• SelmaM

    Lyckligt slut efter upprepade missfall

    Hej,

    Under fyra års tid fick vi sex missfall på raken, och jag sökte mängder av info och undrande ofta om jag nånsin skulle få bli nån av dom som nånsin fick skriva en hoppfull historia. Och nu kan jag det! Vi fick till slut vår dotter som nu är tre månader!

    Den här studien tröstade mig i mörka stunder:

    www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/22183209/

    Vill skicka all lycka till alla er som kämpar, fortsätt - för dom allra flesta går det till slut!

  • Svar på tråden Lyckligt slut efter upprepade missfall
  • UndrandeSökare

    Grattis till barnet !

    Jag har också haft 6 missfall så jag vet hur jobbigt det är. Vi har sökt hjäkp på många kliniker utomlands.

    Vad var det som gjorde att du lyckades denna 7 e gång? Fick du Trombyl, Fragmin, kortison, gjorde du äggdonation eller hysto eller vad?

  • SelmaM

    Jag gjorde ingenting annorlunda. Eller jo förresten - i min missfallsutredning hittades en mild hypotyreos, och jag har levaxinbehandlats sen dess. Jag tjatade till mig en lite högre dos till slut, så nu låg jag runt 1-1.5. Men man vet ju aldrig om det var det som gjorde att det funkade...

    Jag känner så med er alla där ute som kämpar, vet hur enormt jobbigt det är. Vi gjorde en adoptionsutredning under tiden, och det hjälpte mig mycket. Och svetsade samman mig och min man mer. Skänker allt hopp till er!

  • SelmaM

    Glömde skriva - behandlades även med innohep från v.6, men detta pga att jag haft en DVT innan

  • Ambra78

    Härligt att höra!
    Lyckades själv för ett år sedan efter 5 års försök och 5 missfall..
    Det som fick mig att stå ut och kämpa vidare var att läsa olika personers "success-stories" här inne på familjeliv.

    Så här är det lycko-recept som funkade för mig:
    Jag gav upp i sverige och sökte mig utomlands och fick tillslut hjälp på en klinik i Ukraina, fick Intralipid-dropp, Prednisolon, Trombyl, injektioner med progesteron, plus en medicin jag inte kommer ihåg vad den heter, som förbättrade cirkulationen.
    Utöver detta sattes det in ett topp-kvalité femdagars-embryo
    Höll mig även borta från all koffein, drack bara vatten och rött te hela graviditeten och förberedde kroppen med akupunktur innan ivf.

    Nu har jag min älskade pojke och han är verkligen värd allt slit och alla tårar<3

    Kram till er alla som kämpar! Jag hejar på er<3 

  • UndrandeSökare

    I Atentråden finns det många kvinnor som lyckats få barn tack vare utredning hos Life clinic och sen behandling mot sin överaktiva immunförsvar med intralipiddropp, Prednisolon, Fragmin och Trombyl.

    Men tyvärr räckte inte det för mig. Så vi reste vidare till Dr Gorgys klinik i London och gjorde en större immunutredning där fler immunproblem hittades.

    Om det är någon som läser här som är intresserad av Atentråden på Familjeliv så heter den "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten" .

    Jag kan också rekommendera boken "is your body babyfriendly" som finns på Bokus för ca 300kr.

Svar på tråden Lyckligt slut efter upprepade missfall