• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-12 18:46:23 följande:

    Ja jag började också göra det.. har jag inte fått mens på fredag så tar jag ett test från testlagret. Är det negativt eller ser ut som det gjorde igår osv så börjar jag med letrozol då. :)


    Okej kan du börja med letro direkt? Jag kör dag 3-7 i mensen. Men det kanske är olika :) hursomhelst önskar jag dig/er lycka till!
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-12 18:52:23 följande:

    Okej kan du börja med letro direkt? Jag kör dag 3-7 i mensen. Men det kanske är olika :) hursomhelst önskar jag dig/er lycka till!


    Jag kör mensdag 5-9 i vanliga fall. Men får jag ingen mens så skulle jag köra med letro ändå. Det blev ju typ så jag gjorde när det tog sig i december. Då Körde jag ju först enkelkur på dag 5-9 men det funkade ju inte så fick ju direkt köra trippelkur utan att vänta på mensen vilket blev dag 19-24 och då mognade 2 ägg. Så man tar antingen 3-7 eller 5-9 av vad jag har hört men eftersom min kropp inte är som den ska och inte riktigt verkar svara på alla läkemedel så får jag köra på letro snart ändå trots att mens inte kommer. :)
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-12 19:26:43 följande:

    Jag kör mensdag 5-9 i vanliga fall. Men får jag ingen mens så skulle jag köra med letro ändå. Det blev ju typ så jag gjorde när det tog sig i december. Då Körde jag ju först enkelkur på dag 5-9 men det funkade ju inte så fick ju direkt köra trippelkur utan att vänta på mensen vilket blev dag 19-24 och då mognade 2 ägg. Så man tar antingen 3-7 eller 5-9 av vad jag har hört men eftersom min kropp inte är som den ska och inte riktigt verkar svara på alla läkemedel så får jag köra på letro snart ändå trots att mens inte kommer. :)


    Aha då förstår jag! Jäkligt smart att göra så istället för att vänta i massoooor av dagar som kan hända när man har pco på mens! Vissa har ju menscykler på månader liksom. Jag är rätt vanlig och har 32 dagar. Har även egen äl men den är sjukt oregelbunden - allt från dag två efter mens till dag 28 så doktor fryklund ville prova letro och detta är min tredje kur .
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-12 19:46:08 följande:

    Aha då förstår jag! Jäkligt smart att göra så istället för att vänta i massoooor av dagar som kan hända när man har pco på mens! Vissa har ju menscykler på månader liksom. Jag är rätt vanlig och har 32 dagar. Har även egen äl men den är sjukt oregelbunden - allt från dag två efter mens till dag 28 så doktor fryklund ville prova letro och detta är min tredje kur .


    Ja men precis. Ja innan jag började med letrozol hade jag runt 70 dagar mellan menstruationerna... lite dryg väntan då haha
  • Enmsik

    Tror min mens är på gång nu! Hade lite mys med sambon nu ikväll och kom lite spottings efter. Det brukar det inte göra om det inte följa av mens. YES! Då blir det nog letrozolstart på lördag! :D

  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-12 22:08:47 följande:

    Tror min mens är på gång nu! Hade lite mys med sambon nu ikväll och kom lite spottings efter. Det brukar det inte göra om det inte följa av mens. YES! Då blir det nog letrozolstart på lördag! :D


    Låter som så! Håller tummarna!
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-02-12 22:08:47 följande:

    Tror min mens är på gång nu! Hade lite mys med sambon nu ikväll och kom lite spottings efter. Det brukar det inte göra om det inte följa av mens. YES! Då blir det nog letrozolstart på lördag! :D


    Woop!! Jag börjar imorn:)
  • Enmsik
    becca90 skrev 2019-02-12 23:15:55 följande:

    Woop!! Jag börjar imorn:)


    Härligt! Ja känns skönt att kroppen kommer igång igen! Har väntat länge. Heja heja! :)
  • Mema9

    Härligt tjejer med letrozolstart nu är ni igång igen! :) även om de suger att de inte blev ett plus såklart <3

    Lilagrodautanben - har du varit på vul nu? Igår var det ju den 12e

  • Enmsik

    Fick en positiv överraskning idag när jag mejlade läkaren om att blödning börjat igår och att jag påbörjar letrozol på lördag fick jag svar att jag skulle börja redan imorgon och få VUL nästa vecka. Verkar som jag får köra dag 3-7 istället för dag 5-9 som jag fick förra omgången. Så skönt! :D

Svar på tråden Gravid med Letrozol