• Anonym (Tiger­)
    Äldre 8 Oct 10:21
    50240 visningar
    137 svar
    -1
    137
    50240

    Fått sparken-jag vägrar sluta

    Jag har under snart 4 år jobbat som butiksansvarig i en djuraffär. Fick i fredags veta att jag fått sparken. I mitt tycke pga småsaker. Visst, jag har handlat lite fel, men inget som inte går att få rätsida på.

    Idag kl 14 ska jag ha möte med min chef. Antar att jag ska skriva på uppsägning osv. Jag vet dock att jag kommer att vägra sluta. Kommer inte att skriva på några papper och jag kommer att fortsätta dyka upp på jobbet. Anser inte att jag gjort tillräckligt fel för att sägas upp. Vad kommer att hända? Eftersom jag inte skriver på några papper är jag ju inte officiellt uppsagd och jag kommer väl därmed att fortsättningsvis få lön? Har ju alla inloggningsuppgifter och dylikt så jag kommer att fortsätta beställa varor och fixa kampanjer och dylikt.

  • Svar på tråden Fått sparken-jag vägrar sluta
  • Anonym (??)
    Äldre 8 Oct 10:24
    #1
    +1

    Och du tycker inte att det är ett sjukt beteende?

    Vad är det du har gjort?


    Man får ju inte sparken för småpotatis direkt.

  • Anonym (Haha)
    Äldre 8 Oct 10:26
    #2
    Anonym (Tiger) skrev 2018-10-08 10:21:46 följande:

    Jag har under snart 4 år jobbat som butiksansvarig i en djuraffär. Fick i fredags veta att jag fått sparken. I mitt tycke pga småsaker. Visst, jag har handlat lite fel, men inget som inte går att få rätsida på.

    Idag kl 14 ska jag ha möte med min chef. Antar att jag ska skriva på uppsägning osv. Jag vet dock att jag kommer att vägra sluta. Kommer inte att skriva på några papper och jag kommer att fortsätta dyka upp på jobbet. Anser inte att jag gjort tillräckligt fel för att sägas upp. Vad kommer att hända? Eftersom jag inte skriver på några papper är jag ju inte officiellt uppsagd och jag kommer väl därmed att fortsättningsvis få lön? Har ju alla inloggningsuppgifter och dylikt så jag kommer att fortsätta beställa varor och fixa kampanjer och dylikt.


    Tycker du att det är ditt beslut om du blir uppsagd eller inte? Varför skulle de betala lön till dig när de inte vill ha dig kvar?
  • Äldre 8 Oct 10:28
    #3

    Hehe, det här påminner mig om Coupling, första avsnittet.



  • Anonym (hahaa­a)
    Äldre 8 Oct 10:31
    #4
    Anonym (Tiger) skrev 2018-10-08 10:21:46 följande:

    Jag har under snart 4 år jobbat som butiksansvarig i en djuraffär. Fick i fredags veta att jag fått sparken. I mitt tycke pga småsaker. Visst, jag har handlat lite fel, men inget som inte går att få rätsida på.

    Idag kl 14 ska jag ha möte med min chef. Antar att jag ska skriva på uppsägning osv. Jag vet dock att jag kommer att vägra sluta. Kommer inte att skriva på några papper och jag kommer att fortsätta dyka upp på jobbet. Anser inte att jag gjort tillräckligt fel för att sägas upp. Vad kommer att hända? Eftersom jag inte skriver på några papper är jag ju inte officiellt uppsagd och jag kommer väl därmed att fortsättningsvis få lön? Har ju alla inloggningsuppgifter och dylikt så jag kommer att fortsätta beställa varor och fixa kampanjer och dylikt.


    Haha säga vad ni vill men jag kallar det ballar av stål
  • Anonym (baloo­)
    Äldre 8 Oct 10:31
    #5
    +1

    Du tror på riktigt att dina inloggningsuppgifter kommer fungera efter att du har fått sparken?

  • Äldre 8 Oct 10:33
    #6

    Specifikt här:



  • Äldre 8 Oct 10:36
    #7

    Hahah Det syns ganska tydligt bara i din TS att det finns problem med din inställning till både arbetet och arbetsgivaren.

    Vill du läsa om rättigheter och skyldigheter för arbetsgivare och arbetstagare kan du googla. Här är ett exempel på en sammanfattning:

    www.ledarna.se/stod-i-chefsrollen/arbetsratt/uppsagning-rattigheter-och-skyldigheter/uppsagning-personliga-skal/

  • Äldre 8 Oct 10:39
    #8
    Anonym (baloo) skrev 2018-10-08 10:31:33 följande:

    Du tror på riktigt att dina inloggningsuppgifter kommer fungera efter att du har fått sparken?


    Tänkte på det också.
  • Anonym (JW)
    Äldre 8 Oct 10:43
    #9

    Vad har du gjort?

  • Anonym (Tiger­) Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 10:50
    #10
    -2
    Anonym (Haha) skrev 2018-10-08 10:26:46 följande:

    Tycker du att det är ditt beslut om du blir uppsagd eller inte? Varför skulle de betala lön till dig när de inte vill ha dig kvar?


    För att jag fortfarande är officiellt anställd. Och det är väl klart det händer att folk blir uppsagda på svaga grunder.
Svar på tråden Fått sparken-jag vägrar sluta