• moaguu­un
    Äldre 26 Nov 19:11
    264 visningar
    4 svar
    4
    264

    Philips eltandborste?

    Någon som har philips eltandborste, den dyrare, som typ kostar två tusen? Är den verkligen värd det priset, eller kan en köpa en billigare för samma resultat?

  • Svar på tråden Philips eltandborste?
  • cb66
    Äldre 27 Nov 09:58
    #1

    Det är inte värt det, de flesta borstar är lika bra från 300 kr och uppåt. Man upplever dock det renare med en "ultrasonic" dvs en borste som vibrerar jättefort istället för att rotera. Tänderna blir helt glatta och det känns som man varit hos tandläkaren. Colgate har såna för runt 300 kr som är lika bra som Phillips

  • moaguu­un
    Äldre 27 Nov 18:38
    #2

    Misstänkte det. Jag har dock, efter att ha googlat lite, läst att dessa borstar är för aggressiva och inte bra för tandköttet. Vet inte om det stämmer? Tandläkare verkar också rekommendera runda borsthuvuden(?)

  • Äldre 28 Nov 01:35
    #3

    Jag har en eltandborste som kostade typ 2000. En Oral-B, dock, inte en Philips. Jag har den av fler/andra anledningar än att den "bortstar bra". Jag behöver extrafinesserna utöver själva borstningen, hade jag inte behövt det så hade jag klarat mig med en 3-400kr eltandborste.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 28 Nov 05:58
    #4

    Har en Oral-B. Kostar ca 1000kr. Enda jag haft, så kan bara jämföra med vanlig tandborste. Men den är grym. Första gången kändes det som jag varit hos tandläkaren och slipat tandsten.

Svar på tråden Philips eltandborste?