• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-07 17:43:42 följande:

    Jag har haft jättemycket symtom efter ägglossning de två cyklerna innan jag tog letrozol. När jag tog letrozol och ovitrelle och blev gravid så hade jag inga symtom alls förutom ömma bröst 2 dagar innan bim. Så tror det kan vara olika från cykel till cykel och beroende på läkemedel osv. :)


    Tack för svar! Nej jag har aldrig upplevt detta humör någonsin.. varken vid graviditet eller mens så jag är lite fundersam och tycker det är obehagligt.. blev iofs trippeldos denna cykel av letro - kanske är det som gör det?
  • Oliwia92
    Mema9 skrev 2019-02-07 19:40:07 följande:

    Men åhh vad jobbigt med ovissheten.. Får du ett plus eller att mensen kommer (vilket vi inte hoppas på) så är det ju ett tecken på att äl skett :)

    Jag var och lämnade lite blodprover idag igen på cd 4, och på torsdag nästa vecka ska de göra en äggledarspolning på mig.


    Du får gärna återkoppla hur äggledarspolning känns ska göra den nästa månad om jag inte blir gravid denna
  • Oliwia92

    Var på mitt tredje vul denna cykel tydligen visar sig mysteriet med det försvunna ägget löst. Jag har troligtvis ägglossat med två olika ägg vid två olika tillfällen typ 3 dagar mellan. Ska dock ta progesteron prov för att bekräfta det nästa vecka

  • Merymo
    Oliwia92 skrev 2019-02-07 21:39:21 följande:

    Du får gärna återkoppla hur äggledarspolning känns ska göra den nästa månad om jag inte blir gravid denna


    Jag gjorde äggledarspolning igår! Jag trodde faktiskt att det skulle vara värre. Jag tog en Ipren 45 minuter innan. Och försök ta andas lugnt men djupt för att kunna slappna av. Och det jobbigaste med allt var nästan ultraljudsstaven som tryckte mot min blåsa för att läkaren inte kunde se min andra äggstock och äggledare???? hon hittade den till slut så det var tur. Jag hade med min vän som försökte prata med mig under tiden också så att jag inte tänkte på vad som hände där nere. Min puls var maraton hög på grund av rädsla, så du förstår i vilket tillstånd jag var i. Och kan ändå säga att det inte var smärtsamt. Säkert olika för alla men nyckeln är väl att försöka slappna av.

    Lycka till!!
  • Enmsik

    Någon som är vaken?? Behöver ventilera lite hehe. Mådde lite illa idag och det kom från ingenstans. Behövde springa till toan men det kom aldrig upp något. Min sambo blev livrädd för magsjuka haha men jag Skojade med han och sa att jag kanske är gravid.. jag äter ju provera och ska ta sista tabletten imorgon. Kan det vara möjligt så här tätt inpå utomkvedset? Opererades ju 2 januari. Tog ett test bara för att. Fick det här på kvällsurin.. och på genomlysning ser det exakt ut som när jag plussade i december. Och då är det tydligt rosa i verkligheten.. har haft ont i tjejmagen lite från och till de senaste dagarna men tänkte att det berodde på att jag skulle få mens typ i helgen.. men kan jag ha haft spontan ägglossning innan proverakuren??

    Svårt att få med på bild. När det dessutom inte är i dagsljus. Gillar inte mörker och lampljus egentligen men blev helt i chock och var tvungen att lysa igenom då det var så vi såg tydligast förra gången..HJÄLP?! :)

  • Enmsik
    Enmsik skrev 2019-02-08 01:26:33 följande:

    Någon som är vaken?? Behöver ventilera lite hehe. Mådde lite illa idag och det kom från ingenstans. Behövde springa till toan men det kom aldrig upp något. Min sambo blev livrädd för magsjuka haha men jag Skojade med han och sa att jag kanske är gravid.. jag äter ju provera och ska ta sista tabletten imorgon. Kan det vara möjligt så här tätt inpå utomkvedset? Opererades ju 2 januari. Tog ett test bara för att. Fick det här på kvällsurin.. och på genomlysning ser det exakt ut som när jag plussade i december. Och då är det tydligt rosa i verkligheten.. har haft ont i tjejmagen lite från och till de senaste dagarna men tänkte att det berodde på att jag skulle få mens typ i helgen.. men kan jag ha haft spontan ägglossning innan proverakuren??

    Svårt att få med på bild. När det dessutom inte är i dagsljus. Gillar inte mörker och lampljus egentligen men blev helt i chock och var tvungen att lysa igenom då det var så vi såg tydligast förra gången..HJÄLP?! :)


    Gårdagens med kvällsurin och dagens med morgonurin..

  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-08 13:15:01 följande:

    Gårdagens med kvällsurin och dagens med morgonurin..


    Ser ju nåt på nedersta men det ser väldigt torkat ut? Då ska man ju inte läsa av..
  • lilagrodautanben

    Nu börjar smärtan komma för mig samt älflyt. Men! Och ett stort men! Jag har ont i båda äggstockarna denna gång! Brukar bara ha på ena.. tagit trippelkur denna gång så är rädd (fel ord kanske men ja..) att det antingen är en cysta på ena eller så släpper jag två ägg? Kan man det? Min fertläkare är på semester och kommer tillbaka den 12:e så innan dess får jag inget vul

  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-08 13:16:33 följande:

    Ser ju nåt på nedersta men det ser väldigt torkat ut? Då ska man ju inte läsa av..


    Ne jag vet det. Men det är så jag senast såg ett tydligt streck. Strecket fanns när det var blött också men jag upplever de här testen blir så mörka när det är blött så strecket försvinner typ och inte syns så tydligt när det är svagt. Ska ta ett digitalt i helgen tror jag då det var så vi fick reda på att vi var gravida i december. Då såg testen från testlagret ut ungefär såhär.
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-08 13:20:04 följande:

    Ne jag vet det. Men det är så jag senast såg ett tydligt streck. Strecket fanns när det var blött också men jag upplever de här testen blir så mörka när det är blött så strecket försvinner typ och inte syns så tydligt när det är svagt. Ska ta ett digitalt i helgen tror jag då det var så vi fick reda på att vi var gravida i december. Då såg testen från testlagret ut ungefär såhär.


    Ja jag säger inte så mycket om det då jag själv är expert på att spara gamla test :D men vilken dag är du på?

    Håller tummarna för att det blir starkare och det borde det ju bli eftersom jag inte ser någonting på det andra från igår :)
Svar på tråden Gravid med Letrozol