• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-02-09 21:17:56 följande:

    Dagarna går så långsamt.. vill bara att det ska bli den 14e så spolningen och VUL är överstökat! Så vi kan få försöka igen.


    Håller med!! Fy denna väntan. Min cykel har förlängts till 34-35 dagar med letrozol, så väntan blir ännu längre.. Är på dag 31 idag.. väntar på remiss för ivf nu..

    Hoppas att allt ser bra ut vis spolningen!!
  • Oliwia92
    becca90 skrev 2019-02-11 06:58:07 följande:

    Håller med!! Fy denna väntan. Min cykel har förlängts till 34-35 dagar med letrozol, så väntan blir ännu längre.. Är på dag 31 idag.. väntar på remiss för ivf nu..

    Hoppas att allt ser bra ut vis spolningen!!


    Hur länge håller man på med letrozol innan man går vidare till Ivf?
  • Enmsik

    Mina test i morse. Det ena testlagret och det andra clearblue plus. Tänkte att jag skulle få ett tydligt svar med clearblue. Hade detta hemma och tänkte slippa åka iväg och köpa ett digitalt.. vad tror ni??

  • lilagrodautanben

    Ser absolut! Men du va kring äl va eller har jag blandat ihop? :)


    Enmsik skrev 2019-02-11 14:07:10 följande:

    Mina test i morse. Det ena testlagret och det andra clearblue plus. Tänkte att jag skulle få ett tydligt svar med clearblue. Hade detta hemma och tänkte slippa åka iväg och köpa ett digitalt.. vad tror ni??


  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 14:12:34 följande:

    Ser absolut! Men du va kring äl va eller har jag blandat ihop? :)


    Ne du har nog blandat ihop. :) Jag väntar på mensen efter provera. Vet inte om och i så fall när jag haft ägglossning efter utomkvedet..
  • lilagrodautanben

    Aha okej ja ibland är det inte lätt ;)

    Okej ja då är det ju knepigare men det syns något svagt som sagt och kan man se det på fl som har sämst uppladdning så borde det ju va något!


    Enmsik skrev 2019-02-11 14:19:38 följande:

    Ne du har nog blandat ihop. :) Jag väntar på mensen efter provera. Vet inte om och i så fall när jag haft ägglossning efter utomkvedet..


  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 14:29:45 följande:

    Aha okej ja ibland är det inte lätt ;)

    Okej ja då är det ju knepigare men det syns något svagt som sagt och kan man se det på fl som har sämst uppladdning så borde det ju va något!


    Ja jag tycker det med men det är ju så svagt så man vågar ju inte heller tro på det. Tänkte försöka slippa köpa ett digitalt men får nog kanske göra det i alla fall. :)
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-11 14:32:43 följande:

    Ja jag tycker det med men det är ju så svagt så man vågar ju inte heller tro på det. Tänkte försöka slippa köpa ett digitalt men får nog kanske göra det i alla fall. :)


    Ja det är ju synligt så ett digitalt borde snappa upp på morgonurin! Du ska inte på nåt vul snart?
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 14:46:22 följande:

    Ja det är ju synligt så ett digitalt borde snappa upp på morgonurin! Du ska inte på nåt vul snart?


    Ne inte vad det är tänkt.. skulle höra av mig till min gyn när jag fått mens efter provera och sen starta letrozol. Först då ska jag på VUL för att kolla äggblåsorna. Men kanske får boka ett ändå om mensen inte dyker upp.
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-11 15:32:50 följande:

    Ne inte vad det är tänkt.. skulle höra av mig till min gyn när jag fått mens efter provera och sen starta letrozol. Först då ska jag på VUL för att kolla äggblåsorna. Men kanske får boka ett ändå om mensen inte dyker upp.


    Konstigt om du äter letro för då SKA man kolla så man inte släpper fler ägg..
Svar på tråden Gravid med Letrozol