• Äldre 28 Sep 11:11
    704 visningar
    5 svar
    5
    704

    Vanligt att sluta känna värken?

    Hej. Detta är min första graviditet så jag försöker nå till er som varit det innan och kan ge mig några råd. Har haft illamående samt kramp kring livmoder till och från i en längre period. Jag är i vecka 6+3. Idag då jag vaknade så inget. Ingen kramp, inget illamående ingenting. Är det normalt att det bara slutar vid något skede? Kommer det börja igen? Hade en liten minimal blödning v. 5+2 men hadde samma känsla i magen före och efter så tänkte inget destumera på det då det inte var någon stor blödning alls. Skall till mödrarådgivningen om en vecka på inskrivning.


    Slut på illamående
  • Svar på tråden Vanligt att sluta känna värken?
  • Äldre 28 Sep 11:15
    #1
    +1

    Ja det är normalt. Symtom kommer och går under hela graviditeten.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 28 Sep 11:23
    #2
    +1

    Helt normalt. Jag mådde illa i början av denna graviditet, spydde 2 gånger i veckan typ. Sen släppt det i 2-3 veckor och nu spyr jag varje kväll igen.

  • Äldre 28 Sep 11:56
    #3

    Ååh tusen tack för svar ???????? har sökt ock sökt hela förmiddagen men inte hittat något direkt svar. Oij vilken lättnad ??

  • Anonym (Mia)
    Äldre 28 Sep 12:51
    #4
    +1

    Samma här är i 6+6 vissa dagar mår man bra och vissa sämre varit på vul för att kolla hur långt gången jag är och allt såg bra ut. Så oroa dig inte.

  • Äldre 9 Oct 13:27
    #5

    kan bara stämma in i kören att det är helt normalt! jag fick en pytteblödning kring v10 med mitt första barn så jag beställde tid för tidigt UL och fick se henne veva omkring där inne. Så är du orolig - boka tid för UL. Det är bättre än att gå omkring och oroas (tycker åtminstone jag). :) 

Svar på tråden Vanligt att sluta känna värken?