• Äldre 5 Nov 20:43
    6535 visningar
    31 svar
    31
    6535

    Ska bli pappa, är glad men vill göra faderskapstest

    Hej
    Min sambo är gravid sen några veckor tillbaks. Vi blev båda sjukt glada då vi försökt i ca fem månader. Däremot har jag blivit sjukt osäker och känner att man kommer vilja göra ett faderskapstest. Någon annan som har haft liknande känsla? Någon som gjort detta?

  • Svar på tråden Ska bli pappa, är glad men vill göra faderskapstest
  • Äldre 5 Nov 20:44
    #1

    Jag föreslår att du inte gör det nu utan köper ett test på nätet när barnet är fött och testar i hemlighet. Annars kommer du såra din sambo jättemycket.

    Dumt att man inte rutintestar alla barn vid födsel.

  • Äldre 5 Nov 20:48
    #2
    Meriall skrev 2018-11-05 20:44:53 följande:

    Jag föreslår att du inte gör det nu utan köper ett test på nätet när barnet är fött och testar i hemlighet. Annars kommer du såra din sambo jättemycket.

    Dumt att man inte rutintestar alla barn vid födsel.


    Jo de är de som är tanken.
    Jag håller med 
  • Äldre 5 Nov 21:54
    #3
    Anton5 skrev 2018-11-05 20:43:16 följande:

    Hej
    Min sambo är gravid sen några veckor tillbaks. Vi blev båda sjukt glada då vi försökt i ca fem månader. Däremot har jag blivit sjukt osäker och känner att man kommer vilja göra ett faderskapstest. Någon annan som har haft liknande känsla? Någon som gjort detta?


    Varför skriver du "man" istället för "jag"?

    Du kan inte be din sambo om det här utan att såra henne. Att göra det i smyg efter födseln är inte heller särskilt lyckat men kanske det som ändå är enklast.
  • Äldre 5 Nov 22:04
    #4
    +1

    Har man rent mjöl i påsen så Undrar jag varför hon skulle bli sårad?

    Det måste ju finnas en anledning till TS oro?

  • Äldre 5 Nov 22:25
    #5
    +3
    Sussielull skrev 2018-11-05 22:04:47 följande:

    Har man rent mjöl i påsen så Undrar jag varför hon skulle bli sårad?

    Det måste ju finnas en anledning till TS oro?


    Eftersom frågan antyder att partnern tror att man varit otrogen.
  • Äldre 6 Nov 02:10
    #6
    Hilde3000 skrev 2018-11-05 22:25:53 följande:

    Eftersom frågan antyder att partnern tror att man varit otrogen.


    Det förstår jag, men eftersom TS ens funderar på att han vill göra faderskapstest så litar han inte på henne till 100%. Gjorde han det tror inte jag att han ens skulle tänka tanken.
  • Sommar­skugga­n
    Äldre 6 Nov 06:38
    #7
    +2

    Varför skaffa barn med någon du inte litar på?

  • Äldre 6 Nov 19:29
    #8
    +2

    Asså...att ett barn kommer är en ju en stoooor grej. Jag är tjej, min kille vill göra faderskapstest när vi ska ha barn. Jag är inte ett dugg sårad över det, vi litar på varandra och han vet att jag skulle hellre dö än att vara otrogen. Han älskar mig, jag älskar honom. Vill han ändå så låt han, tänker jag.

    Om du är som oss så kör, men om du inte litar på henne i övrigt heller så kanske jag också ifrågasätter erat val att skaffa barn. MEN jag håller inte med alla som svarat dig här. Även om jag förstår dom.

    Som sagt, jag blev inte ett dugg sårad över att min kille vill göra det, vill han bara vara lugn över denna stora grej så låt han vaaaa det tänker jag . Jag tycker du ska göra ett om du känner det. Fullt förståeligt.

  • Äldre 7 Nov 06:18
    #9
    Sussielull skrev 2018-11-06 02:10:00 följande:

    Det förstår jag, men eftersom TS ens funderar på att han vill göra faderskapstest så litar han inte på henne till 100%. Gjorde han det tror inte jag att han ens skulle tänka tanken.


    Och den bristen på förtroende är såklart ett hårt slag för hans partner.
  • Äldre 7 Nov 07:28
    #10

    Känner ni varandra jätteväl? Alltså att du märker om hon skulle ljuga? Man blir ju kallad, om man är ogift, till familjerätten innan barnet föds. Blir det inte innan barnet fötts, så kallas man efter. Där får man svara på en del frågor om det kommande barnet, tex frågar de mamman om hon under ett visst (väl tilltaget) tidsspann haft sex med någon annan. Tänkte att du kanske kan få en känsla där?

Svar på tråden Ska bli pappa, är glad men vill göra faderskapstest