• Äldre 21 Oct 14:35
    9958 visningar
    495 svar
    495
    9958

    BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

    Hej!

    Så tråkigt att tillhöra en BF-grupp där merparten hänger i FB-grupp, som startats utifrån tråden, när man själv inte har FB men ändå tycker det vore kul att vara några som följs åt! Så, vem har BF i April 2019 och vill hänga kvar på Familjeliv?

  • Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
  • Äldre 21 Oct 18:16
    #1

    Då är vi två! Jag använder inte heller FB.

    Jag har BF 11:e april med nummer två. Blivande storebror fyller 4 i april, så jag hoppas det inte blir på samma dag... :)

    Är det första för dig, eller är det syskon?

  • Äldre 21 Oct 19:14
    #2
    Idapou skrev 2018-10-21 18:16:35 följande:

    Då är vi två! Jag använder inte heller FB.

    Jag har BF 11:e april med nummer två. Blivande storebror fyller 4 i april, så jag hoppas det inte blir på samma dag... :)

    Är det första för dig, eller är det syskon?


    Roligt, då är vi två i alla fall ;) Andra barnet här med, får också en fyraåring fast inte för än hösten 2019.
  • Äldre 21 Oct 19:50
    #3
    stjärnasomärdin skrev 2018-10-21 19:14:32 följande:

    Roligt, då är vi två i alla fall ;) Andra barnet här med, får också en fyraåring fast inte för än hösten 2019.


    Ja men då är vi ju nästan lika ändå :) Har du berättat för blivande bror/syster? Vi berättade för ungefär två veckor sedan (v14 då) för storebror, då vi tyckte att det var ok om alla visste efter det. Han blev jätteglad, fast han har ju inte berättat för någon än :) Fick be honom att berätta för mormor och morfar igår, då det börjar synas på mig redan och mormor sneglade på min mage flera gånger :P Och här gick vi o trodde att han skulle berätta det för alla han mötte :)
  • Äldre 21 Oct 19:56
    #4

    Jag är kvar också. Bra idé med en särskild tråd. Bf 28 april och kub i morgon... Jag är rätt nervös faktiskt. Ser det bra ut berättar vi. Magen syns redan lite för mycket..

  • Äldre 23 Oct 10:31
    #5

    Jag hänger gärna på då jag inte har FB.

    BF 19/4, gravid med andra barnet. Har en dotter på 10 år sedan tidigare.

  • Äldre 26 Oct 17:32
    #6
    Idapou skrev 2018-10-21 19:50:20 följande:

    Ja men då är vi ju nästan lika ändå :) Har du berättat för blivande bror/syster? Vi berättade för ungefär två veckor sedan (v14 då) för storebror, då vi tyckte att det var ok om alla visste efter det. Han blev jätteglad, fast han har ju inte berättat för någon än :) Fick be honom att berätta för mormor och morfar igår, då det börjar synas på mig redan och mormor sneglade på min mage flera gånger :P Och här gick vi o trodde att han skulle berätta det för alla han mötte :)


    Haha vad roligt att det blev precis tvärt om hur ni tänkte! Kanske börjar han berätta när det landat lite hos honom? Vi har inte sagt något än eftersom vi gärna vill dea lite på att andra vet men planerar att berätta de närmaste veckorna.
  • Äldre 26 Oct 17:33
    #7
    gammelpysen skrev 2018-10-21 19:56:43 följande:

    Jag är kvar också. Bra idé med en särskild tråd. Bf 28 april och kub i morgon... Jag är rätt nervös faktiskt. Ser det bra ut berättar vi. Magen syns redan lite för mycket..


    Niluth skrev 2018-10-23 10:31:59 följande:

    Jag hänger gärna på då jag inte har FB.

    BF 19/4, gravid med andra barnet. Har en dotter på 10 år sedan tidigare.


    Vad roligt, då är vi en liten skara om fyra i alla fall :)

    Hur mår ni? :)
  • Äldre 26 Oct 19:05
    #8

    Vecka 13+4 idag. Kub gick jättebra. Såg en pigg liten krabat och allt såg bra ut.

    Igår mådde jag faktiskt sådär.. spydde på morgonen och gick hem från jobbet. Låg hela eftermiddagen och kvällen. Mycket piggare idag. Stramar lite mot äggstockarna. Antar att det är magen som växer. Längtar tills jag får känna sparkarna..

    Hur mår ni? Har ni känt några sparka än?

  • Äldre 26 Oct 19:57
    #9
    gammelpysen skrev 2018-10-26 19:05:44 följande:

    Vecka 13+4 idag. Kub gick jättebra. Såg en pigg liten krabat och allt såg bra ut.

    Igår mådde jag faktiskt sådär.. spydde på morgonen och gick hem från jobbet. Låg hela eftermiddagen och kvällen. Mycket piggare idag. Stramar lite mot äggstockarna. Antar att det är magen som växer. Längtar tills jag får känna sparkarna..

    Hur mår ni? Har ni känt några sparka än?


    Härligt att allt såg bra ut!! Hoppas att måendet varan var tillfälligt.

    Jag mår bara bra, känner mig som vanligt. Dock börjar mina magmuskler redan (!!!!) ge med sig vilket känns tråkigt då jag förra gången kunde träna som vanligt så länge! Kände första rörelserna tidigare under veckan. Misstänker att jag inte har moderkakan i framvägg denna gång då det dröjde betydligt längre förra gången!
  • Äldre 26 Oct 22:04
    #10

    Åååh vad mysigt med sparkar.. När har du bf? Jag försöker gå på pass igen. Baspass på Friskis är ju grymt bra, enkla raka rörelser som känns bra.

Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se