• Jagerika

    Nya BIM januari 2019

    Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

    Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

    BIM-LISTA

    1/1-Jagerika

  • Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • Jojjans
    pixpoxy skrev 2019-01-14 07:23:18 följande:

    Tagit ett digitalt idag på Bim. Negativt. Så jag inväntar mr röd. Min gubben har gett upp och sagt att han tycker att det måste vara ett tecken på att tidpunkten inte är redo. Han har mest ställt upp för min skull nu och tycker vi ska vänta i lite mer än ett år nu. Jag vill inte vänta. Är knäckt.


    Å vad jobbigt att han plötsligt fått den inställningen :( hur länge har ni försökt? Har ni barn sen innan?
  • pixpoxy
    Jojjans skrev 2019-01-14 07:39:56 följande:

    Å vad jobbigt att han plötsligt fått den inställningen :( hur länge har ni försökt? Har ni barn sen innan?


    Sen förra sommaren. Barn nummer 1 och sambon försöker locka med en hundvalp till sommaren istället nu. Skickar såna bilder och ger länkar till kennlar. Jaha liksom? Han är väl inte redo längre antar jag. Så jag funderar på att skit i det. Orkar inte få bakslag hela tiden och samtidigt en sambo som vill halvhjärtat
  • Tösen01

    Hej! Jag vill säga grattis till alla som plussat. Härligt start på det nya året! Igår plussade även vi, efter mycket ångest och vånda vågade jag ta ett test. Eftersom jag slutade med ppiller för ca 9-10 veckor sedan har jag inte riktigt vetat hur lång lutealfas jag har. Började med ÄL test efter min första "riktiga" mens, den kom på CD 19. Vi lyckades pricka in ÄL med mys. Igår (ÄL+18) var jag "tvungen" att testa, då ingen mens kommit och graviditetstecken avlöste varandra, trots mina försök att bortförklara dessa. Illamående, intensiv mensvärk, humörsvängningar ocb trötthet. Tog direkt clearblue digital vecko och fick 2-3 v. Har aldrig varit gravid innan så jag visste inte riktigt hur det skulle kännas. Eftersom jag ätit ppiller i många år kom jag inte riktigt ihåg hur det är att ha mens, dock har aldrig haft någon större mensvärk eller PMS, så det blev lite snurrigt när jag fick detta. Är så tacksam. Fantastiska kropp. Efter 10 år med svår anorexi, var jag rädd att jag aldrig skulle kunna bli gravld. Men det gick. Nu är jag självfallet livrädd, så mycket kan hända på vägen. Dock försöker jag vara glad och njuta. "Ta ut glädjen i förskott, det enda som kan hända är att man varit glad i onödan". Ligger nu här i sängen, illamående och en sjuk nikotinabstinens (har varit en stor snusare i typ 10 år) men jag har inte helt slutat, försöker snabbt trappa ner. Nu är det bara tobaksfri snus, i väääldigt liten nikotin dos som ligger inne, målet är att jag är helt nikotinfri på onsdag. Fick råd av min läkare att göra så, det blir annars en onödigt stor stress på kroppen, att gå från 100-0 är inte bra för en "ny" gravid kropp. Men det känns fel! Nåja. Många tycker nog jag är egoistisk som inte sluta på en gång, men eftersom jag fått de rådet av en som kan och vet, får jag lita på det.

    Det känns liksom overkligt? Trodde inte det skulle gå. Jag är så glad, men som sagt, även så rädd.

    Jag ville bara dela med mig, ingen i min omgivning vet något, bara jag och mannen (samt en härlig liten fb grupp) vet. Vill och ska försöka hålla detta hemligt så länge det bara går. Kommer inte heller vara den som säger: för oss gick det nästan direkt. För jag vet inte vad andra kvinnor som jag känner kämpar med eller hur länge de försökt. Bara onödigt! Visst, det gick fort, men inget säger att der går hela vägen eller om det kommer ta tid nästa gång! Det är så individuellt och så mycket måste klaffa. Vi hade en enorm tur, hittills. Jag hoppas ni andra kämpar på! Håller alla tummar för er. Kommer fortsätta hänga kvar på fl och heja på er. Stor kram

  • Jojjans
    pixpoxy skrev 2019-01-14 07:53:05 följande:

    Sen förra sommaren. Barn nummer 1 och sambon försöker locka med en hundvalp till sommaren istället nu. Skickar såna bilder och ger länkar till kennlar. Jaha liksom? Han är väl inte redo längre antar jag. Så jag funderar på att skit i det. Orkar inte få bakslag hela tiden och samtidigt en sambo som vill halvhjärtat


    Å vad tufft :( har han ingen kunskap om biologi och vet att det kan ta tid för vissa och att det inte betyder nåt vidskepligt som att det ?inte är meningen?. Tycker du ska ta ett ordentligt snack med honom så att ni kommer överresans om när ni isåfall ska försöka igen, så du slipper gå ovetandes. Och nånstans finns det väl en poäng med en hund även om det är en klen tröst. Men jag tror det är väldigt nyttigt att odla sina intressen och göra sånt man mår bra av men som man kanske inte hinner med barn. Eller bygga upp sitt liv precis så som man vill ha det när barnet kommer, och hinna göra allt man vill göra innan. Men förstår att det känns tufft. Kanske värt att gå och prata med någon för att bearbeta förlusten? Jag har själv spenderat 2 år med att vänta på min sambo innan vi ens började försöka. Och efter att vi väl började fått 2 missfall. Väntan på honom barn verkligen otroligt knäckande, jag hade behövt prata med någon då om all min rädsla och frustration.
  • Jojjans
    Tösen01 skrev 2019-01-14 08:08:50 följande:

    Hej! Jag vill säga grattis till alla som plussat. Härligt start på det nya året! Igår plussade även vi, efter mycket ångest och vånda vågade jag ta ett test. Eftersom jag slutade med ppiller för ca 9-10 veckor sedan har jag inte riktigt vetat hur lång lutealfas jag har. Började med ÄL test efter min första "riktiga" mens, den kom på CD 19. Vi lyckades pricka in ÄL med mys. Igår (ÄL+18) var jag "tvungen" att testa, då ingen mens kommit och graviditetstecken avlöste varandra, trots mina försök att bortförklara dessa. Illamående, intensiv mensvärk, humörsvängningar ocb trötthet. Tog direkt clearblue digital vecko och fick 2-3 v. Har aldrig varit gravid innan så jag visste inte riktigt hur det skulle kännas. Eftersom jag ätit ppiller i många år kom jag inte riktigt ihåg hur det är att ha mens, dock har aldrig haft någon större mensvärk eller PMS, så det blev lite snurrigt när jag fick detta. Är så tacksam. Fantastiska kropp. Efter 10 år med svår anorexi, var jag rädd att jag aldrig skulle kunna bli gravld. Men det gick. Nu är jag självfallet livrädd, så mycket kan hända på vägen. Dock försöker jag vara glad och njuta. "Ta ut glädjen i förskott, det enda som kan hända är att man varit glad i onödan". Ligger nu här i sängen, illamående och en sjuk nikotinabstinens (har varit en stor snusare i typ 10 år) men jag har inte helt slutat, försöker snabbt trappa ner. Nu är det bara tobaksfri snus, i väääldigt liten nikotin dos som ligger inne, målet är att jag är helt nikotinfri på onsdag. Fick råd av min läkare att göra så, det blir annars en onödigt stor stress på kroppen, att gå från 100-0 är inte bra för en "ny" gravid kropp. Men det känns fel! Nåja. Många tycker nog jag är egoistisk som inte sluta på en gång, men eftersom jag fått de rådet av en som kan och vet, får jag lita på det.

    Det känns liksom overkligt? Trodde inte det skulle gå. Jag är så glad, men som sagt, även så rädd.

    Jag ville bara dela med mig, ingen i min omgivning vet något, bara jag och mannen (samt en härlig liten fb grupp) vet. Vill och ska försöka hålla detta hemligt så länge det bara går. Kommer inte heller vara den som säger: för oss gick det nästan direkt. För jag vet inte vad andra kvinnor som jag känner kämpar med eller hur länge de försökt. Bara onödigt! Visst, det gick fort, men inget säger att der går hela vägen eller om det kommer ta tid nästa gång! Det är så individuellt och så mycket måste klaffa. Vi hade en enorm tur, hittills. Jag hoppas ni andra kämpar på! Håller alla tummar för er. Kommer fortsätta hänga kvar på fl och heja på er. Stor kram


    Vilken fin berättelse och vad fantastisk kroppen ändå är! Grattis <3
  • Tösen01
    Jojjans skrev 2019-01-14 08:31:14 följande:

    Vilken fin berättelse och vad fantastisk kroppen ändå är! Grattis <3


    Tack Jojjsan <3 om jag hänger med rätt, så är väl du också gravid nu? Kram
  • Jsv17
    Tösen01 skrev 2019-01-14 08:08:50 följande:

    Hej! Jag vill säga grattis till alla som plussat. Härligt start på det nya året! Igår plussade även vi, efter mycket ångest och vånda vågade jag ta ett test. Eftersom jag slutade med ppiller för ca 9-10 veckor sedan har jag inte riktigt vetat hur lång lutealfas jag har. Började med ÄL test efter min första "riktiga" mens, den kom på CD 19. Vi lyckades pricka in ÄL med mys. Igår (ÄL+18) var jag "tvungen" att testa, då ingen mens kommit och graviditetstecken avlöste varandra, trots mina försök att bortförklara dessa. Illamående, intensiv mensvärk, humörsvängningar ocb trötthet. Tog direkt clearblue digital vecko och fick 2-3 v. Har aldrig varit gravid innan så jag visste inte riktigt hur det skulle kännas. Eftersom jag ätit ppiller i många år kom jag inte riktigt ihåg hur det är att ha mens, dock har aldrig haft någon större mensvärk eller PMS, så det blev lite snurrigt när jag fick detta. Är så tacksam. Fantastiska kropp. Efter 10 år med svår anorexi, var jag rädd att jag aldrig skulle kunna bli gravld. Men det gick. Nu är jag självfallet livrädd, så mycket kan hända på vägen. Dock försöker jag vara glad och njuta. "Ta ut glädjen i förskott, det enda som kan hända är att man varit glad i onödan". Ligger nu här i sängen, illamående och en sjuk nikotinabstinens (har varit en stor snusare i typ 10 år) men jag har inte helt slutat, försöker snabbt trappa ner. Nu är det bara tobaksfri snus, i väääldigt liten nikotin dos som ligger inne, målet är att jag är helt nikotinfri på onsdag. Fick råd av min läkare att göra så, det blir annars en onödigt stor stress på kroppen, att gå från 100-0 är inte bra för en "ny" gravid kropp. Men det känns fel! Nåja. Många tycker nog jag är egoistisk som inte sluta på en gång, men eftersom jag fått de rådet av en som kan och vet, får jag lita på det.

    Det känns liksom overkligt? Trodde inte det skulle gå. Jag är så glad, men som sagt, även så rädd.

    Jag ville bara dela med mig, ingen i min omgivning vet något, bara jag och mannen (samt en härlig liten fb grupp) vet. Vill och ska försöka hålla detta hemligt så länge det bara går. Kommer inte heller vara den som säger: för oss gick det nästan direkt. För jag vet inte vad andra kvinnor som jag känner kämpar med eller hur länge de försökt. Bara onödigt! Visst, det gick fort, men inget säger att der går hela vägen eller om det kommer ta tid nästa gång! Det är så individuellt och så mycket måste klaffa. Vi hade en enorm tur, hittills. Jag hoppas ni andra kämpar på! Håller alla tummar för er. Kommer fortsätta hänga kvar på fl och heja på er. Stor kram


    Stort grattis! Vilken fin historia <3
    Pojke 9-12-17
  • Jagerika

    Bim+11 (!!!!) och fortfarande ingen mens. Dom flesta symtomen har försvunnit, enbart ont i ryggen än och väldigt bubblig i magen. Kan faktiskt tro att det sparkar där inne Hahaha men är nog tarmarna som har blivit knäppa! Ska ha ÄL denna helgen egentligen så hoppas hoppas jag kommer känna av den! Eller att det mirakulöst kommer ett plus. Testar 2-3 dag nu men fortfarande bara färgrester eller blankt.

  • Anonym (Mys 4/1)

    Idag är en sån där dag jag bara vill sova. Molvärken håller i sig, vaknade av den i morse före klockan och kändes som jag hade som sendrag i magen. Varför har min kropp för sig såna här konstiga grejer. Jag själv tror ju intr jag är gravid då jag inte blivit det än trots att vi kör oskyddat lite när som. Jag har ju redan två barn. Men klart man vill ha flera. Jag håller väl tummarna att nån liten filur tagit sig fram till Berta och lyckats ta sig in. Men av nån anledning känns det som jag hoppas i onödan.

  • Jojjans
    Tösen01 skrev 2019-01-14 08:37:36 följande:

    Tack Jojjsan <3 om jag hänger med rätt, så är väl du också gravid nu? Kram


    Ja det stämmer, har svått svaga test som knappt går att tyda, men igår kom ett tydligt plus! Antar att du är några dagar före mig iom att du plussade längre efter bim, men ändå rätt lika i tid.
Svar på tråden Nya BIM januari 2019