• MartinaS85

    IVF 2018-2019 Stockholmsområdet

    Hej,

    Vi är ett par i 30-årsåldern som bor strax söder om söder.
    Om ca 2.5 veckor ska vi (eller jag då) börja med sprutorna som förhoppningsvis leder till lyckat ägguttag och sedan första försöket att sätta tillbaka embryo i mitten av december. Hade varit skönt att få kontakt med andra som är i samma situation. Det är verkligen jobbigt med all ovisshet och känslomässigt är det väldigt påfrestande. Någon som känner samma? Vi har försökt över 1 år och utredningen hittade inga fel på någon av oss. Vi har valt att vända oss till Sophiahemmet som skickade en remiss till Landstinget och för ett par veckor sedan fick vi beviljat att göra 3 IVF-försök. Ingen av oss har barn sedan tidigare (jag har varit gravid en gång för ca 4 år sedan i ett annat förhållande, slutade i mf.)
    Vore som sagt kul om några ville haka på som är i samma situation så vi kan stötta/peppa varandra :)

    Mvh
    Martina

  • Svar på tråden IVF 2018-2019 Stockholmsområdet
  • MartinaS85
    Sommar15 skrev 2019-01-07 18:41:41 följande:

    Det sa min läkare på Livio, och såg det på deras statistik också. Visserligen från 2016 men det var något högre procentandel graviditeter från FET. Ett embryo som tålt att frysas och tinas är ju av extra bra kvalitet :)


    Ok det låter ju bra :)
  • MartinaS85
    Jooosen skrev 2019-01-07 18:39:13 följande:

    W

    Tråkigt!! Men hur många kunde ni frysa? Har för mig typ alla?? Trist julklapp. Fick oxå vänta en mens emellan vid fet.... så tradigt :/ kram!!


    Det blev 1 till frysen
  • Sasso122
    AHG skrev 2019-01-06 22:32:43 följande:
    Jag har exakt samma amh-värde som dig, men som jag förstått det så är det ett normalt värde om man är 36-40 år. Fick du även veta ditt fsh-värde?

    Har, precis som dig, också funderat över varför dessa värden inte påpekats tidigare under utredningen, utan bara har setts som normala.

    Det låter verkligen som att du fått testa det mesta, men ändå bra att dom hittat något som din kropp verkar reagera på. Vilken klinik går du hos?

    Jag förstår att det blev glädje-gråt när ni fått ihop så många äggblåsor :) Det är min absolut största rädsla nu att kroppen inte ska reagera alls på hormonerna!
    Näe, har inte fått veta mitt fsh-värde. Eftersom man sagt att allt sett bra ut har jag inte frågat om alla våra värden. Men ska nog fråga nästa VUL. Har du fått reda på ditt?

    Vi går på Livio Kungsholmen. Vart går ni?

    Förstår din oro men du ska se att du kommer reagera bra :) Och skulle du inte göra det finns det ju andra hormoner att testa. Läkarna har ju svårt att veta första gången vilket hormon och typ av behandling som passar bäst just för dig
  • Sasso122
    Var och tog blodprov idag för att se om jag var tillräckligt nedreglerad för att sätta igång med sprutorna och det var jag. Dock nämnde jag att jag inte har slutat blöda ännu (CD7 idag) och då kom de fram till att vi ska avvakta med sprutorna till på onsdag för att se om blödningen avtagit till dess. Om inte så vill dem att vi gör ett VUL för att se hur allt ser ut. Så nu går jag och oroar mig för att det är något knas som gör att vi måste avbryta behandlingen :(

    Någon som kört det långa protokollet och råkat ut för något liknande?
  • Lulu1980
    MartinaS85 skrev 2019-01-07 17:35:06 följande:

    Hej på er alla, har haft en paus nu under helgerna.

    Kul att se att min lilla tråd puttrar på och att vi fortsätter att stötta varandra. :)

    Vårt första ET tog sig tyvärr inte och mensen kom på julafton.

    Inte den roligaste julklappen ... allt såg bra ut men det gick trots allt inte.

    Nu hopas vi på att kunna göra en FET efter nästa mens, måste tydligen vänta en mens.

    Borde bli i början av februari.

    Hoppas alla haft en skön jul, god fortsättning!


    Hej, ny här i tråden sen någon dag. Kul att följa denna tråd! Tråkigt att första ET:et inte gick vägen. Samma här... Även jag fick vänta en mens innan FET, till mig sa dem att det var bra att ?blöda ut alla hormoner?.
  • Jooosen
    MartinaS85 skrev 2019-01-07 19:06:29 följande:

    Det blev 1 till frysen


    Okej hoppas det är ett starkt o fint ägg!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • AHG
    Sommar15 skrev 2019-01-07 17:50:32 följande:

    Haha ja verkligen. När man för en gångs skull vill att mensen ska komma! Hoppas min blir tidig... :)


    Vi håller tummarna för att det blir så :)
  • AHG
    Sasso122 skrev 2019-01-07 20:50:38 följande:

    Näe, har inte fått veta mitt fsh-värde. Eftersom man sagt att allt sett bra ut har jag inte frågat om alla våra värden. Men ska nog fråga nästa VUL. Har du fått reda på ditt?Vi går på Livio Kungsholmen. Vart går ni?

    Förstår din oro men du ska se att du kommer reagera bra :) Och skulle du inte göra det finns det ju andra hormoner att testa. Läkarna har ju svårt att veta första gången vilket hormon och typ av behandling som passar bäst just för dig


    Jag ringde iofs och körde ett ?förhör? med läkaren om samtliga av alla mina värden efter att jag fick infon om låg äggreserv, och fick då reda på att mitt fsh låg på 9,4 (allt under 10 är tydligen bra) och det var antagligen det hon menade med att proverna inte bekräftade vad hon sett. Vi går på Sophiahemmet.

    Känns lite som ett lotteri med hormoner, men det är tur att det finns flera att testa om den första inte fungerar iaf :)

    Ser att du inte fick börja med dina sprutor igår pga blödning. Så tråkigt! Men du ska nog se att den slutar när som helst så att du får komma igång imorgon istället!
  • Sasso122
    AHG skrev 2019-01-08 15:22:01 följande:
    Jag ringde iofs och körde ett ?förhör? med läkaren om samtliga av alla mina värden efter att jag fick infon om låg äggreserv, och fick då reda på att mitt fsh låg på 9,4 (allt under 10 är tydligen bra) och det var antagligen det hon menade med att proverna inte bekräftade vad hon sett. Vi går på Sophiahemmet.

    Känns lite som ett lotteri med hormoner, men det är tur att det finns flera att testa om den första inte fungerar iaf :)

    Ser att du inte fick börja med dina sprutor igår pga blödning. Så tråkigt! Men du ska nog se att den slutar när som helst så att du får komma igång imorgon istället!
    Ja, känns verkligen som ett lotteri. 

    Blödningen har avtagit under dagen så vi ska sätta igång med injektionerna imorgon istället. Så det känns skönt. Man blir bara så nojig och börjar oroa sig så fort något inte är som det brukar... 

    När sätter ni igång med sprutorna? 
  • Sommar15

    Mensen kom tidigt för en gångs skull! Så sprutstart imorgon och vul på onsdag om en vecka. Så skönt att äntligen få göra något!

Svar på tråden IVF 2018-2019 Stockholmsområdet