• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Oliwia92
    MariaLilli skrev 2019-02-19 19:18:14 följande:

    Ser absolut två streck =) men det är ju ganska svagt. Håller tummarna <3 Är det morgonurin?

    När hade du ägglossning? Tog du ovitrelle? 


    Nej eftermiddagsurin, ska få min mens imorgon. Har ej tagit ovitrelle. Tänkte testa imorgon bitti
  • Oliwia92
    MariaLilli skrev 2019-02-19 19:18:14 följande:

    Ser absolut två streck =) men det är ju ganska svagt. Håller tummarna <3 Är det morgonurin?

    När hade du ägglossning? Tog du ovitrelle? 


    Hade två mogna ägg som ägglossa med tre dagars mellanrum. Så det senaste ägget släppte 6 feb
  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2019-02-19 15:51:03 följande:

    Fick detta på teststickan nyss? Kan ngn snälla hjälpa mig att tyda?


    Ser två streck!! Uppdatera oss imorgon med morgonkisset :D wohoo
  • Oliwia92
    Mema9 skrev 2019-02-19 20:06:26 följande:

    Ser två streck!! Uppdatera oss imorgon med morgonkisset :D wohoo


    Vågar inte hoppas på ngt. Tog två test till en timme senare för att kolla så det inte var ngt fel på första testet. Men alla visar likadant

  • becca90
    Mema9 skrev 2019-02-19 08:17:39 följande:

    Det är verkligen eran tur nu! Din och Enmsik. Håller tummarna hårt hårt :)


    Åh tack <3 Hur mår du??
  • becca90
    Oliwia92 skrev 2019-02-19 20:10:42 följande:

    Vågar inte hoppas på ngt. Tog två test till en timme senare för att kolla så det inte var ngt fel på första testet. Men alla visar likadant


    GRATTIS <3
  • MariaMi
    Enmsik skrev 2019-02-18 22:31:30 följande:

    Ja så mycket lättare att vara fler så man inte är ensam. Ja jag har också pcos men beror ju även på hur mycket man väger, vad som är lämplig dos. Jag kanske har fler kilon än dig på kroppen så min läkare också kanske hade erfarenheter att det ofta inte funkar med dubbeldos då och att man går direkt på trippel i det fallet. Finns mycket som spelar in i dosering och hur dess verkan på kroppen. :)


    Jasså ja så kanske det är hade inte ens tänkt på, smart
  • MariaMi
    Oliwia92 skrev 2019-02-19 20:10:42 följande:

    Vågar inte hoppas på ngt. Tog två test till en timme senare för att kolla så det inte var ngt fel på första testet. Men alla visar likadant


    Ser ju onekligen positivt ut :) hoppas!! Håller tummarna för dig!!
  • Enmsik
    Oliwia92 skrev 2019-02-19 20:10:42 följande:

    Vågar inte hoppas på ngt. Tog två test till en timme senare för att kolla så det inte var ngt fel på första testet. Men alla visar likadant


    Åh grattis! Det där skulle jag tolka som positivt! :D<3
  • Oliwia92
    Enmsik skrev 2019-02-19 21:45:35 följande:

    Åh grattis! Det där skulle jag tolka som positivt! :D<3


    Känns dock som om min mens är på gång har sån molande värk precis som

    Mensvärk
Svar på tråden Gravid med Letrozol