• Äldre 24 Nov 13:35
    774 visningar
    13 svar
    13
    774

    Starkt positivt BIM -6 ?!

    Hade min senaste mens den 2/11. Den kom en dag sent, och jag småblödde två dagae längre än vanligt. Tänkte att det berodde på att jag använde menskopp för första gången. Gjorde ett test dagen innan mensen kom, eller om det var samma dag och det var negativt.

    Hade oskyddat sex denna menscykel och konstaterar sen att det blidde precis på ägglossningsdagen. Tog ett test imorse på bim -6 och jag förväntande mig inte att kunna se något redan om jag blivit gravid. Men teststrecket visar sig direkt i takt med att urinen stiger på stickan. Jättestarkt. Alltså är det möjligt att testa så starkt bim -6 ?! Sista barnet kunde jag se bim -4 men då efter att testet torkat och man riktigt synade det.

  • Svar på tråden Starkt positivt BIM -6 ?!
  • Äldre 24 Nov 13:38
    #1

    Försökte få in en bild här men verkar inte funka från telefonen.

  • Äldre 24 Nov 18:35
    #2

    ????.

  • Äldre 24 Nov 18:51
    #3

    Så hade jag när jag var gravid med tvillingarna.

  • Äldre 25 Nov 00:09
    #4
    Calliope skrev 2018-11-24 18:51:30 följande:

    Så hade jag när jag var gravid med tvillingarna.


    Åh herreminje. Jag tänkte mer om jag kan ha räknat fel på något sätt. Men det går ju inte. Eller om jag var gravid redan innan förra "mensen" men att det bara var en blödning eftersom den tedde sig annorlunda än mina andra menstrautioner. Jag tror jag aldrig testat så starkt som idag. Har tre barn sen innan. Måste ringa bm på måndag!
  • Äldre 25 Nov 00:10
    #5


    Nu fick jag in den! Bim -6 alltså
  • Delila­h2001
    Äldre 25 Nov 01:13
    #6

    Jag fick starkt positivt på bim -6 när jag var gravid med tvillingar. Tyvärr blev det missfall på ena tvillingen senare.

  • Äldre 25 Nov 08:08
    #7
    marsen skrev 2018-11-25 00:10:05 följande:

    Nu fick jag in den! Bim -6 alltså


    Du kan köpa clearblue digital test :) då ser du ungefär vilken vecka du är i och då kan du se om du redan var gravid runt den 2/11 eller om det blev nu vid denna ägglossning
  • Äldre 25 Nov 08:27
    #8
    Ebo88 skrev 2018-11-25 08:08:58 följande:

    Du kan köpa clearblue digital test :) då ser du ungefär vilken vecka du är i och då kan du se om du redan var gravid runt den 2/11 eller om det blev nu vid denna ägglossning


    Hm.. Om det nu skulle råkas på att vara två, visar Inte det digitala fel då eftersom det går på mängden hcg?
  • Äldre 25 Nov 08:33
    #9
    marsen skrev 2018-11-25 08:27:05 följande:

    Hm.. Om det nu skulle råkas på att vara två, visar Inte det digitala fel då eftersom det går på mängden hcg?


    Oj, ingen aning.

    Tänkte mer på att du kan ha plussat så starkt för att mensen kanske är någon dag tidig denna cykel och att du blev gravid vid denna ägglossning.

    Om det visar annat med tvillingar eller så vet inte jag, om det nu skulle vara tvillingar
  • Äldre 25 Nov 20:50
    #10
    Ebo88 skrev 2018-11-25 08:33:46 följande:

    Oj, ingen aning.

    Tänkte mer på att du kan ha plussat så starkt för att mensen kanske är någon dag tidig denna cykel och att du blev gravid vid denna ägglossning.

    Om det visar annat med tvillingar eller så vet inte jag, om det nu skulle vara tvillingar


    Det är en möjlig förklaring. Så konstigt bara att min mens och ägglossning alltid är så punktliga...
  • Äldre 25 Nov 21:05
    #11
    marsen skrev 2018-11-25 00:09:13 följande:

    Åh herreminje. Jag tänkte mer om jag kan ha räknat fel på något sätt. Men det går ju inte. Eller om jag var gravid redan innan förra "mensen" men att det bara var en blödning eftersom den tedde sig annorlunda än mina andra menstrautioner. Jag tror jag aldrig testat så starkt som idag. Har tre barn sen innan. Måste ringa bm på måndag!


    Det kan säkert vara så att du var gravid vid förra blödningen och därför är längre gången än vad du tror. Men annars kan det ju vara tvillingar. Jag hade nog vett att gå göra ett tidigt ul för att bli säker på hur långt gången jag var. (Och kolla tvillingar!)
  • Äldre 4 Mar 15:40
    #12
    marsen skrev 2018-11-25 20:50:00 följande:

    Det är en möjlig förklaring. Så konstigt bara att min mens och ägglossning alltid är så punktliga...


    Hur gick det! Så nyfiken på denna tråden. Har du kollat upp om det var 2? :D
  • Fri 3 Apr 2020 21:22
    #13

    Missat detta totalt.

    Jag hade varit gravid längre än vad jag trodde så blödningen som kom vid samma tidpunkt som mensen torde var alltså ingen mens. Var i vecka 9 när jag trodde jag var i vecka 5.

Svar på tråden Starkt positivt BIM -6 ?!