• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • MariaLilli
    ViktoriaLe skrev 2019-02-17 08:34:21 följande:

    Väntan är alltid jobbig, vi/ni är riktiga kämpar här inne! Jag är nu inne på dag 12 efter ovitrelle, dag 8 tog jag ett test som var negativt(jag antar då att ovitrellen är ute ur kroppen) sen dag 11 tog jag ett test på morgonen som var svagt positivt, tog även ett på kvällen som blev ännu starkare. Idag, dag 12, tog jag ytterligare två test ett vanligt och ett digitalt, båda visar positivt.. vågar man tro på det tror ni?


    JA självklart!! :D Vad roligt, stort Grattis! Hur länge har ni försökt? 
  • ViktoriaLe
    MariaLilli skrev 2019-02-17 10:06:19 följande:

    JA självklart!! :D Vad roligt, stort Grattis! Hur länge har ni försökt? 


    Åh tack vågar knappt tro det :D ?försökte? i ett år innan jag fick veta att jag har pcos. Men det här var andra omgången med letrozol(dubbel dos fick inte äl första gången) och första gången nu med ovitrelle :)
  • Lisun
    MariaLilli skrev 2019-02-16 16:18:13 följande:

    Jag fick ägglossning på CD21 förra månaden så än finns det absolut hopp =) 

    Åh vad jobbigt med biverkningar :( vad fick du för biverkningar förutom UVI?

    Jag har också haft UVI symtom efter jag åt letrozolen, hade inte en tanke på att det kunde vara pga den men då kanske det var den.


    Fick maximal på min clearblue fertilitetsmonitor idag samt på testlagrets ältest (cd 17) så håller alla tummar och tår!!

    Biverkningarna jag fick var huvudvärk som aldrig gav sig samt ont nedre halvan av kroppen? Svårt att förklara men hade liksom ont i skelettet haha..Väldigt obehagligt! Och sen uvi på det som jag iof tursamt nog lyckades få antibiotika för redan första dagen jag märkte symptomen.
  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2019-02-15 18:05:56 följande:

    Känns som att hela ens liv kretsar kring detta....och försöker att inte tänka på det men det är omöjligt, alla säger stressa inte ta det lugnt vilket också är omöjligt :( tack för allt pep iaf behövs det verkligen


    När är det tänkt att du ska göra det?
  • Enmsik

    Hej på er! Idag har jag tagit sista tabletterna av letrozolen och mensen har i stort sett slutat. Endast lite spottings vid toabesök. VUL väntas på fredag. :D Men jag tänkte höra med er.. Vad är oddsen på att det kan bli överstimulering om just fram här dosen funkat bra tidigare? Senaste kuren med samma dos fick jag 2 äggblåsor som mognade. Ett lite större och ett lite mindre. Kör ju som sagt samma kur nu, då borde det väl ha samma effekt? Tänkte om någon vet om det ändå finns risk för överstimulering? Kan det vara olika från gång till gång vad som händer i kroppen??

  • becca90
    Enmsik skrev 2019-02-18 08:25:56 följande:

    Hej på er! Idag har jag tagit sista tabletterna av letrozolen och mensen har i stort sett slutat. Endast lite spottings vid toabesök. VUL väntas på fredag. :D Men jag tänkte höra med er.. Vad är oddsen på att det kan bli överstimulering om just fram här dosen funkat bra tidigare? Senaste kuren med samma dos fick jag 2 äggblåsor som mognade. Ett lite större och ett lite mindre. Kör ju som sagt samma kur nu, då borde det väl ha samma effekt? Tänkte om någon vet om det ändå finns risk för överstimulering? Kan det vara olika från gång till gång vad som händer i kroppen??


    Åt sista letrozolen igår.. för mig har det vart olika för 3e gången så var det 2 blåsor! Men blev inget ändå..
  • MariaLilli
    Lisun skrev 2019-02-17 13:44:57 följande:
    Fick maximal på min clearblue fertilitetsmonitor idag samt på testlagrets ältest (cd 17) så håller alla tummar och tår!!

    Biverkningarna jag fick var huvudvärk som aldrig gav sig samt ont nedre halvan av kroppen? Svårt att förklara men hade liksom ont i skelettet haha..Väldigt obehagligt! Och sen uvi på det som jag iof tursamt nog lyckades få antibiotika för redan första dagen jag märkte symptomen.
    Åh vad kul :D håller tummarna att det tar sig! Ja konstigt hur olika man kan må på olika mediciner. Vad skönt att du fick antibiotika =) 
  • Mema9

    Håller tummarna för er tjejer nu när Letrozolen är avslutad att ni får fina ägg och att det tar sig <3

    Becca kör ni på egen hand nu fram till ivf? :)

  • Enmsik
    becca90 skrev 2019-02-18 09:06:41 följande:

    Åt sista letrozolen igår.. för mig har det vart olika för 3e gången så var det 2 blåsor! Men blev inget ändå..


    Ja okej. Kämpa på! Det lilla av mina två ägg tog sig förra omgången så jag hoppas att 2 fina växer till denna gången med och att det få blir en liten bebis i november. Tack för svar!
  • Lisun

    Denna cykel med letrozol har jag fått ägglossning om man går efter äl-testerna MEN mina vanliga symptom såsom ömma bröst och typiska äl-flytningar har varit som bortblåsta? Någon som vart med om liknande?

Svar på tråden Gravid med Letrozol