• Anonym (Förkr­ossad!­)
    Äldre 5 Oct 11:31
    2262 visningar
    11 svar
    11
    2262

    Ni som tagit första pillret och ångrat er/avbrutit aborten.

    Jag tog det första abortpillret igår men ångrar mig djupt!!! Jag försökte kräkas upp det igår men det gick inte.. Jag ska egentligen fortsätta aborten imorgon men jag vill verkligen inte. Jag har läst sagor om de som ångrat sig och kunnat behålla barnet.. Snälla ge mig hopp!

    Vad jag förstått så kan barnet överleva och man går då på extra ul och kontroller..

    Jag ska även försöka få tag på gyn och be om råd..

  • Svar på tråden Ni som tagit första pillret och ångrat er/avbrutit aborten.
  • Anonym (Sandr­a)
    Äldre 5 Oct 11:37
    #1

    Har inte själv varit i samma sits, men har en väninna som gjorde medicinsk abort och hennes barn överlevde. Hon hade fullföljt aborten och inte ångrat sig, men på återbesöket var hon fortfarande gravid.

    Barnet klarade sig fint och är nu 19 år gammal.

  • Anonym (Förkr­ossad!­) Trådstartaren
    Äldre 5 Oct 11:49
    #2
    Anonym (Sandra) skrev 2018-10-05 11:37:59 följande:

    Har inte själv varit i samma sits, men har en väninna som gjorde medicinsk abort och hennes barn överlevde. Hon hade fullföljt aborten och inte ångrat sig, men på återbesöket var hon fortfarande gravid.

    Barnet klarade sig fint och är nu 19 år gammal.


    Åh det låter ju fantastiskt! Barnet har inte några svårigheter.... autism tex..?
  • Anonym (Sandr­a)
    Äldre 5 Oct 12:03
    #3
    Anonym (Förkrossad!) skrev 2018-10-05 11:49:08 följande:

    Åh det låter ju fantastiskt! Barnet har inte några svårigheter.... autism tex..?


    Nej, helt normal, som tur är!

    Autism går inte att få av yttre påverkan, så som abortpiller.
  • Anonym (anna)
    Äldre 5 Oct 12:21
    #4

    Fostret dör av första pillret.

  • Äldre 5 Oct 12:24
    #5

    Första tabletten avbryter graviditeten. Andra pillret är bara för att få ut "resterna".

  • Anonym (K)
    Äldre 5 Oct 12:28
    #6
    Anonym (Sandra) skrev 2018-10-05 12:03:49 följande:

    Nej, helt normal, som tur är!

    Autism går inte att få av yttre påverkan, så som abortpiller.


    Det där är lite fel, genetiska känsligheten måste redan finnas ja, men det finns nya stöd för att påverkan i tidig graviditet kan trigga barnet att utveckla autism och andra neuropsykiatriska diagnoser. Röda hund hos mamman, virus, stark kemisk och hormonell påverkan i tidig graviditet när hjärnans struktur och kopplingar bildas (där ingår mifegyn som ofta är de piller som ges först, det hämmar det graviditets bevarande hormonet, cytotec orsakar kramper i livmoder och kan orsaka enormt stresspåslag även om embryot/fostret inte kommer ut)

    Det har, av rätt uppenbara skäl, inte gjorts särskilt stora studier på effekterna av att påbörja/genomföra abort och graviditeten fortsätter, men det finns indikationer på att det ökar risken för missbildningar och diagnoser, största risken är dock missfall förr eller senare och kompliktioner från de.
  • Anonym (Sandr­a)
    Äldre 5 Oct 12:43
    #7
    Anonym (K) skrev 2018-10-05 12:28:25 följande:

    Det där är lite fel, genetiska känsligheten måste redan finnas ja, men det finns nya stöd för att påverkan i tidig graviditet kan trigga barnet att utveckla autism och andra neuropsykiatriska diagnoser. Röda hund hos mamman, virus, stark kemisk och hormonell påverkan i tidig graviditet när hjärnans struktur och kopplingar bildas (där ingår mifegyn som ofta är de piller som ges först, det hämmar det graviditets bevarande hormonet, cytotec orsakar kramper i livmoder och kan orsaka enormt stresspåslag även om embryot/fostret inte kommer ut)

    Det har, av rätt uppenbara skäl, inte gjorts särskilt stora studier på effekterna av att påbörja/genomföra abort och graviditeten fortsätter, men det finns indikationer på att det ökar risken för missbildningar och diagnoser, största risken är dock missfall förr eller senare och kompliktioner från de.


    Har du några källor på att abortpiller kan orsaka autism?
  • Anonym (Sandr­a)
    Äldre 5 Oct 12:44
    #8
    Anonym (anna) skrev 2018-10-05 12:21:51 följande:

    Fostret dör av första pillret.


    Oftast, men inte alltid.
  • Anonym (K)
    Äldre 5 Oct 12:50
    #9
    Anonym (Sandra) skrev 2018-10-05 12:43:43 följande:

    Har du några källor på att abortpiller kan orsaka autism?


    Du läste inte de jag skrev?

    Hur tror du en sån studie skulle gå till?

    Du har ingen koll på vilka effekter tabletterna som används vid abort har? Eller dom nya rönen om vad som triggar autism?

    Googla "what causes autism" och undvik antivaxx sidorna så hittar du massa info om just de jag skrev om genetisk känslighet och triggers däribland hormonell och kemisk påverkan (som "abortpiller" gör)
  • Anonym (Sandr­a)
    Äldre 5 Oct 13:00
    #10
    Anonym (K) skrev 2018-10-05 12:50:38 följande:

    Du läste inte de jag skrev?

    Hur tror du en sån studie skulle gå till?

    Du har ingen koll på vilka effekter tabletterna som används vid abort har? Eller dom nya rönen om vad som triggar autism?

    Googla "what causes autism" och undvik antivaxx sidorna så hittar du massa info om just de jag skrev om genetisk känslighet och triggers däribland hormonell och kemisk påverkan (som "abortpiller" gör)


    Jag läste vad du skrev, men du har ingen som helst källa som stöttar dina påståenden.

    Det man vet är att mifepristone kan orsaka fosterskador. Hur vet man det? Jo, man har sett det på barn som överlevt abort.
  • Anonym (Sandr­a)
    Äldre 5 Oct 13:07
    #11
Svar på tråden Ni som tagit första pillret och ångrat er/avbrutit aborten.