• Äldre 22 Nov 16:58
    1413 visningar
    125 svar
    125
    1413

    Hur ekologiska är ni?

    Hej! 
    Jag undrar hur ekologiska är ni när ni handlar mat.
    Tänker ni på E-ämnen, palmolja och stråförkortande meddel? Berätta hur ni har det.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-27 12:23
    och mycket mer...
    Det är svårt att göra de perfekta valen men alla gör det bästa som de själva kan. Det är intressant hur du/ni i er familj gör och varför ni gör.

  • Svar på tråden Hur ekologiska är ni?
  • Äldre 22 Nov 17:25
    #1

    någon?

  • Äldre 22 Nov 17:39
    #2

    Vi är nog rätt dålig på det. Handlar lite ekologiskt men långt ifrån konsekvent. E:n och palmolja osv tänker vi inte alls på.

  • Äldre 22 Nov 17:40
    #3

    Inte alls.

  • Äldre 22 Nov 17:45
    #4

    ok... jag som alltid reagerat på äpple reagerar inte längre när jag köper ekologiska. Så vi har börjat välja ekologiskt samt synar innehållsdeklarationerna...

    Har märkt att jag inte haft huvudvärk på hur länge som helst. 

    Ni som inte handlar ekologiskt vad är anledningen till att ni inte gör det...

  • tvilli­ngmamm­aVastm­anland
    Äldre 22 Nov 17:46
    #5

    Köper inget med palmolja och undviker e- ämnen. Köper mycket ekologiskt och naturligt.

  • Äldre 22 Nov 17:51
    #6
    ESofia skrev 2018-11-22 17:45:36 följande:

    ok... jag som alltid reagerat på äpple reagerar inte längre när jag köper ekologiska. Så vi har börjat välja ekologiskt samt synar innehållsdeklarationerna...

    Har märkt att jag inte haft huvudvärk på hur länge som helst. 

    Ni som inte handlar ekologiskt vad är anledningen till att ni inte gör det...


    För att icke-ekologisk mat oftast är billigare, jag inte märker någon skillnad samt ej bryr mig.
  • GGN
    Äldre 22 Nov 17:52
    #7

    Gillar inte E-medel men är dåliga på att kolla det. Köper aldrig produkter med palmolja. Köper ekologiskt till 99%.

  • Äldre 22 Nov 17:53
    #8
    tvillingmammaVastmanland skrev 2018-11-22 17:46:18 följande:

    Köper inget med palmolja och undviker e- ämnen. Köper mycket ekologiskt och naturligt.


    Känner du också att du mår bättre? 
  • Äldre 22 Nov 17:53
    #9
    Orangebeans skrev 2018-11-22 17:51:21 följande:
    För att icke-ekologisk mat oftast är billigare, jag inte märker någon skillnad samt ej bryr mig.
    ok
  • Äldre 22 Nov 17:55
    #10

    Är det så att ni som köper ekologiskt också mer väljer bönor kyckling, fisk framför nötkött...? 
    Det är ju svindyrt med nötkött så vi har minskat nösköttintaget radikalt...
    Färs kanske inte är så dyrt men ändå

Svar på tråden Hur ekologiska är ni?