• Anonym (?)
    Äldre 27 Nov 20:09
    1082 visningar
    115 svar
    -5
    115
    1082

    fler moskéer i sverige tack

    Vad tycker ni är bra respektive dåligt med moskeer i sverige?

  • Svar på tråden fler moskéer i sverige tack
  • Anonym (Prakt­isk)
    Äldre 27 Nov 21:40
    #1
    +3

    Vad finns det som är bra med islam ?

    En religion som är så sjuk att man har dödsstraff för de som lämnar, bara för att få behålla medlemmarna.

    En religion som uppmuntrar till slaveri och våldtäkt av slavar. Koranen talar fler gånger om hur viktigt det är att våldta sina slavar än om hur viktigt det är att be.

    En religion som förbjuder män och kvinnor att vara vänner och absolut ska vara agressiv mot oliktänkande.

    Nej ! Förbjud skiten. Viste du att Islam var Hitlers favoritreligion.

  • Anonym (p)
    Äldre 27 Nov 21:57
    #2
    Anonym (Praktisk) skrev 2018-11-27 21:40:27 följande:

    Vad finns det som är bra med islam ?

    En religion som är så sjuk att man har dödsstraff för de som lämnar, bara för att få behålla medlemmarna.

    En religion som uppmuntrar till slaveri och våldtäkt av slavar. Koranen talar fler gånger om hur viktigt det är att våldta sina slavar än om hur viktigt det är att be.

    En religion som förbjuder män och kvinnor att vara vänner och absolut ska vara agressiv mot oliktänkande.

    Nej ! Förbjud skiten. Viste du att Islam var Hitlers favoritreligion.


    Ja, islam är mycket dåligt.
  • Äldre 27 Nov 21:59
    #3
    -1

    Jag älskar ljudet av böneutropen. Så gärna

  • Anonym (Prakt­isk)
    Äldre 27 Nov 22:04
    #4
    Milissis skrev 2018-11-27 21:59:04 följande:

    Jag älskar ljudet av böneutropen. Så gärna


    Och jag älskar att man börjar bönen med att tacka allah för att man inte är jude eller kristen - 5 ggr om dagen.
  • Äldre 27 Nov 22:26
    #5
    -1
    Anonym (Praktisk) skrev 2018-11-27 22:04:14 följande:

    Och jag älskar att man börjar bönen med att tacka allah för att man inte är jude eller kristen - 5 ggr om dagen.


    Ok. Bra??
  • Anonym (Varfö­r bry sig)
    Äldre 27 Nov 22:35
    #6

    Ids inte gå och reta upp mig på moskéer, kyrkor, synagogor eller bingohallar. Det är väl bara bra att de som tror på tomten, allah, jesus eller bingo har någonstans att samlas - bara jag slipper delta så...

  • Anonym (.)
    Äldre 27 Nov 22:40
    #7
    +1
    Anonym (Varför bry sig) skrev 2018-11-27 22:35:16 följande:

    Ids inte gå och reta upp mig på moskéer, kyrkor, synagogor eller bingohallar. Det är väl bara bra att de som tror på tomten, allah, jesus eller bingo har någonstans att samlas - bara jag slipper delta så...


    Då kan dom väl åka hem dit dom kommer ifrån så slipper vi andra delta ofrivilligt och tvingas störas av deras oväsen
  • Anonym (Lucy)
    Äldre 27 Nov 22:47
    #8
    Anonym (.) skrev 2018-11-27 22:40:05 följande:

    Då kan dom väl åka hem dit dom kommer ifrån så slipper vi andra delta ofrivilligt och tvingas störas av deras oväsen


    Eller så kan ju den som stör sig ta och begrunda varför man känner sig så störd av andras förehavanden. Det är ju lite konstigt att bry sig så mycket om nåt man inte ens är en del av.
  • Mongol­iet
    Äldre 27 Nov 22:47
    #9
    -2

    Fint med moskeer. Hellre det än ännu en Lidl typ.

  • Anonym (Varfö­r bry sig)
    Äldre 28 Nov 00:26
    #10
    Anonym (.) skrev 2018-11-27 22:40:05 följande:
    Då kan dom väl åka hem dit dom kommer ifrån så slipper vi andra delta ofrivilligt och tvingas störas av deras oväsen
    Skulle bli lite folktomt i Sverige då, om såväl kristna som judar och muslimer ska återvända till Mellanöstern som är de tre religionernas ursprung.

    Dessutom skulle de som retar sig på kyrkor, moskéer och synagogor bara hitta något annat att reta sig på om dessa försvann.

    Det är inte de religiösa byggnaderna som är problemet utan folk som har så fattiga känsloliv att de måste hitta något att reta sig på för att finna någon slags mening med sitt personliga elände.
Svar på tråden fler moskéer i sverige tack