• Äldre 18 Nov 21:39
    1855 visningar
    5 svar
    5
    1855

    Dejta andra efter 4 dejter?

    Har träffat en kille 4 gånger, vi ska ses fler gånger o vi pratat dagligen. När vi ses äe vi som ett par, vi myser, håller handen offentligt o har även sex. Jag själv vill bara träffa honom, men bara intresserad vad ni anses, är det ok att dejta andra närmar har det såhär? Tror inte han gör det men jag nojar mig x) vill mer bara höra vad ni anser

  • Svar på tråden Dejta andra efter 4 dejter?
  • äldreo­chklok­are
    Äldre 18 Nov 21:45
    #1

    Jag skulle inte blanda in flera personer om jag mött någon hela 4 gånger. Då får man bestämma sig för om man vill fortsätta och utforska relationen eller om man vill  avsluta och testa med någon annan. 

    Vad just han anser och gör får du fråga honom 

  • Äldre 18 Nov 21:52
    #2

    Jag dejtade flera ända fram till den dagen min nuvarande make började prata om förhållande. Han däremot träffadw enbart mig

  • Äldre 19 Nov 08:42
    #3

    Kanske tänker man olika om sånt här, så är väl bäst att ni pratar om det så ingen blir sårad i onödan? Men jag tänker att - Varför skulle man vilja gå på dejt med någon annan när man redan har träffat någon som man gillar? Är väl en sak om man känner sig osäker på vad man vill men någon och kanske vill träffa flera.. men om ni gillar varandra så finns det väl ingen anledning till att vilja träffa någon annan som man kanske också gillar? Vad är syftet med det?

  • Äldre 19 Nov 08:52
    #4
    Katten22 skrev 2018-11-18 21:39:13 följande:

    Har träffat en kille 4 gånger, vi ska ses fler gånger o vi pratat dagligen. När vi ses äe vi som ett par, vi myser, håller handen offentligt o har även sex. Jag själv vill bara träffa honom, men bara intresserad vad ni anses, är det ok att dejta andra närmar har det såhär? Tror inte han gör det men jag nojar mig x) vill mer bara höra vad ni anser


    Det beror ju på helt vad man själv känner. Känns det inte okej för dig att ni dejtar andra så är det inte okej heller.

    Stå för dina känslor. Antingen tycker han samma som du och då kommer han tycka om och respektera dig ännu mer för att du säger det. Eller så vill han fortsätta dejta andra även om det inte känns bra för dig, men då är ni nog inte rätt för varandra.
  • Äldre 19 Nov 11:06
    #5

    När det kommer till människorelationer tycker jag inte man kan lägga en siffra på saker. Varje relation är annorlunda och det beror på hur snabbt/långsamt saker går framåt, hur man själv upplever situationen och vad ni kommer överens om. Så länge som man inte pratat om saken och båda är överens om att ni inte dejtar andra finns det en chans att en av er dejtar andra samtidigt. 

    Alla har olika tankar om vad som allvarligt eller vad som är acceptabelt. Därför är kommunikation i dessa situationer väldigt viktigt. Någon kanske tycker att inte kan dejta andra om man har sex med någon medan den andra anser att det är tillåtet enda tills man dejtat i minst ett halvt år. Ena kanske blir störtkär och inte känner lust att dejta någon annan medan den andra är osäker och vill hålla alternativen öppna ännu en stund. 

    Om du är osäker tycker jag du skall diskutera saken med den du dejtar. Berätta bara ärligt hur du upplever situationen men lägg ingen press.

Svar på tråden Dejta andra efter 4 dejter?