• Äldre 20 Nov 21:17
    1163 visningar
    35 svar
    35
    1163

    Planerar barn sommar 2019 BF 2020

    Hallå!

    Är det nån som planerad graviditet sommar/hösten 2019 med BF 2020? Hur tänker ni? Första barnet? Berätta ????

  • Svar på tråden Planerar barn sommar 2019 BF 2020
  • Äldre 30 Nov 13:47
    #1

    Jag!! Har velat ha barn hur länge som helst. Är sambo sedan 8 år tillbaka, vi är båda 28 år. Inga barn. Har tagit upp barnfrågan flera gånger men min sambo har inte känns sig redo. Tog upp saken igen igår och då hade han ändrat sig. Vi planerar börja försöka till sommaren. Men nu funderar jag på om man ska börja redan i vår, kanske redan maj. Jag känner mig så otroligt taggad och längtar så. Känns som jag svävar på moln ????

    Du då? Berätta!

  • Äldre 30 Nov 13:48
    #2

    Oj, ska ju såklart vara en glad smiley och inte massa ??? :)

  • Äldre 4 Jan 23:05
    #3
    +1

    Jag och min sambo börjar i maj/april i år! Så himla taggad !! Har börjat äta folsyra och kika på bebisgrejer(mest för skoj hihi)

  • Äldre 6 Jan 15:24
    #4

    Tvekan:

    Vi planerar i Juni att jag ska ta ut spiralen och därefter bara köra på. Det jag gör just nu är att jag vill själv och jag måste gå ner i vikt för att underlätta förlossningen sen har vi inte så där bråttom men just detta år är det dags. Sen har jag hypotyreos men det är liten förhöjning men ska på läkarbesök 18/1 och följa upp sedan berätta våra planer . Sen tror jag att jag vill träffa en dietist just för min vikt jag är 172 cm lång och den vikt jag har kan ingen tro för jag ser inte så tjock ut då jag har mer muskler än fett så mäta fettet ska jag göra. Sen typ i april så ska jag börja ta folsyra osv :) känns så overkligt och jag är så glad att vi äntligen ska bilda familj :)

  • Äldre 6 Jan 16:59
    #5

    Halloj! Gud vad kul med en sån här tråd! Första barnet för oss också:) vi har inte försökt förut men har längtat sen vi var 19 ungefär. Nu är äntligen förutsättningarna rätt och vi ska börja försöka runt augusti tror vi. Vi fyller båda 25 och bor i en bra lägenhet där även en bebis får plats!

    Jag slutade med p-piller aug 2017 och sen dess har vi haft kondom/säkra perioder. Ska bli så skönt att slippa planera kring sexet och bara njuta även de nu osäkra perioderna ;)

  • Äldre 6 Jan 19:10
    #6

    Åh va roligt ???????????? kan tänka mig att det blir en annan känsla att ha sex när man inte är skyddad ???? jag bara längtar så mkt! Kul att ser är fler som planerar ???? Trodde inte jag skulle få nått svar eller så ????

  • Äldre 6 Jan 22:37
    #7
    Dellis93 skrev 2019-01-06 19:10:13 följande:

    Åh va roligt ???????????? kan tänka mig att det blir en annan känsla att ha sex när man inte är skyddad ???? jag bara längtar så mkt! Kul att ser är fler som planerar ???? Trodde inte jag skulle få nått svar eller så ????


    Ja precis, och känslan att man inte vet om denna gången blir en bebis eller inte! Längtar sååå mycket men har inte velat försöka innan då jag inte tyckt att vi kunnat ge bebisen det bästa livet... men nu närmare vi oss och man vet ju inte hur lång tid det tar innan det tar sig :) har fått för mig att det kommer ta tid för mig men har absolut inga belägg för det, haha! Har ni sett Kenzas video? Hon är ju gravid nu och när jag såg videon om deras resa blev jag sjukt nojig och vill börja nu :P
  • Äldre 7 Jan 22:27
    #8

    Ja jag såg hennes klipp, blev så rörd ???? asså ser nu att smiley blir massa frågetecken :(

    Ja man vill ju oxå bara köra på nu. Men jag klarar att vönta 6 månader till och få ordning på saker sen bara baka :) huhihi

  • Äldre 30 Jan 18:00
    #9

    Jag hoppar också in här Glad
    Vi är 29 och 30 år. Har varit tillsammans i 3 år, gifter oss i september och tänkte börjar försöka efter det. Eller någon månad innan kanske....

    Jag har nu beställt hem vitaminer med folsyra från apoteket. Sen har vi satt upp ett sparmål, så att vi har en buffert. Tänker att det kan vara bra för att slippa ta ut så många föräldradagar när det väl är dags. 

    Hur har ni förberett er?

  • Äldre 3 Feb 15:37
    #10

    Hej!

    Vi planerar att börja i april/maj då vi har en resa inplanerad innan plus att jag ska byta jobb och vill hinna jobba där en stund först - annars skulle vi ha kört igång redan, är så taggad:)

    Vi försökte ett tag för knappt ett år sen utan att det tog sig och sen bestämde vi oss för att pausa barngörandet en stund.

    För oss är det nr 3. Skulle bara ha ett barn tänkte jag och sen tänkte jag max 2 och nu är det alltså nr på g!

    Kul att följas åt!

Svar på tråden Planerar barn sommar 2019 BF 2020