• Dellis93

    Planerar barn sommar 2019 BF 2020

    Hallå!

    Är det nån som planerad graviditet sommar/hösten 2019 med BF 2020? Hur tänker ni? Första barnet? Berätta ????

  • Svar på tråden Planerar barn sommar 2019 BF 2020
  • Elinanorden

    Vi började försöka nu i Januari men första månaden tog det sig inte, vi är inne på andra försöket nu. Jag har sjukdomen endometrios så ingen vet egentligen om det kommer gå naturligt , men det visar sig med tiden

  • Mathilda999

    Vi planerar också att börja ha oskyddat sex runt maj/juni. Har haft min spiral i fem år i juni så dags att ta ut den i vilket fall.

    Vi är ett par på 26 & 30, gifta och bor i hus, varit tillsammans i snart sex år. 

    Längtar efter barn med livrädd för att lämna jobbet, någon som känner likadant? Mitt jobb är en stor del av min identitet, älskar att jobba. Mannen hemma har velat skaffa barn sedan vi träffades i princip så jag som fått oss att vänta Flört.

    funderat på att plocka ut spiralen redan i april nu då jag börjar känna mer och mer att man bör förbereda sig på att det kan ta ett tag att bli gravid, åtminstone 7 månader som statistiken säger...

    vad använder ni för preventivmedel idag?

  • Elinanorden

    Jag har ätit p- piller tidigare men har den senaste tiden inte ätit något alls. 

    Jag förstår din känsla. Jag gillar också att arbeta men jag försöker tänka som så att man går hemma en så kort tid av sitt liv att det i slut ändan kommer vara värt det. Tänk så många mysiga stunder ni kommer få tillsammans du och liten. Sen kan ju faktiskt pappan vara hemma en stor del också efter att barnet blivit så stort att det inte behövs ammas :) 

  • Mathilda999

    Helt sant !

    jag lyssnade på ett avsnitt av förlossningspodden om en mamma som kände att hon var bättre på sitt jobb än att vara mamma på grund av svår första tid med bebis och gick tillbaka till jobbet rätt snabbt, 2-3 månader. Så vill jag helst inte att det ska bli... 

    Just nu vill man bara börja försöka, längtar mest över att ha gravidmage, planera och mysa inför bebis ankomst, åh.

  • viljaa
    Mathilda999 skrev 2019-02-11 21:15:56 följande:

    Vi planerar också att börja ha oskyddat sex runt maj/juni. Har haft min spiral i fem år i juni så dags att ta ut den i vilket fall.

    Vi är ett par på 26 & 30, gifta och bor i hus, varit tillsammans i snart sex år. 

    Längtar efter barn med livrädd för att lämna jobbet, någon som känner likadant? Mitt jobb är en stor del av min identitet, älskar att jobba. Mannen hemma har velat skaffa barn sedan vi träffades i princip så jag som fått oss att vänta .

    funderat på att plocka ut spiralen redan i april nu då jag börjar känna mer och mer att man bör förbereda sig på att det kan ta ett tag att bli gravid, åtminstone 7 månader som statistiken säger...

    vad använder ni för preventivmedel idag?


    Jag kan ändå relatera lite till det du känner om jobbet haha! Jag gilllar egentligen inte barn särskilt mycket utan föredrar vuxna som man kan prata med, men det känns ju ändå som att ens eget barn är något helt annat. Kommer nog ändå sakna kontakten med vuxna och till viss del kunder också tror jag! Min sambo har också velat ha barn läääänge men det är jag som har varit den sansade hos oss också.

    Jag slutade med p-piller typ augusti 2017 så rätt längesen nu. I början var vi jättenoga med kondom, natural cycles och säkra perioder men nu har vi i princip inget skydd. Han drar ut men det är typ... det enda haha. Tror också att det tar lång tid innan jag blir gravid, även om både mamman och syrran blev ?hoppsan?-gravida.
  • balance

    Hallå!


    Vi planerar också att ta ut spiralen i mitten/slutet av April i och med att jag då ändå haft spiralen inne i 3 år och det är dags att ta ut. Glad


    Jag har 2 barn sedan tidigare som jag har varannan vecka dom är 8 och 10 år så det var ju ett tag sedan jag gick igenom det här :D


    Min sambo och jag har "bara" varit tillsammans 2 år men vi har känt varandra i typ 12-13 år (han känner ju därmed mina barn väldigt bra). Han är något yngre än mig, jag är 29 och han 26 och har inga barn själv så han har längtat efter barn sen vi flyttade ihop men jag har velat dra ut på det lite eftersom att jag fick mitt drömjobb förra året i Oktober och ville jobba in mig lite.


    Men nu känner jag äntligen att jag också är riktigt sugen, har också ätit folsyra och andra vitaminer/mineraler sen i Januari :) Ska bli riktigt kul att få sätta igång!

  • pepsi20

    Jag hoppar gärna i här!
    Jag och min sambo som är 21 och 28 år planerar att få vårat första barn år 2020. 
    Lider av hypotereos så är väldigt nervös att detta inte ska gå. Vi tänkte börja vår resa kring maj/juni då mensen varit lite krånglig den senaste tiden och det har varit mycket på gång. Håller tummarna för alla er här inne!

  • Dimman

    Hej!

    Jag och min kille ska börja försöka nu i april. Jag är 32 år och vi har varit tsm i sex år. Fick rätt nyss min längtan efter barn och nu känner jag mig så redo för detta och är fylld av längt!

  • Augustimamman

    Alltså vi har ju sagt att vi ska vänta tills april/maj med att försöka, MEN jag vill börja NU!! Men min man vill inte ha barn i december så måste minst vänta en månad till!! Och sen vet man ju inte om/när det verkligen tar sig... Blir galen av längtan!! Nån mer som känner igen sig??

  • Bope M
    Augustimamman skrev 2019-03-17 22:44:47 följande:

    Alltså vi har ju sagt att vi ska vänta tills april/maj med att försöka, MEN jag vill börja NU!! Men min man vill inte ha barn i december så måste minst vänta en månad till!! Och sen vet man ju inte om/när det verkligen tar sig... Blir galen av längtan!! Nån mer som känner igen sig??


    Jag och min kille skulle också börja i april tidigast. Känner verkligen igen mig i det du skriver, men där var jag den som tvekade till att börja tidigare pga det kan bli decemberbebis men när jag fick höra att min kille inte brydde sig alls om det så börjar vi försöka nu! Han tyckte det var ett lyxproblem åt mig att börja oroa mig nu för att ungen sen skulle fylla sent på året och vilka bekymmer det kan ge, "man vet ju aldrig hur lång tid det tar innan det tar sig" sa han ... Men april är verkligen nära nu
Svar på tråden Planerar barn sommar 2019 BF 2020