• Mongol­iet
    Äldre 9 Oct 05:36
    2098 visningar
    11 svar
    11
    2098

    Hur många tjejer vill inte inte ha barn?

    Hur många tjejer tror ni att det är rent procentuellt som inte vill ha barn? Förr trodde jag alltid att det rörde sig om ca 5 %. Tror ni att det fler än så nu 2018? Nål i en höstack tycker jag. Personligen skulle jag önska att tjejer skrev ut det på datingsiter istället för allt annat.

  • Svar på tråden Hur många tjejer vill inte inte ha barn?
  • Mongol­iet
    Äldre 9 Oct 10:54
    #1
    -1

    Ok jag tolkar det som att det är 0 %.

  • Äldre 10 Feb 03:11
    #2

    Jag är tjej och vill inte ha barn. :)

  • Äldre 10 Feb 09:46
    #3

    Amerikansk forskning, men kan gissa att det är ganska lika här. Så din gissning stämmer kanske? Här är både män och kvinnor, men tror det är rätt lika.

    Despite the recent drop in the U.S. fertility rate, Americans' attitudes about having children have remained unchanged over the past 23 years. More than nine in 10 adults say they already have children, are planning to have children, or wish that they had had children. The 5% of American adults who do not want children is virtually the same as the 4% found in 1990.


    Americans' Desire to Have Children, 1990-2013Results for this Gallup poll are based on telephone interviews conducted Aug. 22-31, 2013, on the Gallup Daily tracking survey, with a random sample of 5,100 adults, aged 18 and older, living in all 50 U.S. states and the District of Columbia.

  • Äldre 10 Feb 09:48
    #4

    tror inte det ändrat sig så mycket mer när det legat så stabilt så länge. Men det är möjligt att det är lite mer vanligt i Sverige där mer är accepterat jämfört med i USA.

  • Äldre 10 Feb 09:53
    #5
    Mongoliet skrev 2018-10-09 05:36:35 följande:

    Hur många tjejer tror ni att det är rent procentuellt som inte vill ha barn? Förr trodde jag alltid att det rörde sig om ca 5 %. Tror ni att det fler än så nu 2018? Nål i en höstack tycker jag. Personligen skulle jag önska att tjejer skrev ut det på datingsiter istället för allt annat.


    Det finns nog många som inte vet hur de vill ha det och som inte vill stänga några dörrar. Då får du leta bland 40 spannet, tror det där finns fler kvinnors är som tagit ett aktivt beslut.

    Smidigast är nog om du är ärlig och skriver i din profil att du inte vill ha barn eller någon med barn.
  • Äldre 10 Feb 09:57
    #6

    Nu hittade jag den här från 2018. Men står inget om hur många som deltog. Från Finland. Det är ju mycket mer!

    Att önska en framtid helt utan barn var mycket ovanligt ännu för tio år sedan. Då svarade endast en procent av finländarna i åldern 20 till 40 att de önskar leva ett liv utan barn. Idag är andelen uppe i tolv procent, vilket befolkningsforskarna tolkar som en drastisk förändring.

  • Äldre 10 Feb 11:30
    #7

    Det är väl bättre att du skriver ut att du inte vill ha barn någonsin och att det är orubbligt.

    Du vet vi kvinnor har en biologisk drift.

    Det förstår du va?

    Vi är djur.

    Kolla på mig. Jag ville absolut INTE ha barn. Inte inte inte!

    Jag gillade inte ens barn.

    Vad tror du hände?

    Träffade min man som så gärna ville ha barn. Vi fick ett kärleksbarn. Jag snurrades in något större och det bästa jag gjort i mitt liv.

    Så allt kan ändras. En kvinna kan ändra sig. Den biologisk klockan... kalla det vad du vill.

    Så det är bättre att du skriver att du verkligen inte vill. Hur svårt kan det vara?

  • Äldre 20 Feb 20:50
    #8
    Mongoliet skrev 2018-10-09 05:36:35 följande:

    Hur många tjejer tror ni att det är rent procentuellt som inte vill ha barn? Förr trodde jag alltid att det rörde sig om ca 5 %. Tror ni att det fler än så nu 2018? Nål i en höstack tycker jag. Personligen skulle jag önska att tjejer skrev ut det på datingsiter istället för allt annat.


    På QX finns en ruta där du kryssar i om du vill ha barn, vet ej eller om du inte vill ha barn, redan när du gör profilen. En måste-fråga att svara på.

    Men skaffar du profil där så ska det ju vara män du är sugen på. Visst vet jag heterokillar som träffat bisexuella tjejer från qx, även om det är ett fult sätt att ragga på. Jag undrar även vad det är för slags tjejer som går med på att träffa killar där när mötesplatsen är för att träffa samkönade? Ibland hettar det väl till när man minst anar det kanske?

    Jag har själv träffat en kille från qx. Han var fransos och skulle spendera 2 dygn i Stockholm och ville ha en guide. Jag var ju övertygad om att han var gay och tänkte att det kunde ju vara kul. När jag väl mötte honom var han inte det minsta gay utan väldigt flörtig. När jag frågade honom om han visste vad det var för sida han registrerat sig på låtsades han inte riktigt förstå.

    Oj nu gick jag väldigt off topic.

    Jag vill själv inte för allt i världen ha barn! Skulle kanske kunna acceptera en partner som har barn, men då har ju hon/han huvudansvaret och förhoppningsvis ett ex som har barnet halva tiden. Jag gillar barn, i lagom mängd.
  • Äldre 20 Feb 20:54
    #9

    Kanske ska tillägga att jag är snart 35 och singel, så det är snart försent ändå, kanske redan nu? Så kommer inte att ändra mig.

    Men tycker det är fint det som beskrivs i inlägget ovan mina, hur man kan ändra sig och det blir det bästa som hänt en..

  • Pappel­elle
    Äldre 20 Feb 20:58
    #10

    Jag lever tack och lov med en kvinna som inte vill ha barn, vi är överrens båda två och har tagit detta beslut efter mycket eftertanken. Så visst finns det kvinnor som inte vill ha ungar, tur för oss män som inte heller vill.

  • Thu 2 May 2019 14:24
    #11

    Jag vill inte ha barn heller


    Har någon sett mina köttbullar? (^_^)
Svar på tråden Hur många tjejer vill inte inte ha barn?