• MartinaS85

    IVF 2018-2019 Stockholmsområdet

    Hej,

    Vi är ett par i 30-årsåldern som bor strax söder om söder.
    Om ca 2.5 veckor ska vi (eller jag då) börja med sprutorna som förhoppningsvis leder till lyckat ägguttag och sedan första försöket att sätta tillbaka embryo i mitten av december. Hade varit skönt att få kontakt med andra som är i samma situation. Det är verkligen jobbigt med all ovisshet och känslomässigt är det väldigt påfrestande. Någon som känner samma? Vi har försökt över 1 år och utredningen hittade inga fel på någon av oss. Vi har valt att vända oss till Sophiahemmet som skickade en remiss till Landstinget och för ett par veckor sedan fick vi beviljat att göra 3 IVF-försök. Ingen av oss har barn sedan tidigare (jag har varit gravid en gång för ca 4 år sedan i ett annat förhållande, slutade i mf.)
    Vore som sagt kul om några ville haka på som är i samma situation så vi kan stötta/peppa varandra :)

    Mvh
    Martina

  • Svar på tråden IVF 2018-2019 Stockholmsområdet
  • Sommar15
    nypan78 skrev 2018-12-19 11:02:37 följande:

    Ni som går på behandlingar direkt i Stockholm, vilken klinik kan ni rekommendera? Jag är 40 år nu och funderar på att byta från CvL dels för att man kan inte köpa 3-paket där i min ålder dels för att vi får lite närmare att köra, för detta verkar ju ta lite tid tyvärr...

    Har just gjort en IVF behandling och det är i princip kört! Vill fundera ordentligt vart vi ska göra nästa försök. 


    Jag går hos Livio Gärdet men har ännu inte kommit så långt att jag kan rekommendera dem. Vi söker ju dock för missfallsproblematik vilket inte så många är duktiga på eller verkar bry sig om så mycket så man kämpar lite i motvind oavsett vilka man vänder sig till. Tror Livio är mkt duktiga på ivf!
  • Sommar15
    MartinaS85 skrev 2018-12-20 10:11:56 följande:

    Lite funderingar... Sex under ruvardagarna, dumt eller ingen fara? (RD 3)

    Om jag inte är gravid kommer jag få min mens som vanligt då eller blir den annorlunda pga Lutinus nu och alla sprutor tidigare? Är väldigt regelbunden i vanliga fall och skulle i vanliga fall få mens ca 26/12. Kan jag hoppas på att vara gravid om mensen inte kommer runt det datumet eller vad tror ni?


    Min mens har blivit några dagar sen med progesteron. Har varit tvungen att testa på bim och slutat med progesteronet, o då har mensen kommit 1-2 dagar senare. Men absolut, kommer den inte så är det ju väldigt stor sannolikhet att du är gravid :)
  • Sommar15

    God jul till er alla! Alltid extra tungt vid jul tycker jag... hoppas vi alla har en annan situation nästa jul!

  • AHG
    Sommar15 skrev 2018-12-19 21:04:17 följande:

    Jaha! Bra att de dundrar på så det händer nåt :)

    Ja vi har gjort utredning, men inte förrän nyligen så har inte fått alla provsvar. Ofta hittat de ingenting... så tror aldrig vi kommer få nån förklaring tyvärr annat än maximal otur. Eftersom vi har ett barn så måste vi betala för ivfen. Idag känns det lite bättre, men vågar liksom inte hoppas att det kan funka för oss. Bli gravid tror jag att jag kan bli av det, men vågar inte tro att det kan stanna. Att man väljer ut ägg som delar sig fint är väl anledningen till att vi gör ivf, men egentligen bara för att snabba på processen.


    Hej och god fortsättning på det nya året :)

    Försökte ta en liten paus på alla ivf-tankar under julen, men herregud, snart är det dags att börja! Blir kallsvettig bara vid tanken!

    Fy! Allt sånt som inte går att få förklaring på är så jobbigt! Tänker ändå att dom måste tro på att ivf kan göra skillnad för er om det är det dom rekommenderat?
  • Sommar15
    AHG skrev 2019-01-02 17:18:08 följande:

    Hej och god fortsättning på det nya året :)

    Försökte ta en liten paus på alla ivf-tankar under julen, men herregud, snart är det dags att börja! Blir kallsvettig bara vid tanken!

    Fy! Allt sånt som inte går att få förklaring på är så jobbigt! Tänker ändå att dom måste tro på att ivf kan göra skillnad för er om det är det dom rekommenderat?


    Ja snart sprutstart för dig väl? Här är det typ 2 veckor kvar! Ja alltså det är mest för snabba på som de rekommenderar ivf, de vågar inte säga nånting om våra chanser pga alla missfall!
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-01-02 18:18:31 följande:

    Ja snart sprutstart för dig väl? Här är det typ 2 veckor kvar! Ja alltså det är mest för snabba på som de rekommenderar ivf, de vågar inte säga nånting om våra chanser pga alla missfall!


    Ja det bör bli under nästa vecka! Inte så långt kvar för sig heller nu! Kommer kännas overkligt att stå där med sprutan i handen när det väl är dax.

    Håller verkligen tummar och tår för att det kan göra skillnad för er! Har ni köpt fler än ett försök?
  • Sommar15
    AHG skrev 2019-01-03 18:36:59 följande:

    Ja det bör bli under nästa vecka! Inte så långt kvar för sig heller nu! Kommer kännas overkligt att stå där med sprutan i handen när det väl är dax.

    Håller verkligen tummar och tår för att det kan göra skillnad för er! Har ni köpt fler än ett försök?


    Ja trepack. Hoppas såklart slippa använda alla tre men tror vi kommer ångra oss om vi står där efter två omgångar och inte har ett tredje på köpet liksom. Ni?

    Jag hämtade ut medicinerna idag så de finns hemma, tänkte om det var beställningsvara men de fanns inne. Var redan uppe i så stor del av högkostnadsskyddet så de kostade bara typ 600 kr.
  • Jooosen
    MartinaS85 skrev 2018-12-20 10:38:17 följande:

    Nej vi fick börja direkt


    Hur gick det? Kram
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Sommar15
    Jooosen skrev 2019-01-04 03:03:35 följande:

    Hur gick det? Kram


    Såg i en annan tråd att ditt försök inte funkade Jooosen, så tråkigt! <3 hur mår du? Vad är planen nu? Kram!
Svar på tråden IVF 2018-2019 Stockholmsområdet