• Anonym (Gumma­n)
    Äldre 15 Nov 11:52
    583 visningar
    7 svar
    7
    583

    Hur stor % att bli gravid?

    Igår hade jag ÄL flytning. Min man körde avbrutet och kom på min mage. Jag lekte med sperman och onanerade tills jag kom.

    (Alltså spermierna hade inte hunnit vara på min mage ens en minut innan jag använde dem som glid att pulla mig själv.) Även idag har jag ÄL flytningar och borde enligt fertilitets appen ha ägglossning idag!

    Hur stor är chansen/risken % att jag blir gravid?

    Någon annan som gjort lika, blev ni gravida?

  • Svar på tråden Hur stor % att bli gravid?
  • Anonym (?)
    Äldre 15 Nov 13:00
    #1

    Försöker ni bli gravida ?

  • Anonym (Gumma­n) Trådstartaren
    Äldre 15 Nov 13:11
    #2
    Anonym (?) skrev 2018-11-15 13:00:28 följande:

    Försöker ni bli gravida ?


    Tja, jag skulle vilja men mannen har gett lite mixade signaler. Han kan bli kåt av att jag berättar att jag har ÄL och sen köra helt oskyddat, samt "skoja" om att vi ska skaffa många ännu. Strunta i kondom etc. och han vet att jag vill skaffa ett syskon åt vårt barn. Men ibland känner han sig inte redo än...
  • Anonym (E)
    Äldre 15 Nov 13:14
    #3

    Stoppade du upp sperman djupt i slidan eller hade du den som glid på klitoris och de yttre delarna?

  • Anonym (Gumma­n) Trådstartaren
    Äldre 15 Nov 16:55
    #4
    Anonym (E) skrev 2018-11-15 13:14:19 följande:

    Stoppade du upp sperman djupt i slidan eller hade du den som glid på klitoris och de yttre delarna?


    Eh...har det stor betydelse? Båda tror jag, om jag minns rätt?? Fast inte jättelångt in, för mina fingrar når inte "hela vägen" s.a.s....
  • Anonym (Gumma­n) Trådstartaren
    Äldre 15 Nov 16:56
    #5

    Jag brukar känna ÄL smärta tydligt när ägget släpper, och nu ikväll har smärtan kommit igång i nedre magen.

  • Anonym (E)
    Äldre 15 Nov 17:08
    #6
    Anonym (Gumman) skrev 2018-11-15 16:55:23 följande:

    Eh...har det stor betydelse? Båda tror jag, om jag minns rätt?? Fast inte jättelångt in, för mina fingrar når inte "hela vägen" s.a.s....


    Klart det har betydelse. Om du bara haft sperman på de yttre delarna skulle jag säga att det är väldigt liten risk. Det ska nog mycket till om spermierna ska hitta in från klitoris, det händer nog inte.

    Men har du fört upp sperman i slidan så är det större chans såklart. Men antagligen mindre än en utlösning för då skjuts ju hela utlösningen in, väldigt långt in i slidan dessutom.

    Men en chans absolut. Kan inte gissa på procent men jag skulle nog inte gissa på så hög chans ändå. Berydligt mindre än ett vanligt samlag definitivt.
  • Anonym (Gumma­n) Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 12:06
    #7
    Anonym (E) skrev 2018-11-15 17:08:31 följande:

    Klart det har betydelse. Om du bara haft sperman på de yttre delarna skulle jag säga att det är väldigt liten risk. Det ska nog mycket till om spermierna ska hitta in från klitoris, det händer nog inte.

    Men har du fört upp sperman i slidan så är det större chans såklart. Men antagligen mindre än en utlösning för då skjuts ju hela utlösningen in, väldigt långt in i slidan dessutom.

    Men en chans absolut. Kan inte gissa på procent men jag skulle nog inte gissa på så hög chans ändå. Berydligt mindre än ett vanligt samlag definitivt.


    Hmm, men mindre än ett "fullbordat samlag" då alltså?

    Läste någonstans att chansen för befruktning är 25% när man prickar in ägglossningen, men att kvinnan över 35 år bara har 40% chans att bli befruktad. Hur nu det går ihop sen?

    Kan väl jämföra med mig själv vid tidigare situationer? Som 25 åring behövdes bara ETT enda (fullbordat) samlag och så blev jag gravid. Vid 32 försökte vi aktivt göra barn och jag blev gravid på första ägglossningen, låg nästan dagligen hela ÄL veckan då. Nu några år senare har vi haft fullbordat sex under ÄL flera gånger (åtminstone vid fyra tillfällen) och jag har ännu inte blivit gravid...
Svar på tråden Hur stor % att bli gravid?