• Anonym (Sean)

    Kvinnor kan inte ta ett nej

    Jag respekterar nej.
    Flera kvinnor jag haft kontakt med har inte gjort det. Fortsätter tjata, försöker övertyga mig, ifrågasätter.
    Rubbar det er världsbild om en man säger nej?
    Ni dissar mannen, men inte tvärtom?

  • Svar på tråden Kvinnor kan inte ta ett nej
  • LFF
    Anonym (Sean) skrev 2018-11-13 10:21:22 följande:

    Jag respekterar nej.
    Flera kvinnor jag haft kontakt med har inte gjort det. Fortsätter tjata, försöker övertyga mig, ifrågasätter.
    Rubbar det er världsbild om en man säger nej?
    Ni dissar mannen, men inte tvärtom?


    Säger nej till vad? Fortsätter att tjata och övertyga om vad? 

    Nej, det rubbar inte min världsbild om en man säger nej. 
  • Anonym (Sean)
    LFF skrev 2018-11-13 10:26:19 följande:
    Säger nej till vad? Fortsätter att tjata och övertyga om vad? 

    Nej, det rubbar inte min världsbild om en man säger nej. 
    De visar intresse, jag säger nej.
  • Anonym (???)
    Anonym (Sean) skrev 2018-11-13 10:32:29 följande:
    De visar intresse, jag säger nej.
    Du kanske är otydlig? 
    Och jo, kvinnor kan ta ett nej. Du kanske möter fel kvinnor. Byt umgängeskrets.
  • Anonym (Kan ta ett nej)
    Anonym (Sean) skrev 2018-11-13 10:21:22 följande:

    Jag respekterar nej.

    Flera kvinnor jag haft kontakt med har inte gjort det. Fortsätter tjata, försöker övertyga mig, ifrågasätter.

    Rubbar det er världsbild om en man säger nej?

    Ni dissar mannen, men inte tvärtom?


    Jag har inget problem med att ta ett nej. Det räcker med milt visat ointresse för att jag ska ta det dom ett nej. Jag är inte intresserad av män som inte själva är drivande. Jag har däremot varit med om flera män som inte kan ta ett nej utan fortsätter att försöka ävertala. Så det är nog mer ett personligt drag än bundet till ett visst kön.
  • Anonym (jo)
    Anonym (Sean) skrev 2018-11-13 10:21:22 följande:

    Jag respekterar nej.
    Flera kvinnor jag haft kontakt med har inte gjort det. Fortsätter tjata, försöker övertyga mig, ifrågasätter.
    Rubbar det er världsbild om en man säger nej?
    Ni dissar mannen, men inte tvärtom?


    Jo, kvinnor kan ta ett nej.

    Kvinnor är olika individer och beter sig olika.
  • cb66
    Anonym (Sean) skrev 2018-11-13 10:21:22 följande:

    Jag respekterar nej.
    Flera kvinnor jag haft kontakt med har inte gjort det. Fortsätter tjata, försöker övertyga mig, ifrågasätter.
    Rubbar det er världsbild om en man säger nej?
    Ni dissar mannen, men inte tvärtom?


    Om det är telefonsäljare du menar så tycker jag att männen är lika illa.
  • Pentra

    Jag upplever ofta det motsatta. ... Jag är även en person som kan ta ett nej. ... /Pentra

  • Anonym (C)

    En del kan säkert inte det.

    En tjej jag känt sedan barnsben skiljde sig från sin man från ett par år sedan. Jag var med henne på krogen för hon skulle skaffa sig ragg. Hon riktade in sig på en man men han dissade henne.

    Och hon blev skogstokig. Det var första gången i hennes liv sedan tonåren hon blev dissad. Och hon kunde inte hantera det alls. Hon betedde sig som om någon kommit med värsta förolämpningen eller beskyllningen.

  • Anonym (Sean)
    Anonym (C) skrev 2018-11-13 14:02:28 följande:

    En del kan säkert inte det.

    En tjej jag känt sedan barnsben skiljde sig från sin man från ett par år sedan. Jag var med henne på krogen för hon skulle skaffa sig ragg. Hon riktade in sig på en man men han dissade henne.

    Och hon blev skogstokig. Det var första gången i hennes liv sedan tonåren hon blev dissad. Och hon kunde inte hantera det alls. Hon betedde sig som om någon kommit med värsta förolämpningen eller beskyllningen.


    Precis. En tjej i somras skrev på Happypancake. Jag tackade vänligt nej. Och hon blev sur och lät mig veta det.
    En kvinna över 60 var intresserad. Jag tackade vänligt nej. Nåt halvår senare, samma visa. Och ännu några månader senare, samma visa.
    Pinsamt.
Svar på tråden Kvinnor kan inte ta ett nej