känt av pms mer? Jag har aldrig haft pms men nu jäklar är jag inte rolig..! Plus extrem trötthet och onda bröst. Känner mig arg, ledsen, irriterad och allmänt elak. Inte alls kul!


  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-07 16:45:43 följande:

    Så ovan denna hemska känsla, känns som om jag vaknade upp som en ny, fruktansvärd människa där hela livet är emot mig typ.. googlat på pms eftersom jag aldrig haft det och 8 av 10 symtom stämde in. Kul tjej!haha..


    Jag har haft jättemycket symtom efter ägglossning de två cyklerna innan jag tog letrozol. När jag tog letrozol och ovitrelle och blev gravid så hade jag inga symtom alls förutom ömma bröst 2 dagar innan bim. Så tror det kan vara olika från cykel till cykel och beroende på läkemedel osv. :)
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-02-07 11:50:39 följande:

    Men fick du ta ovitrielle? Minns inte om du gjorde de eller inte.. Ska du inte få lämna något blodprov för att se ägglossningen? :)


    Nej jag fick ingen ovittell och inget blodprov :(
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-02-07 18:44:17 följande:

    Nej jag fick ingen ovittell och inget blodprov :(


    Men åhh vad jobbigt med ovissheten.. Får du ett plus eller att mensen kommer (vilket vi inte hoppas på) så är det ju ett tecken på att äl skett :)

    Jag var och lämnade lite blodprover idag igen på cd 4, och på torsdag nästa vecka ska de göra en äggledarspolning på mig.
Svar på tråden Gravid med Letrozol