• Äldre 26 Sep 19:25
    2319 visningar
    3 svar
    3
    2319

    Tips för avlasta gravid flickvän?

    Hej!!

    Vi fick ett plus efter några försök och det är klart att det är pappadags!

    Så jag är ute efter värdefulla tips om hur jag kan avlasta min gravida flickvän så mycket det bara går. Spelar ingen roll om det handlar om saker under graviditeten eller efter. Mammor får gärna också tipsa!!

    Vill bara att min bättre halva inte ska känna att jag är nån slö och kass pappa liksom!!

    Och finns det några andra blivande pappor med BF april/maj?

  • Svar på tråden Tips för avlasta gravid flickvän?
  • Anonym­01
    Äldre 26 Sep 19:34
    #1

    Grattis! :)

    Min sambo avlastar mig genom att fixa mer med praktiska saker som städning och matlagning och beordrar mig att ta en stund på soffan varje dag efter jobbet. Jag är i vecka 34 nu så jag är trött och tacksam.

    I början uppskattade jag att han läste på om graviditeten och var lite extra ömsint och förstående när hormonerna svallade och jag brast i gråt titt som tätt.

    Lycka till!

  • Äldre 28 Sep 06:14
    #2
    Anonym01 skrev 2018-09-26 19:34:40 följande:

    Grattis! :)

    Min sambo avlastar mig genom att fixa mer med praktiska saker som städning och matlagning och beordrar mig att ta en stund på soffan varje dag efter jobbet. Jag är i vecka 34 nu så jag är trött och tacksam.

    I början uppskattade jag att han läste på om graviditeten och var lite extra ömsint och förstående när hormonerna svallade och jag brast i gråt titt som tätt.

    Lycka till!


    Bra tips :) 


    Att bli insatt och läsa på om graviditeten är viktigt.


    Kan varmt rekommendera föda utan rädsla också inför förlossning om ni inte pratat om det tidigare.


     


     


     

  • Äldre 28 Sep 06:34
    #3

    Jag tycker det är viktigt med förståelse för att man psykiskt kanske inte mår som vanligt. Man känner sig trött, har mindre lust, tung, otymplig och inte sig själv. Vissa får humörsvängningar och är lättretliga. Ha ett ton av tålamod och mycket förståelse. Om det blir tjafs så försök förstå att det kanske inte är just grejen som det bråkas om som är orsaken.

Svar på tråden Tips för avlasta gravid flickvän?